• agneta77

Börjar om igen.

Augusti82 skrev 2014-03-05 08:05:10 följande:
    Jag har BIM den 15 mars så till helgen ska jag kunna ta det där testa tidigt men jag tror jag väntar någon dag extra för säkerhets skull....
    Aaa men det är ju så svårt att vänta!! ;)
    Hoppas hoppas!
  • agneta77
    Augusti82 skrev 2014-03-06 14:14:52 följande:
    Agneta jag förstår dig precis!!!! Håller tummarna till VUL: Vilken vecka är du i då?
    Nu är jag i v5, 4+4.. oj så lite det låter.. VUL blir v7+5
  • agneta77
    Nimah skrev 2014-03-06 18:35:51 följande:
    Nä inte många dagar kvar nu. Är på tisdag kl 13. Jag är i v 6+2 idag. Nu har den värsta ångesten lagt sig och jag vill inte längre vräka den lilla. I början var jag så säker på att den ändå skulle dö att jag ville bli av med den direkt. Så jag förstår verkligen din oro. Jag hoppas fortfarande inte särskilt mycket, men nu kan den iaf få en chans. Tyvärr såg vi ju ett hjärta i v 7+ förra gången, sen dog den några dagar efter. Så ser allt bra ut på tisdag är det just det. Bra på tisdag. Onsdag vet man inget om. Hoppas på nytt vul max två veckor senare också. Ge det någon vecka så kommer det säkert kännas bättre! Ni har väl inte högre risk för mf än genomsnittet? Vi vet ju att riskens stor för oss, så då är det svårare att slappna av.
    Åh vad skönt, "vill inte längre vräka den lilla".. :) Tisdag, ja då är det snart. Hur har du det med symptom? Här är det dåligt på den fronten.

Just så, er lilla dog några dagar efter vul, och vår hade dött några dagar innan vårt vul (v8+?). Nej usch och fy. Nu ska det gå bättre för oss båda! Det var vår första graviditet i höstas, som slutade i MA. Så vi har ingen erfarenhet av nåt annat. Jobbigt. :/

Går ni privat på vul, eller får ni gå gratis? Vi går privat, men sen när jag väl är inskriven hos BM så tänker jag absolut fråga ifall vi kan få gå nån extra gång på ul/vul. Får vi inte göra det, så kommer vi antagligen att gå nån extra gång privat. Kosta vad det kosta vill, när det gäller min (och förstås också sambons) sinnesfrid så spelar priset mindre roll.

Men jo, jag känner samma sak som du skriver gällande vul. Visst underbart om man ser ett hjärta, men sen då. Åh det är ju ett enda långt oroande detta. Jag kände mig alldeles uppgiven på jobbet idag en stund. Så glad, men ändå vågar jag inte alls tillåta mig att vara glad. Blir galen. Skönt att vul börjar vara inom räckhåll, snart. 22 dagar kvar.

Det bästa vi kan göra för våra små inneboende är ju att ta det som det kommer och inte oroa ihjäl oss. Inget lär bli bättre av oro iallafall. Lättare sagt än gjort är det ju men.. Grubblar ikväll. :/
  • agneta77

Tack Jomila! Solig Vad skönt att du har kunnat koppla bort helt! Riktigt bra gjort! HOPPAS :)

4+6 idag, imorrn går vi in i sjätte veckan, det låter mycket bättre än femte.. :) Imorrn ska jag ta digitalt test och se om hcg har stigit. Man känner sig så hjälplös tycker jag, kan inte alls påverka och vet överhuvudtaget inte om liten lever. Jag drömde förra natten, hela natten kändes det som, om missfall. Inte ens på nätterna kan jag koppla bort tankarna. Ibland går det bättre men ibland rasar man ner igen. Brr. Bara att bita ihop.

Idag var vi ut på shopping till en grannstad, och jag köpte.. mina första mammakläder.. TIDIGT jag vet, men jag kunde ju inte låta bli.. Skäms  åh lycka. 2 st amningsBH, ett par byxor och ett "åtstramande" mammalinne, eller vad man ska kalla det. Tror det kommer att bli skönt att ha när magen börjar bli stor och tung. =)

Augusti och joemal, ni hade ÄL ungefär samtidigt va? Jag såg att du hade testat Augusti, det var ..*försöker räkna* ungefär BIM-8 du testade? Hihi tiidigt ju! Du skulle bara våga tappa hoppet av att det testet var negativt ;) När jag testade första gången på BIM-3 fick jag ju ett sånt svagt streck så jag hade klassat det som inbillning om det inte vore så att också sambon såg det.

Nu dags att krypa upp i soffan och kolla en film. Så skönt med helg.. vi har haft sol här idag, det var längesen! Även imorrn är det utlovat sol, vi tänkte satsa på att städa bilen ordentligt - det behövs! =) Ha en skön kväll och helg!! {#emotions_dlg.flower}

• agneta77
    Augusti82 skrev 2014-03-11 11:07:09 följande:

hej gumman! 
    Hur går det för dig? Hoppas att du kan gå där hemma o mysa! Köpte också mammakläder tidigt på en rea. Kunde inte låta bli när de hade nästan allt för under hundra kronor. Men det är mysigt att se de på hyllan i garderoben. Man längtar!

Jag har fortsatt att testa. Och det är fortfarande tokblankt.  och jo jag har tappat hoppet totalt. jag vet. Det är bim -4 idag och jag borde inte tänka så. men jag känner mig inte alls gravid och alla symptom som jag trodde hade är som bortblåsta. Jag är superdeppig just nu! 

Hoppas att ni också har massa plusgrader och sol! 

Kramar!

Hej!
    Jotack, tiden tickar framåt, en sekund i taget. :) Näej riktigt så hemskt långsamt går det inte, vi är nu i 5+2. Varje morgon direkt när vi vaknar konstaterar vi att "idag är vi i x+x". En ny rutin. :)

Det var likadant för mig, jag tappade de knappa symptom jag hade och jag kände mig inte alls gravid, trodde inte ens när jag såg första strecket (eftersom det var så svagt, på BIM-3). Så jag håller fortfarande tummarna hårt för dig!! Har du använt nåt "testa-tidigt-test" eller vanliga test?

Vi har börjat med i stort sett dagliga promenader. Vi går mellan 2-4 km per kväll, bara en liten runda, men mycket bättre än att inte alls gå. :) Vi kom just hem från dagens tur, nu dags fixa middag.

Oj hoppas att du får ett plus..!! Plus
  • agneta77
    Nimah skrev 2014-03-11 14:04:24 följande:
    Tvärtom, den är för liten. Som hon räknar fick jag positiva grav test på äl +3. Det kan man ju inte få, så då är det något fel med tillväxten. Hon kunde inte förklara det, men bokade in oss på en ny tid om tre veckor. Det verkar vara såhär det är med våra foster som får kromosomfel. Hjärtat slår, men de är små och sen dör dom någon vecka senare. Klart att det är bättre att hjärtat slår än inte för bu finns ju iaf en chans. Men jag tror den är väldigt liten.
    Hjärtat tickade, men hon flyttade bak graviditeten en hel vecka. Jag vet att ägglossningen var när den var och inte en vecka senare så det bådar ju inte så gott. I så fall skulle jag fått positiva gravtester 11 dagar före beräknad mens villet är fysiskt omöjligt. Men hon sa att fostret och hinnsäcken stämde överens med varandra i storlek iaf och att gulesäcken såg bra ut. Jag fick en ny tid 1 april, men det ska nog mycket till att se ett levande foster då tror jag.

---------------

Nimah, vad skönt att hjärtat slog. Men att bli flyttad bakåt en vecka när du själv är helt (?) säker på när du hade ÄL låter ju inte bra. :/ Äsch. 3 veckor är en lång tid. Jag hoppas innerligt att allt ändå är ok! Vi ska nästan samtidigt på VUL då, vi har tid 28.3. Usch. Vi får hålla tummarna för varann.

Jag har fått det lite lättare med mina känslor och funderingar nu (om det är tillfälligt eller inte återstår att se). Jag känner mig mer positiv. Typ. Försiktigt positiv. Man måste ju våga tro att det ska gå vägen! Annars kommer jag att bli tokig.

Hur känner du dig?
  • agneta77
    joemal skrev 2014-03-14 13:07:25 följande:

Nej, känner inget annat. Eller, kanske lite ömma bröst men det kan vara inbillning... Jag trodde jag hade bim i onsdags, men vet ju inte om min kropp plötsligt har bestämt sig för att få längre lutealfas... :-\ På söndag har jag iaf passerat alla eventuella bim-dagar
    Ååh... :) :) HOPPAS!! Håller tummarna för dig! Solig
  • agneta77

Godmorgon på er.
    Vaknade som vanligt (börjar bli en rutin) 05:30 idag, upp och kissa och släppa ut katten, efter det var jag pigg. Låg kvar i sängen ändå, mysigt. :)
    Vi har flyttat fram vårt VUL. Vi hade ju bokat nästa fredag 28.3. Men efter att ha funderat igenom saken noga så kom vi fram till att vi hellre flyttar fram det, så nu har vi tid tisdag 8.4. istället. Seeegt att vänta, men orsaken till att vi flyttar fram är att vi vill berätta för föräldrarna på påsk (nångång 19.-21.4.) Tiden mellan 8.4. och 19.4. är inte lång, och det känns därför tryggare, man vågar hoppas att om liten levde på VUL 8.4. (v9+2) så borde den ju få leva ännu 19.4. också. Om vi istället hade gått nu 28.3. (v7+5)... vem vet vad som hade hänt efter det? Förra gången kom ju MA i v8+1 eller 8+2. Därför. Idag är det v6+4. :)

Min lillebror och hans flickvän väntar också barn, också deras första! Vi fick höra detta förra helgen när vi var hos mina föräldrar! Dom har beräknat 1.11. !! Vi har ju beräknat ca 8.11. enligt egna beräkningar. Gissa om vi hade svårt att hålla masken när dom berättade?! :D

I tisdags och igår har jag haft lite ont i magen, mest på ena sidan. Det började efter sex, eller några timmar efter. Senare på kvällen fick jag också lös mage. Igår hade jag endel mystiska seega flytningar på jobbet, och det kändes som att det RANN några gånger och jag hann tro att det var blod. Denna ständiga oro. Men nu idag känns allt bra igen. Oron är förstås kvar, men mycket lugnare än igår. Jag kan inte tillräckligt många gånger säga detta - jag trodde aldrig aldrig att jag skulle ha såhär svårt att vara efter mitt MA. Aldrig.

Nimah vad ska jag säga. :( Jag kan inte ens tänka mig vilka känslor du har att slåss emot. :( :( Blir riktigt ledsen av att läsa. Du är i mina tankar ska du veta. 12 dagar kvar till ditt VUL. Du skrev att du känner dig svullen, har du andra symptom? Jag har ömma bröst (varierande grad, allt från nästan inget till aaaajj rör mig inte) och illamående några timmar på förmiddagen. Inget annat tycker jag. Eller jo, jag är inte sötsugen. Annars är jag en godisråtta, så jag hoppas att man kan räkna icke-sötsuget som ett symptom. Måtte nu resten av denna månad gå i någotsånär snabb takt, och att du sen får en riktigt stor och glad överraskning på första april. HOPPAS.

• agneta77

God kväll på er!
    Ja det var jättesvårt Nimah att hålla masken!! Hoppas ingen misstänkte nåt. Fast det tror jag inte. :) Jo jag är nog ändå glad att vi flyttade fram vårt vul, även om det innebär 11 dagars extra väntande.

Gällande symptom (7+0 idag) - håhhååjajjaaa illamående! Betydligt värre än i höstas, och redan då var det tillräckligt. Det handlar inte om något morgonillamående heller, det är jämnt utspritt över hela dagen. Jag får i stort sett bort det när jag äter. Sen går det 1 timme, 2. Sen börjar det på igen, före jag ens blivit hungrig. Jag har svårt att fungera när jag mår dåligt, blir grinig och tycker synd om mig själv och tycker synd om sambon/arbetskompisarna som ska lyssna på mig, så det enda då är att äta. Och då börjar jag må dåligt psykiskt, eftersom jag inte direkt är nån smalis från förr... Andra symptom utöver detta har jag inte direkt. Brösten ömmar ibland, men inte så farligt. Man kan röra dom iallafall. Sen märker jag om jag ska knyta skorna eller dylikt att det är som om nåt är "i vägen" (även om min mage inte var liten från förr, så är nog där nåt extra nu). =)
    Men detta illamående börjar oroa mig lite. I värsta fall lär det ju sluta med sjukskrivning från jobbet, men jag skulle inte vilja det. Eftersom jag jobbar i kundbetjäning (på apotek) så blir det fort jobbigt. :/ Vad gäller medicin mot illamående njaaaah.. gillar inte tanken, även fast det är "100%" säkert att det inte är skadligt för barnet, jag gillar ändå inte tanken. B6-vitamin däremot, det tänker jag försöka. Jag har beställt från nätet i flytande form (finns ej på apotek här och hittade ej heller i hälsokostbutikerna). Jag har läst mycket positivt om detta, så nu är det upp till bevis. Borde komma i veckan.

Hur är det med symptomen Nimah, har dom avtagit mer? 9 dagar kvar till vul. Så ledsamt att se att du redan förberett dig genom att strecka i kalendern. :( Fan. Men jag tycker du gör rätt ändå som gör såhär, och tänker såhär. Hellre det, och bli underbart överraskad ifall du får positivt besked på vul.

Hur går det för er andra i tråden? {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Börjar om igen.