• Nimah

Börjar om igen.

Jomila skrev 2014-06-15 09:51:42 följande:

Jag ser också och jag håller också tummarna! :) Idag mår jag inget vidare. Oroar ihjäl mig, de få symtom jag haft har försvunnit, jag känner mig inte alls gravid och har drömt två nätter på raken om missfall. Eftersom vi är där vi fick missfall förra gången så är det väl naturliga tankar men det håller på att äta upp mig :(...har känt mig trygg och lugn fram till igår...då fick jag den där obehagliga känslan jag hade förra gången. Hoppas så att allt är bra!

Usch, förstår precis hur det känns. Ni har har vara haft ett mf innan? Sannolikheten för er att det ska gå bra den här gången är stor! Förstår att det känns jättejobbigt. Håller alla tummar för att det går bra nu! Har ni bokat något vul längre fram?
  • Nimah

Bim idag. Jag är gravid men det är för svagt. Inväntar mf och hoppas det kommer tidigt den här gången. Orkar verkligen inte gå till v 11 igen.

• Nimah
    Jomila skrev 2014-06-16 08:59:11 följande:
    Det kan inte vara så att du hade äl senare? Eller testade du? Jag ska hålla tummen stenhårt för dig! Kram
    Jag testade med äl test. Sen vet man ju inte hur länge ägget svävar omkring innan det fäster. Kanske snurrade det runt ett tag. Jag ska försöka se det som en chans iaf. Tur jag har er som peppar :)
  • Nimah

Jag tog mitt sista test imorse och räknade kallt med att mina 20 nya från testlagret skulle ligga på lådan idag. Beställde dem i torsdag. Men inga test! Gahhh, jag har testabstinens!!! Har två digitala så tar ett sånt imorgon, men poängen är ju att vrida och vända och jämföra stickorna. Bf är iaf 22 februari, men det känns helt overkligt att det skulle gå vägen.

• Nimah

Fick gravid 1-2 på digitalt imorse. Får se hur länge den stannar den här gången nu!

• Nimah

Ja det är kul att vi är tre som plussat nu! Hoppas vi får följas åt hela vägen! Jag vet inte om jag håller med om att man bara varit glad i onödan om nåt går fel. För mig personligen blir smärtan större när jag hoppas. Det är lättare att gå igenom ett mf om jag inte haft så stora förhoppningar. Blir hellre glatt överraskad. Men det är ju jag det, och att vi vet att risken är så stor påverkar ju såklart. Håller verkligen tummarna för alla i tråden nu!!!!

• Nimah
    linnis83 skrev 2014-06-17 22:18:50 följande:

Hej tjejer!

Har följt er här sen tråden startade men inte skrivit något... Grattis till alla plus! Det ger hopp till en som fortfarande väntar... = )

Själv fick jag MA i juli förra året, var då i vecka 14 och fostret hade troligen avstannat redan i v. 6... Fick Cytotec för att få igång det och blödde sedan i över 2 månader pga nån liten rest som var kvar.
    Vi fick plusset efter 10 försök och är nu inne på försök 9 efter missfallet (BIM om ca 1 vecka). Tänkte att det skulle gå fortare att bli gravid efter missfallet men tji fick jag.... *suck*
    Vi tänker försöka över sommaren men sen får vi nog lov att söka hjälp...

Välkommen hit! Beklagar ditt ma. Hoppas att blir gravida i sommar, och om inte att ni får hjälp fort!
  • Nimah

Idag kom äbtligen mina tester från testlagret. Beställde i torsdags så det tog lite tid. Hade sparat morgonurin, testade nör testerna kom och sen även ikväll när jag hållt mig fyra timmar. Är på äl + 16 och det ser inte så ljust ut tycker jag. Vill ut med den nu på en gång. Är ju bara slöseri med tid den här gången också.

• Nimah

God morgon på er. Dagens test ser negativt ut tycker jag. Hoppas jag börjar blöda i helgen, annars parkerar jag mig på vårdcentralen tills de går med på att möta hcg i blodet!

• Nimah
    joemal skrev 2014-06-19 10:00:19 följande:

Usch, vad jobbigt! Hoppas de tar hand om dig och att du slipper vänta lika länge som sist. Nu får ni väl utredning dessutom? Hoppas det finns något de kan göra som hjälper er så att ni inte behöver fortsätta ha det såhär smile4.gif Kramar!
    Tack. Egentligen behöver vi ju ingen utredning, vi vet vad som är fel. Vi har jättehög risk för mf eftersom min mans kromosomer har bytt plats och risken att fostret ärver en uppsättning som inte ör komplett är stor. Jag har ringt Karolinska idag och hoppas vi får remiss för ivf med pgd, då kromosomtestar man embryot innan man återför det. Är ju rätt bökigt att gå igenom en ivf så vi hoppades ändå att det skulle gå på egen hand, men det verkar ju svårt. Jag hoppas de ringer upp mig under dagen!
Svar på tråden Börjar om igen.