• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Zora
    blackpeach skrev 2014-09-23 13:40:16 följande:
    Fick mens igår kväll. Bara köra nästa äl. :)
    Men äsch då! Vad trist! Ja det är bara att köra vidare!

Här borde äl dyka upp till helgen. Hoppas på det eftersom sambon ligger borta på jobb hela nästa vecka. Fattar inte att han alltid lyckas pricka in "ligga borta" veckorna dagarna kring äl.. 
  • Iskristall

Blackpeach: Nä, vad tråkigt! Nya tag!!

Zora: Ja, visst är det trist och märkligt att saker ska dyka upp i äl tider som sjukdomar, resor och annat som sätter käppar i hjulet. Vi har klarat oss den här månaden men jag vet ju hur det kan vara tyvärr. Hoppas "ni" får äl i tid!

• blackpeach
    Zora skrev 2014-09-23 15:11:21 följande:
    Men äsch då! Vad trist! Ja det är bara att köra vidare!

Här borde äl dyka upp till helgen. Hoppas på det eftersom sambon ligger borta på jobb hela nästa vecka. Fattar inte att han alltid lyckas pricka in "ligga borta" veckorna dagarna kring äl.. 
    Hoppas hoppas. Ja i mitt fall var det ju jag som var bortrest i anslutning till äl... Att det ska vara så!
  • AnnC

Nån mer som tycker tiden går sjuuukt långsamt?? :/ äl+5!

• blackpeach
    AnnC skrev 2014-09-25 09:26:01 följande:

Tiden har aldrig gått så långsamt som när vi började försöka.... Dagarna segar sig fram! Väntar otåligt på äl...

Testar ni med Äl-stickor? Vilken dag börjar ni testa i så fall? Testar ni bara en gång om dagen? Tänkte börja testa dag 12 då jag brukar ha äl dag 16...
  • AnnC
    blackpeach skrev 2014-09-25 10:06:25 följande:
    Tiden har aldrig gått så långsamt som när vi började försöka.... Dagarna segar sig fram! Väntar otåligt på äl...

Testar ni med Äl-stickor? Vilken dag börjar ni testa i så fall? Testar ni bara en gång om dagen? Tänkte börja testa dag 12 då jag brukar ha äl dag 16...
    Jag kör äl stickor, börjar testa dag 10. Brukar ha äl runt dag 14-15 förutom de senaste månaderna då det varit senare. Men denna månad äntligen dag 14 igen! (Antagligen min cykel som inte hade hittat tillbaka sen min förlossning i april än).

Brukar du ha äl dag 16 låter dag 12 som en vettig dag att börja testa!
  • Zora
    AnnC skrev 2014-09-25 10:14:24 följande:

Jag kör äl stickor, börjar testa dag 10. Brukar ha äl runt dag 14-15 förutom de senaste månaderna då det varit senare. Men denna månad äntligen dag 14 igen! (Antagligen min cykel som inte hade hittat tillbaka sen min förlossning i april än).

Brukar du ha äl dag 16 låter dag 12 som en vettig dag att börja testa!

Jag kör med CB digitala äl stickor. Har bara använt dom en gång förut, förra månaden, så jag är r nybörjare Jag börjar iallafall testa på dag 11. Äl varierar lite mellan dag 13-18, men oftast är det runt dag 14-16.
  • Iskristall
    AnnC skrev 2014-09-25 09:26:01 följande:

Jaaaa!!!

Angående äl-test så börjar jag vanligtvis att testa ett par-tre dagar innan jag förväntar mig äl. Jag brukar ju ha senare äl så kanske börjar runt dag 13.
  • AnnC

Va sjutton nu? Störtdykning. Visserligen tog jag tempen något tidigare idag, var så sjukt kissnödig o var tvungen att gå upp!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend