• joemal

Börjar om igen.

Hej allihop!

Jag har bim imorgon eller senast på tisdag tror jag, så nu har jag pms-humör och tycker det är väldigt skönt med helg så att det bara är min stackars make som behöver stå ut med mig, hehe. Jag har försökt koppla bort äl, bim och symptom denna månaden med väldigt varierande resultat Obestämd Vissa dagar har det gått jättebra, men andra har det varit väldigt svårt. Just detta att inte veta säkert när jag hade äl och därför veta när jag verkligen har passerat bim! Att jag inte kan analysera olika saker kroppen har för sig har varit enormt skönt däremot. Så jag ska försöka fortsätta att minska kontrollen. 

Håller med er om att det är skönt med denna tråden, att kunna skriva lite då och då. 

Jomila: Usch vad jobbigt när kroppen luras sådär, tankarna svävar ju fort iväg och så blir man istället extra besviken sen Rynkar på näsan Att åka mycket MC låter som en väldigt bra vår-sommar-plan! Sen är det ju en del mat och alkohol som inte är så gravid-vänligt. Och kaffe! Det är bara att packa fikakorgen med ost, salami och kaffe och ge er ut i solen med motorcykeln Flört Långa promenader orkar man inte med barn och mage heller.

Agneta77: Vilken skrämmande händelse! Åh så underbart med ett lyckligt slut! Håller tummarna att allt ska fortsätta att gå bra {#emotions_dlg.flower}

Nimah: Hoppas att du mår bättre och att kroppen din återhämtar sig så att du få njuta av våren och sommaren som du önskar {#emotions_dlg.flower}

• joemal

KeckaW, vad roligt att se dig här igen! Vi behöver alla ta en paus ibland

Det är ju svårt att säga något utifrån styrkan på ett test, men om du tror att du är i vecka 7 så borde det vara starkare...kanske... Ring du BM, troligen enda sättet att få veta säkert. Det finns ju de som plussar sent, så får hålla tummarna lite extra. Man hoppas ju på det bästa tills motsatsen är bevisad

Jag fick min mens igår, så det blev inget denna gång heller. Nu hoppas vi att försök nr 6 är gången då allt går bra

• joemal

Agneta77, vad härligt att höra att allt går bra! 

KeckaW, håller tummar och tår för dig och hoppas att du snart får veta hur det verkligen är. 

Påskledigheten var välbehövlig, idag har vi invigt vår altan med både lunch och fika. Snart blir det grillning också, det gäller att passa på när solen skiner! 

I år verkar vara året då alla mina vänner och bekanta får barn och då kommer små tankar kypandes: det skulle ju varit vi också. Då blir det till att satsa lite extra på sånt man kan göra för att man inte är gravid eller precis har fått ett litet pyre. Dricka rosévin, planera weekendresa till London och söka nytt jobb. 

Hoppas allt är bra med er andra! Glad Påsk!

• joemal

Agneta77, vad härligt med lite ledighet! Hoppas du har det riktigt bra och att solen skiner hos dig också. Ibland känns det som om sommaren redan är här Vilken härlig morgonrutin ni har! Hoppas att ni får fortsätta med den tills du en dag vaknar och säger: nu är det dags!

• joemal

KeckaW, vad bra att du får ett VUL! Så skönt att inte behöva gå och fundera så länge till.

Ja, hus och altan är ljuvligt En del jobb visserligen, men det är det värt! Vi har renoverat nästan hela huset och nu börjar vi närma oss slutet, dvs det som är kvar kan få vara några år till. Jag jobbar för övrigt som projektkoordinator, vilket är ett väldigt luddigt begrepp men för det mesta håller jag ordning på andra och ser till att vi levererar det vi ska i tid. Jag trivs egentligen bra där jag är idag, men det är tidsbegränsat och förlängs 6 månader i taget och det hade varit skönt med något mer långvarigt. Om inte annat så ger jobbsökande mig något annat att fundera på

Jomila, önskar jag kunde skicka lite styrka till dig, men jag har inte så mycket av det själv En liten del har nästan gett upp och planerar för att det helt enkelt inte blir något. En något större del hoppas fortfarande och blir lika besviken varje månad...

• joemal

KeckaW, vad tråkigt att det inte blev glada besked på vul! En liten tanke jag fick var att du kanske plussa så tidigt att det inte syns än? Man vill ju inte att det ska vara utomkveds...Skönt att de håller koll på dig iaf! Tänker på dig.

Agneta77, vad underbart att kub gick bra!

Jag har en hektisk vecka, allt händer på en gång, vilket är väldigt skönt för jag har bim till helgen och det är bra att tankarna är mer fokuserad på annat

• joemal

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev här, men jag är inne och läser ibland. Precis som Augusti82 skriver så blir det så lätt mycket hets och plötsligt kretsar det mesta i tankar och handlingar kring barn.  Men i denna tråd har jag aldrig känt så, därför är det så skönt att kunna kika in här ibland och få följa er andra. 

Jag försöker att ta livet lite mer som det kommer och fokusera på annat, det går sådär, men jag kan nu glädjas fullt ut när kompisar meddelar att de väntar barn. Jag ser inte gravidmagar och barnbutiker överallt och de jag ser gör inte att jag känner mig ledsen. Det är nu ett år sedan vi fick vårt första plus och då också två år sedan vi började försöka. Såhär i efterhand har tiden ändå gått väldigt fort, men två år känns ändå som en hel evighet. Men det finns så mycket annat i livet att glädjas åt, även om vi fortfarande hoppas så får det nu gå lite som det går. Det är väldigt skönt att i alla fall större delen av tiden kunna känna så :) Även om jag runt äl inte riktigt kan släppa tankarna på att "nu gäller det", hehe. Men efter det är jag lugn som en filbunke. 

Agneta77:  Underbart att det bara går framåt för er! Och att ni redan börjat köpa bebiskläder, vad mysigt :) Jobbigt att du fortfarande mår illa ibland. 

Nimah: Skönt att kroppen kommit igång igen, håller tummarna för att cykeln ska bli kortare sen. Jag hade en lång första cykel efter båda mina missfall, men sen gick det tillbaka till att bli normalt. Så hoppas att det blir så för dig med nu. Låter underbart med en vecka i Italien, njut av all maten och solen :) 

Augusti82: Förstår hur du känner det, hoppas du orkar komma in här ibland och säga hej och stort lycka till med din nya webbutik! Jag blev nyfiken och var inne och kikade, så mysiga grejer! 

KeckaW: Tråkigt att det var ett X, men så skönt att kroppen tog hand om det själv och att du mår bra utefter omständigheterna! 

Jomila: Tjoho! Grattis! Håller alla tummar och tår att det ska gå bra för er denna gång! :) 

Stora kramar till er alla och tack för att ni finns!

• joemal

Jag har fått ett plus! Lite svårt att tro att det verkligen är sant, jag var helt säker på att vi skulle få vänta flera månader till... Men på 7e försöket tog det sig. Håller nu alla tummar och tår för att denna gång ska gå vägen, tredje gången gilt liksom

• joemal
    Jomila skrev 2014-06-08 19:22:00 följande:
    Hurra!!! Stort grattis! Det börjar bli en gravidtråd av detta ????. Vilken vecka är du i?

Tack! Ja visst är det roligt när flera av oss lyckas, även om några fortfarande väntar.

Jag är i vecka 5, 4+5. Ungefär en vecka efter dig eller?
  • joemal

Tack Augusti82 och Angeta77! Ja, visst är det lustigt att jag och Jomila plussar så nära varandra :)

Håller tummarna för att det blir din tur nu Augusti82, och att vi får se dig här lite oftare oavsett hur det går :) Men hoppas att du får ditt plus snart, för det är verkligen jättejobbigt alla de gånger man har så mycket symptom och ändå kommer mensen! 

Jag borde ha BF 11/2 om jag räknat rätt, är ganska säker på när jag hade ÄL så det borde stämma ganska bra. Jag har ömma bröst och är kanske lite tröttare än vanligt, å så blir jag tårögd för nästan minsta lilla. Annars känns kroppen ganska normal, kanske lite gasig/svullen i magen. 

Vad tiden går fort Agneta77! Det var ju inte länge sedan du gav oss rapporter från när du var i v11! Jag tycker det känns som en hel evighet innan jag kommer ha passerat de första 12 veckorna. Men jag kommer få ett tidigt UL i v8, vilket är väldigt skönt. Å så kommer jag be om ett när jag har passerat v12 för innan dess kommer jag inte kunna slappna av riktigt. 

Nu kommer det där trevliga besväret med hur man ska undvika att berätta för vissa och hur man ska berätta för andra :) Våra föräldrar och några nära vänner kommer få reda på det ganska snart, men det är ju inget man vill basunera ut till vem som helst än. Har ni några tips? Det är ju snart midsommar...

Svar på tråden Börjar om igen.