• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • joemal
    agneta77 skrev 2014-02-18 06:58:41 följande:
    I mina ögon är dagens test lite starkare än gårdagens.. :) många plussar ju först efter bim också. Hur var det förra gången, när plussade du då? Och hur säker är du på din äl, kan den ev ha varit 1-2 dagar senare än du tror..? Jag vill inte ge förhoppningar 'i onödan' men jag tror på detta! :) Vad säger ni andra i tråden?

Helt klart ett plus, grattis Nimah!

Så har mina test sett ut på äl+15. Det är ju lite olika hur tidigt hormonnivåerna stiger. Min lutealfas var då 13 dagar, efter mitt andra mf har den blivit 11 dagar.
  • Nimah

Åh tack för pepp. Är så rädd att de ska gå fel igen att det blir som en försvarsmekanism att inte tro på det alls. Första gången var testet mycket svagare, det blev mf i v 6. Andra gången fick jag, vad jag minns det som, ett starkt streck på kvällen före bim och det blev sonen. Tredje gången fick jag lite starkare än den här sista och fjärde, den graviditeten slutade i ma i v 10. Så hoppas på fjärde gången gillt nu då :)

• Jomila
    Nimah skrev 2014-02-18 06:51:29 följande:

Bim idag. Vad tror ni? Borde det inte vara starkare? phpAhMmgT50631.jpg

Absolut ett plus! Testa om några dagar igen så ska du se att det är starkare :). Stort grattis!
  • Nimah

Förlåt att jag spamar den här tråden med mina tester. Fick 20 stickor på posten idag och kunde inte låta bli att testa igen nu ikväll. Men då syns nästan ingenting. Det är verkligen inte ok för att vara bim. Känns så meningslöst att bli gravid med såna som ändå inte stannar. Det slösar bara en massa tid. Jag vill inte ha den här i några veckor, eller 10 om det vill sig illa, för att sen börja blöda. Vill bli av med den nu för det känns ändå så hopplöst :(

• joemal
    Nimah skrev 2014-02-18 17:43:24 följande:
    Förlåt att jag spamar den här tråden med mina tester. Fick 20 stickor på posten idag och kunde inte låta bli att testa igen nu ikväll. Men då syns nästan ingenting. Det är verkligen inte ok för att vara bim. Känns så meningslöst att bli gravid med såna som ändå inte stannar. Det slösar bara en massa tid. Jag vill inte ha den här i några veckor, eller 10 om det vill sig illa, för att sen börja blöda. Vill bli av med den nu för det känns ändå så hopplöst :(

Men tester brukar väl vara starkare på morgonen än på kvällen eller eftermiddagen? Hoppas ju att allt ska vara okej med dig!
  • Nimah
    joemal skrev 2014-02-19 12:11:41 följande:

Men tester brukar väl vara starkare på morgonen än på kvällen eller eftermiddagen? Hoppas ju att allt ska vara okej med dig!
    Tack. Jag fick lite psykbryt där igår och grät hysteriskt. Stackars maken som inte visste vad han skulle göra, var ju hans födelsedag och allt. Imorse var testet lite starkare än det på em igår, men svagare än det igår morse. Har mailat min bm och vill ha blodprov för jag orkar inte det här. Känns så fruktansvärt meningslöst. Hoppas kan få lämna blodprov iaf. Borde sluta testa för det gör mig ju bara orolig, men samtidigt vill jag inte ha förväntningar om det ändå inte går så jag är lite dubbel där.
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-02-20 09:14:19 följande:

Hur går det Nimah? Blir det blodprov? Har du testat idag?

Jag har fått svar från bm, hon kan inte erbjuda blodprov, men hon träffas gärna för tidig inskrivning och remiss till tidigt uttraljud, så det känns ju som att hon förstår iaf! Testet idag var nog lite starkare, men fortfarande tycker jag det är konstigt att det inte syns mer. Fick ju svaga streck redan på äl +10 så nu, 6 dagar senare borde det liksom ha ökat lavinartat. Men titta, visst har det ökat lite?
  • joemal
    Nimah skrev 2014-02-20 09:40:54 följande:
    Jag har fått svar från bm, hon kan inte erbjuda blodprov, men hon träffas gärna för tidig inskrivning och remiss till tidigt uttraljud, så det känns ju som att hon förstår iaf! Testet idag var nog lite starkare, men fortfarande tycker jag det är konstigt att det inte syns mer. Fick ju svaga streck redan på äl +10 så nu, 6 dagar senare borde det liksom ha ökat lavinartat. Men titta, visst har det ökat lite?

Vad skönt att du kommer få ett tidigt ultraljud! Även om det är en lång väntan dit.

Jag har inte jättekoll på hur streck förväntas öka, men det finns så många faktorer som kan vara olika från test till test att det kanske är svårt att se den verkliga ökningen? Om man nu vill försöka hitta positiva förklaringar Håller tummarna för dig!
  • Nimah
    joemal skrev 2014-02-22 23:35:12 följande:

Vad skönt att du kommer få ett tidigt ultraljud! Även om det är en lång väntan dit.

Jag har inte jättekoll på hur streck förväntas öka, men det finns så många faktorer som kan vara olika från test till test att det kanske är svårt att se den verkliga ökningen? Om man nu vill försöka hitta positiva förklaringar smile1.gif Håller tummarna för dig!
    Ja du har rätt tror jag. Man kan inte möta den verkliga ökningen med test. De är för dåliga för det. Problemet är att det är det enda man har i det här skedet. Nu ska jag försöka sluta testa på några dagar. Det stressar mig mer än hjälper. Tittar man på morgontesterna ser man ökningen. Har man med några kvällstester ser det ut som att det minskar några dagar och sen ökar igen. Så det för mig förvirrad.

Hur går det för er allihop? Nån som passerat äl nu?
Svar på tråden Börjar om igen.