• joemal

Börjar om igen.

Augusti82: Ja, visst är det retligt med RFSU testa tidigt! Tycker texten luras lite... Sen är det ju så individuellt, vissa kan få plus flera dagar innan BIM och andra först efter, även om de har använt samma stickor. Man är ju otålig och vill veta om det är något litet som växer där inne! ÄL+8 och jag känner inget alls, vilket det troligen också är för tidigt för i vilket fall som helst :)

Nimah och agneta77, jag förstår precis hur ni känner er. Med ett plus kommer så mycket tankar och minnen! Man vill ju vara lycklig, samtidigt som det inte riktigt går eftersom man minns hur det slutade förra gången. Då är det skönt att dela upp den långa väntan i etapper med VUL, så att man får veta hur liten mår därinne. 

• joemal

Hehe, inte lätt att hålla koll på alla Augusti82 Glad 

Detta är försök nr 4 efter missfallet, men vi började ju försöka utan en mens emellan. Jag har passerat mitt första BF nu, det var som tur var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle bli. Hade nog varit ännu lättare om inte grannen fått barn en vecka innan jag var beräknad, blir lite påminnd varje gång jag ser dem... Det enda jag är lite orolig för är att jag nu efter senaste missfallet har kortare tid mellan ÄL och BIM, innan hade jag 13 dagar och nu har jag 11 dagar. Det är ju fortfarande "normalt", men eftersom vi har försökt så länge så vet man ju inte om det för oss är för kort ändå? Ska låta det gå 2 cykler till innan jag kontaktar gyn/bm, men det gör att jag har svårt att inte kolla när min ÄL är även om jag vissa dagar bara vill strunta i det. För ska man få något vettigt ur sjukvården känns det som att man verkligen måste visa att man har något som behöver kollas på Obestämd

Ja, visst är milstolpar bra Glad Jag vill ha ett VUL i v7-8 och ett i v13, kanske även något där emellan. Framför allt vill jag ha ett när jag har passerat v12 eftersom mitt första missfall var i v12 och det är först då som moderkakan ska ha tagit över helt och hållet. När jag är gravid nästa gång (*håller tummarna, snart, snart, snart*) kommer jag få gå hos en läkare som håller på med en studie som gäller missfall. Eftersom vi "bara" har haft två missfall så gör de ingen utredning, men de lovade mer eller mindre att vi ska få komma på tätare uppföljning. Men vad det innebär vet jag inte...får se när vi komer dit, men känner vi inte att det är tillräckligt kommer vi att gå privat.

Jomila, det är starkt av dig att fokusera på annat och bara låta det ske!

Agneta77, vad roligt med mammakläder! Även om det är tidigt måste man våga tro att nu kommer det gå bra och att man snart kommer behöva just de kläderna! Jag kan inte låta bli att dagdrömma ibland och fönstershoppa mammakläder på nätet Skäms  

• joemal
    Nimah skrev 2014-03-11 14:04:24 följande:
    Tvärtom, den är för liten. Som hon räknar fick jag positiva grav test på äl +3. Det kan man ju inte få, så då är det något fel med tillväxten. Hon kunde inte förklara det, men bokade in oss på en ny tid om tre veckor. Det verkar vara såhär det är med våra foster som får kromosomfel. Hjärtat slår, men de är små och sen dör dom någon vecka senare. Klart att det är bättre att hjärtat slår än inte för bu finns ju iaf en chans. Men jag tror den är väldigt liten.

Vad tråkigt att det inte blev ett enbart positivt besked! Håller tummar och tår för att det ändå ska gå bra, att det blir en solskenshistoria av det *kramar*
  • joemal

Jag har fortfarande hopp, även om jag inte känner något mer än lite svag molvärk sedan äl+12. Idag är det äl+14, har sedan senaste missfallet fått mens på äl+12 och innan dess på äl+14. Innan första missfallet kollade jag inte riktigt, men har en cykel då mensen kom på äl+16. Så jag väntar och tiden går så långsamt!

Augusti82, jag ska också testa på söndag. Håller tummarna för oss!

• joemal
    Augusti82 skrev 2014-03-14 12:44:07 följande:
    Har du några andra symptom? Mina bröst började bli spända igår och idag har de börjat ömma. Har mkt känningar/svag molvärk. Men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g.

Är din bim söndag?

Nej, känner inget annat. Eller, kanske lite ömma bröst men det kan vara inbillning... Jag trodde jag hade bim i onsdags, men vet ju inte om min kropp plötsligt har bestämt sig för att få längre lutealfas... :-\ På söndag har jag iaf passerat alla eventuella bim-dagar
  • joemal

Negativt test Så troligen har jag fått längre lutealfas denna månaden.

• joemal

Ja, lite tråkigt är det... Men jag var ju orolig för att jag hade 11 dagar mellan äl och bim, nu hade jag ju 15 så det är ju positivt

• joemal
    Nimah skrev 2014-03-18 11:39:51 följande:
    Jo jag har gjort det, men de vägrar. Säger att de måste ge den chans att växa till sig. Jag försökte förklara att om hjärtat slutat slå behöver den inte tid på sig för att växa. Hon var trevlig iaf. Sa hon förstod den psykiska aspekten men att de måste se till den medicinska. Men det enda som det samtalet gav var att jag bröt ihop och grät och fick stänga in mig på mitt kontor. Naturligtvis rusade en kollega in just då. En som jag inte vill anförtro mig åt direkt. Hoppas iaf ingen annan ser att jag gråtit.

Usch vad jobbigt! Man vill ju bara veta, så påfrestande att gå omkring och inte ens orka hoppas Och på jobbet dessutom... Hoppas ni orkar fokusera på annat så att det känns som att tiden går fortare.
  • joemal

Jag har åkt på en dunderförkylning, vilket gör att jag inte kunnat tempa. Tog det som ett tecken, så denna månaden ska jag inte ha koll på ägglossning mer än vad jag kan räkna fram på ett ungefär. Känns både jobbigt och skönt att släppa kontrollen lite. Längtar ju efter att bli gravid, men försöker fokusera på allt vi kan göra nu just för att vi inte har barn eller att jag är gravid.

Nimah, låter klokt att avvakta trots allt. Kanske lite lättare när man själv kan bestämma hur livet runt om ser ut när man får nästa besked. Hoppas ju såklart att det är positivt, men då vet du att du har tid att återhämta dig om det inte är det.

Agneta77, usch för illamående men skönt med symptom. Hoppas det inte blir så illa att du måste sjukskrivas.

• joemal
    Nimah skrev 2014-04-01 11:29:55 följande:
    Det var som jag trodde. Den dog i v 7+4. Skulle gått in i v 11 idag. Så fruktansvärt grymt att den stannar kvar så länge varje gång. Hade varit så oerhört mycket enklare att få mf i v 6 än vänta så här länge hela tiden. Jag orkar inte gå igenom det här igen. Att må skit i flera månader till ingen nytta. Att bara vilja sova, må illa, vara irriterad och så svullen att någon frågar om man väntar barn minst en gång i veckan. Sedan i oktober har jag varit gravid i 20 veckor, men är inte ett dugg närmre bebis för det. Ska iaf skrapas på fredag.

Vad tråkigt! Saknar ord, så fruktansvärt att det gick så igen. Styrkekramar till dig!
Svar på tråden Börjar om igen.