Katt som bits
I förrgår bet min katt svärmor i handen så pass att det började blöda. Hon fick ta en stelkrampsspruta och fick utskrivet penicillin i två veckor. Hon tycker att katten bör avlivas.
Hon har gjort likadant på mig några gånger tidigare, men jag har aldrig behövt någon behandling. När hon var liten kunde hon våldsamt attackera mina ben när hon var busig men det har hon slutat med. De gånger hon bits nu är när man sitter och klappar henne, hon kurrar och trycker sig mot handen och mitt i alltihop hugger hon till, helt utan förvarning. Hon springer inte iväg eller något sådant heller utan sitter kvar som om inget hade hänt. Jag brukar kasta ner henne från mitt knä och skrika till men jag måste nog ha andra tips på hur jag ska få henne att sluta med det här. Jag stryker henne inte några längre stunder utan låter henne bara ligga kvar i knät med handen stilla på hennes kropp, eller låter bli att röra öht och då bits hon aldrig.
Idag hälsade min mamma på och kisse satt i hennes knä och gosade, jag skulle just säga att hon skulle sluta stryka henne och bara låta henne ligga, hann inte säga det förrän hon högg :( Som tur är brydde sig min mamma inte så mycket utan skrek till och puttade ner katten.
Tips, snälla?