• joemal

Börjar om igen.

Nimah skrev 2014-02-05 19:56:57 följande:
    Trist med mens Agneta! Blir kanske en novemberbebis då :)

Joemal, det är väldigt vanligt att antalet dagar mellan mens och äl varierar, men mellan äl och mens brukar det alltid vara samma, så ditt bim flyttas framåt samma antal dagar som äl har förskjutits om du förstår hur jag menar. Men det kanske du har koll på och det var jag som missförstod ditt inlägg :)

Jag fick positivt på äl igår, nästan en vecka senare än jag förväntade mig. Bim blir på makens födelsedag. Tänk om jag kunde hålla mig till att testa först då! Men det klarar jag nog aldrig. Känner jag mig själv står jag där med ett test om bara några dagar!

Jo, det har jag koll på men alltid bra att bli påmind ibland för man glömmer lätt för stunden

Men jag kanske ska förtydliga lite. Förutom från missfall till första mens så har jag aldrig haft en cykel på mer än 28 dagar, iaf inte de senaste 3 åren. Jag har nästan alltid en cykel på 26 eller 27 dagar och även nu senast när jag hade 25 dagar hade jag äl på dag 14. När jag nu inte fick äl förrän dag 17 så var det för mig udda och annorlunda
  • joemal
    Nimah skrev 2014-02-05 19:56:57 följande:
    Trist med mens Agneta! Blir kanske en novemberbebis då :)

Joemal, det är väldigt vanligt att antalet dagar mellan mens och äl varierar, men mellan äl och mens brukar det alltid vara samma, så ditt bim flyttas framåt samma antal dagar som äl har förskjutits om du förstår hur jag menar. Men det kanske du har koll på och det var jag som missförstod ditt inlägg :)

Jag fick positivt på äl igår, nästan en vecka senare än jag förväntade mig. Bim blir på makens födelsedag. Tänk om jag kunde hålla mig till att testa först då! Men det klarar jag nog aldrig. Känner jag mig själv står jag där med ett test om bara några dagar!

Glömde ju säga att jag håller tummarna för dig. Hade ju varit lite extra roligt att få ett plus på makens födelsedag! Så jag håller tummar och tår för dig!
  • joemal
    Joicy skrev 2014-02-07 13:08:28 följande:
    Testade svagt positivt imorse! kan inte tro att det är sant än. Har varit och köpt clearblue nu som jag ska testa med på söndag tänkte jag 

Grattis!
  • joemal
    Nimah skrev 2014-02-06 22:42:33 följande:
    Aha, då förstår jag hur du menar :) Är sjukt avis på din korta cykel! Tack för tummar och tår, det kan behövas.

Augusti, grattis till att kroppen kommit igång! Hoppas cykeln blir regelbunden direkt och att du blir gravid på direkten sen när ni börjar igen :) Efter mitt flesta mf kom mensen efter ca 35 dagar. Sen blev jag gravid med sonen. Nu efter mitt ma i december kom mensen på dag 31 och nu cykeln efter verkar bli på 36 dagar om mensen kommer 14 dagar efter äl som den brukar. Hoppas dock på favorit i repris och bli gravid istället för mens denna cykeln. Och att den stannar sen.

Hur går det för er andra i tråden?
    Det är bara när man försöker skaffa barn som det är skönt med kort cykel, annars vill man ju ha mens så sällan som möjligt! 

Nu är jag på ÄL+11 och har lyckats med att känna efter minder än tidigare cykler. Även om jag ibland har haft samma skiva på repeat: "känns det inte lite...? kan inte det betyda...? jo...men det kan också vara helt vanligt pms, ignorera". Tungan ute
  • joemal
    Nimah skrev 2014-02-11 21:09:01 följande:
    Har du inte testat än? Jag är på äl +7 idag och har med nöd och näppe undvikit att slösa test än. Vet ju att det är för tidigt och har egentligen bestämt att testa först på tisdag men det kommer jag aldrig klara... Även om du är duktig och inte känner efter, tror du det blir nåt streck när du testar sen? Hoppas hoppas :)

Haha, känt efter har jag gjort! Men några gånger per dag och inte per timme Jag har en liten hatkärlek till tester, så lyckas hålla mig till efter bim. Igår hade jag hopp, men idag sjönk tempen som en sten och började få mensvärk så nu väntar jag bara på att blödningen ska börja Hoppas på bättre lycka för dig!
  • joemal
    agneta77 skrev 2014-02-18 06:58:41 följande:
    I mina ögon är dagens test lite starkare än gårdagens.. :) många plussar ju först efter bim också. Hur var det förra gången, när plussade du då? Och hur säker är du på din äl, kan den ev ha varit 1-2 dagar senare än du tror..? Jag vill inte ge förhoppningar 'i onödan' men jag tror på detta! :) Vad säger ni andra i tråden?

Helt klart ett plus, grattis Nimah!

Så har mina test sett ut på äl+15. Det är ju lite olika hur tidigt hormonnivåerna stiger. Min lutealfas var då 13 dagar, efter mitt andra mf har den blivit 11 dagar.
  • joemal
    Nimah skrev 2014-02-18 17:43:24 följande:
    Förlåt att jag spamar den här tråden med mina tester. Fick 20 stickor på posten idag och kunde inte låta bli att testa igen nu ikväll. Men då syns nästan ingenting. Det är verkligen inte ok för att vara bim. Känns så meningslöst att bli gravid med såna som ändå inte stannar. Det slösar bara en massa tid. Jag vill inte ha den här i några veckor, eller 10 om det vill sig illa, för att sen börja blöda. Vill bli av med den nu för det känns ändå så hopplöst :(

Men tester brukar väl vara starkare på morgonen än på kvällen eller eftermiddagen? Hoppas ju att allt ska vara okej med dig!
  • joemal
    Nimah skrev 2014-02-20 09:40:54 följande:
    Jag har fått svar från bm, hon kan inte erbjuda blodprov, men hon träffas gärna för tidig inskrivning och remiss till tidigt uttraljud, så det känns ju som att hon förstår iaf! Testet idag var nog lite starkare, men fortfarande tycker jag det är konstigt att det inte syns mer. Fick ju svaga streck redan på äl +10 så nu, 6 dagar senare borde det liksom ha ökat lavinartat. Men titta, visst har det ökat lite?

Vad skönt att du kommer få ett tidigt ultraljud! Även om det är en lång väntan dit.

Jag har inte jättekoll på hur streck förväntas öka, men det finns så många faktorer som kan vara olika från test till test att det kanske är svårt att se den verkliga ökningen? Om man nu vill försöka hitta positiva förklaringar Håller tummarna för dig!
  • joemal
    Jomila skrev 2014-02-25 22:50:06 följande:
    Jag ska ha tant röd antingen i morgon, senast måndag. Har den inte kommit söndag så köper vi test och testar måndag morgon. Just nu känns det dock som att vi får ha bebisverkstaden ännu en månad...detta är försök två efter mf. Well...fokus på träning och mat har det blivit ivf. 5:2 och promenader varje dag...inne på sjunde veckan med bra självdisciplin och har tappat 4,5 kg! (Och säkert fått lite mer muskelmassa :))

Vilken självdisciplin! Vad roligt att du lyckas hålla den och att det ger så fina resultat Håller tummarna att du får ett plus också!

Jag väntar på min ägglossning, det blir försök nr 4. Den borde vara idag, men tempar så får tålmodigt vänta och se om jag får en temperaturökning eller inte. Inte för att jag är den mest tålmodiga människa precis
  • joemal
    Grattis agneta77! {#emotions_dlg.flower}

Augusti82: Jag hade ÄL i fredags, så ungefär samtidigt som du *håller tummarna för oss båda* Jag känner mig som jag brukar mellan ÄL och BIM, dvs känner av allt möjligt Drömmer Så jag hoppas, lika mycket som jag gör varje månad, men vet att jag inget kommer veta förrän jag har passerat BIM...

Jag har ingen personlig erfarenhet av RFSU testa tidigt, bara läst om dem de gånger jag har stått och valt mellan olika tester att köpa. De är lika känsliga som övriga märken (dvs mäter halter över 20-25 mIU/ml hCG), RFSUs vanliga test mäter först 50 mIU/ml hCG (vilket är högre än vad tex Clearblue och apotekens egna märken mäter). När jag har jämfört texterna på olika märken så är det bara tiden som man behöver vänta innan resultatet kan avläsas som skiljer, dyrare tester kan läsas av snabbare än billigare. 
Svar på tråden Börjar om igen.