• Nimah

Börjar om igen.

Förlåt att jag spamar den här tråden med mina tester. Fick 20 stickor på posten idag och kunde inte låta bli att testa igen nu ikväll. Men då syns nästan ingenting. Det är verkligen inte ok för att vara bim. Känns så meningslöst att bli gravid med såna som ändå inte stannar. Det slösar bara en massa tid. Jag vill inte ha den här i några veckor, eller 10 om det vill sig illa, för att sen börja blöda. Vill bli av med den nu för det känns ändå så hopplöst :(

• Nimah
    joemal skrev 2014-02-19 12:11:41 följande:

Men tester brukar väl vara starkare på morgonen än på kvällen eller eftermiddagen? Hoppas ju att allt ska vara okej med dig!
    Tack. Jag fick lite psykbryt där igår och grät hysteriskt. Stackars maken som inte visste vad han skulle göra, var ju hans födelsedag och allt. Imorse var testet lite starkare än det på em igår, men svagare än det igår morse. Har mailat min bm och vill ha blodprov för jag orkar inte det här. Känns så fruktansvärt meningslöst. Hoppas kan få lämna blodprov iaf. Borde sluta testa för det gör mig ju bara orolig, men samtidigt vill jag inte ha förväntningar om det ändå inte går så jag är lite dubbel där.
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-02-20 09:14:19 följande:

Hur går det Nimah? Blir det blodprov? Har du testat idag?

Jag har fått svar från bm, hon kan inte erbjuda blodprov, men hon träffas gärna för tidig inskrivning och remiss till tidigt uttraljud, så det känns ju som att hon förstår iaf! Testet idag var nog lite starkare, men fortfarande tycker jag det är konstigt att det inte syns mer. Fick ju svaga streck redan på äl +10 så nu, 6 dagar senare borde det liksom ha ökat lavinartat. Men titta, visst har det ökat lite?
  • Nimah
    joemal skrev 2014-02-22 23:35:12 följande:

Vad skönt att du kommer få ett tidigt ultraljud! Även om det är en lång väntan dit.

Jag har inte jättekoll på hur streck förväntas öka, men det finns så många faktorer som kan vara olika från test till test att det kanske är svårt att se den verkliga ökningen? Om man nu vill försöka hitta positiva förklaringar smile1.gif Håller tummarna för dig!
    Ja du har rätt tror jag. Man kan inte möta den verkliga ökningen med test. De är för dåliga för det. Problemet är att det är det enda man har i det här skedet. Nu ska jag försöka sluta testa på några dagar. Det stressar mig mer än hjälper. Tittar man på morgontesterna ser man ökningen. Har man med några kvällstester ser det ut som att det minskar några dagar och sen ökar igen. Så det för mig förvirrad.

Hur går det för er allihop? Nån som passerat äl nu?
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-02-25 06:02:26 följande:

Godmorgon tråden!
    Nu är det ungefär en vecka sen jag hade äl. Testningsfebern har kommit så smått, men jag har inte börjat på än. Det lär ju ändå inte visa nåt även om jag skulle vara gravid. Med dessa ord har jag fått mig själv att avstå från att testa. ;) Varför göra sig själv besviken (så gick det förra månaden). Men mot slutet av veckan kanske... :)

Hur är det för er andra?

Vad spännande, snart kan du börja testa :) Har du någon känsla för om det tagit sig? Jag testar fortfarande, en vecka efter bim nu. Ska försöka att sluta men har 10 test kvar så det är inte så lätt. Det ökar iaf ännu, även om det fortfarande oroar mig att det är en långsam ökning. Håller tummarna för dig Agneta!
  • Nimah
    Jomila skrev 2014-02-25 22:50:06 följande:
    Jag ska ha tant röd antingen i morgon, senast måndag. Har den inte kommit söndag så köper vi test och testar måndag morgon. Just nu känns det dock som att vi får ha bebisverkstaden ännu en månad...detta är försök två efter mf. Well...fokus på träning och mat har det blivit ivf. 5:2 och promenader varje dag...inne på sjunde veckan med bra självdisciplin och har tappat 4,5 kg! (Och säkert fått lite mer muskelmassa :))
    Wow, vilken diciplin! Bra jobbat :) Hoppas tanten håller sig borta nu. Min son kom till på andra försök efter mf, och nu blev jag också gravid på andra försöket efter ma, så det kanske är ett turförsök :)
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-02-26 05:32:56 följande:

Njah, först hade jag en bra känsla men nu.. jag har svårt att tro att jag skulle vara gravid när jag är helt utan symtom. Jag förbereder mig mentalt på ett minus men hoppas hoppas på ett plus.

Har du testat med cb digital också eller vanliga stickor? Lägg gärna upp nån fler bild om du vill :)
    Har du bestämt när du ska börja testa? Jag tog ett digitalt i lördags på bim +4. Då fick jag gravid 1-2. Hade ju gärna fått 2-3. Har ett till som jag tänkte ta till helgen, då vill jag ha 3+. Igår fick jag kallelse till ultraljud den 11 mars. Är i v 7+0 då om den fortfarande är kvar. Då levde den sist med, men dog ju några dagar efter. Nåja, lever den då lever ju hoppet! Såhär såg det ut igår.
  • Nimah
    Jomila skrev 2014-02-28 22:17:24 följande:

Tack finisar för hurraropen på kost och träning...känns kul att den biten fungerar ivf :). Tyvärr kom tant röd igår...ännu en månad med bebisverkstaden alltså. Har bannlyst mig från räkna-dagar-appar och noterade bara i kalendern att mensen kom. Ska INTE räkna fram ÄL eller BIM och tänker "hoppa över" mars. Paus kanske man kan kalla det...:)....

Dumma tant röd. Låter skönt att koppla bort och ta paus. Jag skulle aldrig klara det tyvärr. Hoppas du kan styra dina tankar bättre än jag :)
  • Nimah

Tog ett digitalt idag som visade 2-3. Är 12 dagar över bim och 26 dagar sedan äl. Fick ju positiva tester 10 dagar efter äl, så särskilt mycket senare kan den inte varit. Borde slagit över till 3+ i tisdags. Känns inte så kul. Är så himla onödigt med en sån här graviditet. Kommer ju aldrig bli nåt. Tar bara en massa onödig tid och blir en sån stor känslomässig påfrestning. Deppig idag :(

• Nimah
    agneta77 skrev 2014-03-02 20:11:11 följande:

åh vet ni vad..
    testet tog jag imorse..
    är så tacksam. Med tanke på min ålder (född -77) och att vi gärna vill få 2 barn så är det så oerhört tacksamt att vi verkar ha lätt för att bli gravida. Men, nu börjar den långa oron. Ska försöka så gott jag bara kan att inte oroa ihjäl mig utan komma ihåg att njuta av detta också. Snälla, håll tummarna för att det slutar med bebis denna gång.
    *tusen känslor på samma gång, har svårt att uttrycka mig*

Jaa!! Titta där :) Vad roligt! Stort grattis! Kommer säkert gå vägen den här gången för dig. Vad får du för bf?
Svar på tråden Börjar om igen.