• agneta77

Börjar om igen.

Nimah skrev 2014-01-18 16:27:01 följande:
    Agneta 77, på äl test ska strecken vara lika starka för att det ska vara positivt. När det börjar se starkt ut brukar jag testa två gånger per dag för att inte missa. Ibland får man bara positivt under några timmar då då vill man inte missa det :)
    Det var helt ny information för min del, tack Nimah! :) Intressant! Får se vad stickan visar imorrn bitti. ÄL borde väl ändå vara på G när man får ett streck, även om det är svagare? Eller kan man månne när som helst i menscykeln få ett svagare streck på ÄL-sticka, utan att för den skull vara ens i närheten av att få ÄL, hmm.. Obestämd

Tänkte du använda ÄL-stickor, och har du isf börjat testa än? ....rätta mig om jag har fel nu, men visst fick du också mens runt den 11.1.?

Nu soffhäng. =)
  • agneta77
    Klick78 skrev 2014-01-18 18:09:49 följande:
    Agneta77: Jo jag testade igen med billiga tester, svagt plus igen. Sen köpte jag apotekets test och testade imorse, svagt plus på den oxå. Blir ju nojjig när man läser om att folk har fått missfall efter svaga plus. Väntar lite till och testar igen på måndag.
    Har du ännu hunnit testa med CB digital? ÅH vad jag håller tummarna för dig! Du, folk har säkert fått missfall både efter svaga och starka plus, försök att inte fästa så stor uppmärksamhet vid det. På måndag ska det bli ett starkare streck för dig. Glad
  • agneta77
    Nimah skrev 2014-01-20 06:28:36 följande:
    Det är ganska vanligt att den visar svagt hela cykeln faktiskt. Beror lite på vilken sort man har. Till skillnad från gravtest är det bäst att testa mitt på dagen, samma tid varje dag. Jag brukar testa vid 10 och 18 då jag tar två och bara på kvällen när jag börjar testa och bara tar ett test. Stegringen kan vara väldigt kort så det är lätt att missa ibland. Jag fick mens 13 januari. Har ganska lång cykel så min äl kommer nog 30 eller 31 januari. Jag börjar nog testa den 27 tror jag. Lägg gärna in bilder på dina test så kan vi hjälpa dig att tolka dem!

Jag tog ett test nu när jag kom från jobbet, 17:30 ungefär. Och nu ser det ut att vara positivt. Jag bifogar en bild i ett skilt inlägg. Tack för all information du ger! :) Det är nog rå äggvita som gäller nu märkte jag idag när jag var på toa på jobbet, så kanske jag faktiskt har ÄL nu. 9 dagar efter mens. Förra gången hade jag 10-11 dagar efter mens (i september).

Nu gäller det minsann att få till lite kvällsmys då.. :) Bara en vecka till för dig då före du börjar testa!

• agneta77
    Klick78 skrev 2014-01-20 07:04:40 följande:
    Nu är det färdigtestat. :) Nu fick jag ett fint starkt plus, så nu är det bara att hoppas att det går vägen den här gången. Nu håller jag tummarna för er och hoppas att det dyker upp fina plus hos er oxå! :)
    Plus Plus PlusPlus  JAMEN JAAA!!! :D Jag saa ju att du skulle få ett fint + idag.. Solig Oj vad roligt! Grattis som tusan! :)
  • agneta77

Här kommer en bild på kvällens ÄL-test. Visst ser det väl ut att vara positivt? :)

• agneta77

Hihi ja här liggs det :) ibland slutar det med skratt, men ibland lyckas det. Vi har kurs på jobbet ikväll, jag har en timme ledig tid som jag spenderar på jobbet istället för att åka hem den lilla stunden. Vi skämtade imorse om pojkvännen skulle komma hit och vi skulle ta en omgång på wc'n ;) imorse var testet starkt positivt ännu men nu tycker jag att äggviteflytningarna har försvunnit under dagen, så kanske det börjar vara över. Ska ta ett test ännu ikväll när jag kommer hem så får vi se om det blir ett mysförsök ännu ikväll. Pust. :D ingen annan som tycker det blir lite för mycket av det goda ibland?

• agneta77
    joemal skrev 2014-01-24 17:58:35 följande:
    För mycket av det goda kan det väl aldrig bli? Flört Fast ibland känns det som att man är på gränsen att göra det bara för att, inte för att lusten finns där helt hundra men man vill inte missa chansen att det kan bli ett litet frö...efter alla månader är det inte så lätt att hålla balansen alla gånger... Så underbart att ni kan skämta om det!

Jag som var så lättad över att jag inte blev jätteledsen när mensen kom åkte på ett bakslag nu i veckan kan man säga. Istället för att ha pms-humör före mens och känna besvikelse när den kom så fick jag allt det efter att den var över. Suck. 
    Jodå, kan inte påstå vi varit jättekåta varje gång.. :p men men, vi vill bli gravida så snabbt som bara möjligt. Man blir ju inte yngre. Speciellt med tanke på framtiden ifall man vill skaffa ett syskon till den lilla/e.

Äsch.. hoppas du mår bättre nu. Jag känner mig about 98% säker på att jag inte är gravid. Det känns inte så. INGA symptom överhuvudtaget. SUCK. Men äh fasen. Det känns helt ok (för tillfället iallafall). Kanske det lyckas nästa månad istället. För oss båda Hjärta Vi vet ju som sagt var båda två att vi Kan bli gravida, det är en stor tröst.

• agneta77

Hej på er, hur går det? Här är det helt ok. Har haft testmani och testat 3 gånger redan, hur dumt som helst. :) Kan inte låta bli. Idag borde jag vara ungefär BIM-8. ÄL+11 ungefär. Så småningom får jag börja testa "på riktigt". Jag har varit helt övertygad om att jag inte är gravid, men jag känner inte riktigt så längre.

Hur har ni det allihopa?

• agneta77

Godmorgon tjejer.
    Mens idag. Det känns helt okej. Jag räknade ut att min cykel är kort! Förra mensen började 11.1. ÄL hade jag 20.-21.1. ungefär. Och nu ny mens 4.2. Det blir 24 dagar enligt vad jag räknat. Det är ju tacksamt iaf. Jag knappade direkt in på familjelivs graviditetsuträkning, och min nästa ÄL blir runt 14.2.

Jag har lovat mig själv att inte testa loss lika vilt nästa gång.. Skäms BIM-4, inte före. Men hur ska man hålla det? Jag märkte ju denna gång hur deppigt det blev av allt testande och alla negativa besked. Kändes mindre negativt nu när mensen kom än att se alla minus på stickorna. Få se om jag minns det då om ett par veckor.. ni kan väl påminna mig annars? :)

Äsch Nimah om du har 36 dagar, lång cykel. :/ Mycket väntande för dig. Men som du skrev, hellre det än ingen ÄL alls! Så sant så. :)

Skönt Jomila med fri månad. Samla krafter för att ta nya tag. Hjärta

joemal, bara att vänta in BIM då, önskar lycka till!

Augusti82, hur går det? Hoppas verkligen inte det har kommit nåt mer blod? :/

Joicy, välkommen hit :)

• agneta77
    Joicy skrev 2014-02-07 13:08:28 följande:
    Testade svagt positivt imorse! kan inte tro att det är sant än. Har varit och köpt clearblue nu som jag ska testa med på söndag tänkte jag Skrattande
    Grattis!! Solig
Svar på tråden Börjar om igen.