• agneta77

Börjar om igen.

Nimah skrev 2014-02-25 07:27:10 följande:
    Vad spännande, snart kan du börja testa :) Har du någon känsla för om det tagit sig? Jag testar fortfarande, en vecka efter bim nu. Ska försöka att sluta men har 10 test kvar så det är inte så lätt. Det ökar iaf ännu, även om det fortfarande oroar mig att det är en långsam ökning. Håller tummarna för dig Agneta!

Njah, först hade jag en bra känsla men nu.. jag har svårt att tro att jag skulle vara gravid när jag är helt utan symtom. Jag förbereder mig mentalt på ett minus men hoppas hoppas på ett plus.

Har du testat med cb digital också eller vanliga stickor? Lägg gärna upp nån fler bild om du vill :)
  • agneta77
    Jomila skrev 2014-02-25 22:50:06 följande:
    Jag ska ha tant röd antingen i morgon, senast måndag. Har den inte kommit söndag så köper vi test och testar måndag morgon. Just nu känns det dock som att vi får ha bebisverkstaden ännu en månad...detta är försök två efter mf. Well...fokus på träning och mat har det blivit ivf. 5:2 och promenader varje dag...inne på sjunde veckan med bra självdisciplin och har tappat 4,5 kg! (Och säkert fått lite mer muskelmassa :))

Du har inga symtom heller? Detta är andra försöket efter mf för oss också. Åh men vad roligt att höra att det gått så bra med din träning och kost! Grattis! Blev nästan lite inspirerad själv.. ;)
  • agneta77

åh vet ni vad..
    testet tog jag imorse..
    är så tacksam. Med tanke på min ålder (född -77) och att vi gärna vill få 2 barn så är det så oerhört tacksamt att vi verkar ha lätt för att bli gravida. Men, nu börjar den långa oron. Ska försöka så gott jag bara kan att inte oroa ihjäl mig utan komma ihåg att njuta av detta också. Snälla, håll tummarna för att det slutar med bebis denna gång.
    *tusen känslor på samma gång, har svårt att uttrycka mig*

• agneta77
    Nimah skrev 2014-03-02 09:51:30 följande:
    Tog ett digitalt idag som visade 2-3. Är 12 dagar över bim och 26 dagar sedan äl. Fick ju positiva tester 10 dagar efter äl, så särskilt mycket senare kan den inte varit. Borde slagit över till 3+ i tisdags. Känns inte så kul. Är så himla onödigt med en sån här graviditet. Kommer ju aldrig bli nåt. Tar bara en massa onödig tid och blir en sån stor känslomässig påfrestning. Deppig idag :(
    Fasen vad jobbigt. :/ Men, det stiger ju iallafall. Jag är inte alls insatt i detta, så jag vet inte vad jag ska kommentera. Skönt att du får fara på vul snart, hoppas du får svar då. Borde slagit över till 3+ i tisdags, det är 5 dagar sedan.. det låter ju inte som mycket med 5 dagar, men kanske det är det i detta sammanhang, jag vet inte. Men gud så jag hoppas att allt ändå är okej med den lilla du har i magen!!! Jag håller tummarna hårt för dig Nimah! Hjärta

• agneta77
    Nimah skrev 2014-03-02 22:22:41 följande:
    Jaa!! Titta där :) Vad roligt! Stort grattis! Kommer säkert gå vägen den här gången för dig. Vad får du för bf?
    Tack snälla! Bf blir ca 8/11 .. :)
  • agneta77
    Augusti82 skrev 2014-03-04 15:53:46 följande:
    Tjohooo!!!! Grattis!!!! SÅ himla roligt!!!!!

Grattis till dig också Nimah!

Så roligt att komma in o läsa efter någon veckas uppehåll o se så mycket glada nyheter! 

OChs å roligt för dig Jomila med träningen!!!! 

Själv hade jag ÄL i fre-lör typ och vi hade massor massor med sex. Har kvar gravhormoner i kroppen sen sist pch tror ni inte att bröstvårtorna har börjat ömma till max och det känns som om jag tuggat sönder något i munnen av all metallsmak. Men det känns ju lite konstigt att få symptom så här tidigt. Men å andra sidan förra grav så fick jag jätteömma bröst redan 4-5 dagar efter ÄL. Så hoppas gör man! Har beställt hem rfsu testa tidigt. Någon mer som köpt de tidigare?

Tack! :) Håller tummarna för dig nu! Jag har inte använt rfsu testa tidigt. Vilken nivå känner det testet av? Jag tog dock ett annat tidigt test (hcg 12) och fick minus dagen efter att jag fått svagt streck med ett annat random test.
  • agneta77

Hej :) nu har jag samlat mig så pass att jag kan skriva litegrann om testandet och felaktigt tidigt test och nidblödning..

Tors 27.2 (äl+11) tog jag första testet (onni, hcg ca 20-25) och fick ett suupersvaagt +. Blev fundersam och förhoppningsfull. Köpte glad i hågen hem ett tidigt (hcg12) test från jobbet. Testade fre 28.2 helt blankt. Nedstämd. Fick lite lite LITE rosa på kvällen. Gissade att mensen var på g. Testade lö 1.3 (apteekin, hcg ca 20-25) och fick liite starkare streck än tors. Även lö fick jag lite lite rosa. Förvirrad!! Vågade börja hoppas på + och började tro att det var nidblödning jag haft. I samband med rosa hade jag också mensvärk. Sen på söndag tog jag det efterlängtade cb digital. Hm vad långt det blev.. :)l

• agneta77
    Augusti82 skrev 2014-03-04 22:57:02 följande:
    det ska kunna ta på äl +6 redan. Vad är det för tester du har tagit?? 

Hihi ifall du är fundersam över namnen på mina test så är det finska test! :) jag bor ju i Finland. ;) men det tidiga testet hmmmmmmm morr det måste helt enkelt haft nåt fel. Inget speciellt billigt test heller, kostade ca 11euro, typ 100kr. Jag jobbar på apotek och har köpt mina test därifrån.

När har du bim? :)
  • agneta77

Tack joemal :)

Åå vad jag håller tummarna för er!!! :)

Jag har det ganska jobbigt 'på mitt sätt'. Vågar inte glädja mig alls nästan. Är så rädd det ska sluta som förra gången. Svårt detta. Vul bokat 28.3.

• agneta77
    Nimah skrev 2014-03-05 07:34:45 följande:
    Härligt att du fick plus Agneta!!! Inget test kan ju garantera hur många dagar efter äl det kan visa graviditet eftersom det är lite olika hur lång tid det tar för ägget att fästa. Det är ju först efter att det fastnat ordentligt som hcg börjar produceras. Iaf så jag förstått det. Sen i början kan väl hormonnivån i urinen variera ganska mycket, säkert därför som ditt testa tidigt inte visade nåt.
    Tack igen söta Solig
    Du har inte många dagar kvar till VUL nu. Hur känns du dig nu? Jag har nästan inte några symptom (svaagt illamående ibland, inget annat) och är så orolig så jag har svårt att glädja mig ett dugg. Detta var mycket svårare än jag hade trott det skulle vara. Hur orka med denna ständiga oro..?
Svar på tråden Börjar om igen.