• Nimah

Börjar om igen.

Augusti82 skrev 2014-03-11 18:42:33 följande:
    jag vet att flera har kört med ältester. Det är svårt att få ihop det logiskt men ja de har blivit bra i slutändan och jag kommer hålla mina tummar stenhårt för dig med!!!
    Men jag FÖRSTÅR dig att det inte känns hoppfullt och jag kan säga att jag definitivt förstår när man är i sitsen själv och inte får ihop det rent matematiskt, logiskt och vettigt överhuvudtaget så känns det hopplöst. Men jag fortsätter peppa! 
    Styrkekram till dig!!!
    Tack <3 ska försöka att inte ge upp helt än!
  • Nimah

Enligt äl går jag in i v 9 idag. Enligt fostret förra veckan är det v 8 idag. Det är verkligen en hel evighet till den 1 april. Jag kan inte sluta tänka att den nog dött nu och att jag måste gå runt med den död i flera veckor till innan jag får hjälp. Orkar inte ens tänka att det finns en liiiiten chans att den klarar sig för då blir jag bara ännu ledsnare när det inte blir nåt. Blir hellre positivt överraskad. Det är ändå så dåliga odds på det att det knappt är möjligt för den att klara sig. Förlåt mitt negativa inlägg, men det känns inte så kul just nu. Dessutom är jag så svullen att folk börjat fråga. Jag vill bara vara ifred. Fattar inte folk att man inte ska peta andra i magen och fråga när ungen kommer?

• Nimah
    Augusti82 skrev 2014-03-18 10:56:57 följande:
    vad tråkigt gumman! :( kan du inte ringa o be om ett tidigare vul?
    Jo jag har gjort det, men de vägrar. Säger att de måste ge den chans att växa till sig. Jag försökte förklara att om hjärtat slutat slå behöver den inte tid på sig för att växa. Hon var trevlig iaf. Sa hon förstod den psykiska aspekten men att de måste se till den medicinska. Men det enda som det samtalet gav var att jag bröt ihop och grät och fick stänga in mig på mitt kontor. Naturligtvis rusade en kollega in just då. En som jag inte vill anförtro mig åt direkt. Hoppas iaf ingen annan ser att jag gråtit.
  • Nimah

Vad roligt Agneta, att din bror ska ha barn samtidigt! Förstår att det var svårt att inget säga. Låter smart att vänta med vul över er "kritiska gräns". Är den där i v 10 är ju sannolikheten väldigt stor att allt går bra!

Jag tycker mina symtom har avtagit. Idag ömmar inte brösten alls. Jag har funderat på att åka till akuten eller boka privat. Men jag vet inte. Har inte tid att sitta flera timmar på akuten. Ett privat kostar 600, vet inte om det är värt det bara för besked en vecka innan. Sen har jag massor på jobbet nu. Den 1 april och resten av den veckan har jag streckat i kalendern för jag räknar med att jag är borta då. Får jag besked nu måste jag avboka så mycket. Kanske låter fånigt att tänka på sådana saker, men det man kan ha kontroll över känns bra att kontrollera.

• Nimah

Hur mår ni tjejer? På tisdag får jag min dom. Symptomen har ökat den här veckan. Har mått lite illa nästan hela tiden och blir inte så sugen på mat. Det betyder ingenting, för det är ju inte alltid kroppen fattar att fostret dött. Blir så svårt att låtsas som ingenting bara när man känner hela tiden. Nu har jag börjat hoppas att den lever trots att jag bestämt mig för att låta bli det eftersom besvikelsen blir värre då. Sedan november förra året har jag varit gravid 20 veckor. Det är en halv graviditet. Gud vad glad jag blir om där finns nåt på tisdag. Hatar de här första månaderna. Idag ska vi till Skansen, det borde få tankarna på annat håll iaf! Kram på er!

• Nimah

Det var som jag trodde. Den dog i v 7+4. Skulle gått in i v 11 idag. Så fruktansvärt grymt att den stannar kvar så länge varje gång. Hade varit så oerhört mycket enklare att få mf i v 6 än vänta så här länge hela tiden. Jag orkar inte gå igenom det här igen. Att må skit i flera månader till ingen nytta. Att bara vilja sova, må illa, vara irriterad och så svullen att någon frågar om man väntar barn minst en gång i veckan. Sedan i oktober har jag varit gravid i 20 veckor, men är inte ett dugg närmre bebis för det. Ska iaf skrapas på fredag.

• Nimah

Vad läskigt Agneta. Men vilken himla tur att pyret mår bra ändå! Hoppas det fortsätter så :)

• Nimah

Nu är operationen klar för den här gången. Sonen blev magsjuk igår så mannen fick stanna hemma med honom idag. Inte jättekul att åka själv men det gick ganska bra ändå. Man blir ju lite groggy när man sövs. Nu funderar vi på att ta paus över sommaren. Jag vill kunna dricka lite vin och inte bara gå runt och må dåligt hela tiden. Blir ju så svullen om magen direkt med och det är ju ännu jobbigare på sommaren. Paus juni ut iaf tror jag. Sen får vi se. Fortsätter följa er här dock!

• Nimah
    KeckaW skrev 2014-04-12 22:43:43 följande:

Nu!

Enligt mina erfarenheter har det inte gått vägen när ett plus ser ut så efter bim. Men egentligen behöver det inte betyda något. Blödningar kan ju också betyda vad som helst. Om jag var du skulle jag testat varje morgon ett tag. Beror blödningen på mf borde testerna avta i styrka. Hoppas du får komma in på kontroll snart. Håller tummarna för en lyckad graviditet iaf!
Svar på tråden Börjar om igen.