• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Jomila
    Augusti82 skrev 2014-09-06 15:03:40 följande:

Hej tjejer!

Förlåt att jag har varit så urusel på att skriva här inne. Har inte ens varit inne på familjeliv sedan sist!  Jag fick neg varenda jäkla månad trots hur många symptom som helst o det blev lite vargen kommer av det hela. Så jag var trött på allt som hette bebis och gravid i princip.

Igår så plussade jag däremot och är idag i v5. Vi mår helt fantastiskt underbart o svävar på rosa små moln!

Stort grattis till dig Nimah som plussat! Hoppas att pyret vill stanna kvar! <3

Stor kram till er allihop!
    (o jag lovar att vara här mer än en gång i kvartalet nu...)

Men så underbart roligt att du plussat! Stort stort stort grattis!!! Hur mår du? Jag har fortfarande nästan inga symtom...(18+2)...
  • Nimah
    Augusti82 skrev 2014-09-06 15:03:40 följande:

Hej tjejer!

Förlåt att jag har varit så urusel på att skriva här inne. Har inte ens varit inne på familjeliv sedan sist!  Jag fick neg varenda jäkla månad trots hur många symptom som helst o det blev lite vargen kommer av det hela. Så jag var trött på allt som hette bebis och gravid i princip.

Igår så plussade jag däremot och är idag i v5. Vi mår helt fantastiskt underbart o svävar på rosa små moln!

Stort grattis till dig Nimah som plussat! Hoppas att pyret vill stanna kvar! <3

Stor kram till er allihop!
    (o jag lovar att vara här mer än en gång i kvartalet nu...)

Grattis! Hoppas den stannar. Då har vi ju bf rätt nära varandra :)
  • agneta77

Hej på er!
    Det är väl en månad sen sist jag skrev. Som vanligt. :p Orken finns inte efter jobbet, då gäller bara laga mat - äta - se en serie - sova.. :) Dessutom har vi haft program nu varje helg, så även idag. Vi håller på och dränerar runt huset (=gräver sönder hela gården, uusch), och vi har folk + familj här idag och jobbar. Men nu skickade jag ut familjen, jag sa att jag ska vila en stund. Så då passar jag på att ge ett livstecken åtminstone.. :)

GRATTIS NIMAH !!! Hjärta Och GRATTIS AUGUSTI82 !!! Hjärta

När ska du på nästa kontroll Nimah? Fy denna väntan för dig, när du vet riskerna. :( Åh jag håller tummarna...! Nu ska det nog gå vägen. :)

Vi är i v30+6 idag, puh. Jag har nu 3v kvar att jobba, jag är glad att det inte är längre än så. Tröttheten börjar kännas nu, även om jag inte har något fysiskt tungt jobb (farmaceut). Men ändå, 8h rörelse varje dag, det känns. Haha min fjantiga vikt.. nu senast hos BM så hade jag ökat totalt 1kg sen före graviditeten. Så jag är fortfarande tvåsiffrig! :D Folk började undra, och jag själv blev nästan lite orolig, men BM sa att det är absolut ingen fara, bebisen får vad han behöver. Hjärta

Joemal och Jomila, och Nimah och Augusti82 - vilken v+dag är ni i? Eller, när har ni beräknat? Så roligt att så många av oss är gravida. KeckaW, snart är det din tur ska du se. Hjärta

Hur har ni det med symptom, illamående och sådant? Foglossning? Jag har klarat mig bra undan det mesta. För nån vecka sen började jag känna av illamående igen i perioder, men nu har det igen varit lugnt. Vill helst inte ha tillbaks det, brrr.

Jag skulle väl ha ca 1000 rader till att skriva, men jag sätter punkt nu och vilar. Jag kommer antagligen att producera inlägg på löpande band sen när jag gått på mammaledigt. :p

Sköt om er alla, och ha en skön fortsättning på hösten!

• Nimah

Nu är det inte långt kvar innan du får träffa din bebis Agneta!

Jag är i v 6+4 idag om man räknar från äl, men 6+1 enligt gynekologen som mätte fostret. Men jag fortsätter räkna som tidigare ett tag till så bf enligt mig är 28 april. Jag har mått illa de tre senaste dagarna. Känns som om jag varit på en rejäl spritfest och festat hela natten. Längtar tills nästa ul. Lever den då och inte är alldeles för liten så kan vi börja hoppas lite :)

• joemal

Hej!

Augusti82 - stort grattis! Åh vad roligt att du fått ett plus!

Agneta77, hoppas du fortsätter att må bra nu det sista så att du orkar jobba som du tänkt och kan njuta lite av att vara ledig innan den lilla tittar ut :)

Nimah, vad underbart att det var ett litet hjärta som slog där inne! Håller tummarna för att det bara vad svårt att mäta för att det är ganska tidigt som gjorde att du blev lite tillbakaflyttad och att den lilla växer som den ska. Jag blev tillbakaflyttad fyra dagar på första ultraljudet, men de två efterkommande ultraljuden har flyttat fram mig en dag var, så nu är jag bara två dagar bakom vad jag trodde. 

Jag har börjat orka mycket mer de senaste veckorna, så har inte blivit lika mycket familjelivs-surfande :) Nu är jag på 17+1, är fortfarande trött på kvällen men mycket bättre än innan. Jag klarar av att vara lite social efter jobbet! Illamåendet är kvar, men på en mycket lägre nivå och det är inte hela tiden. Det började bli bättre efter vecka 14-15. Men jag måste fortfarande titta på ultraljudsbilden vi fick i vecka 13 för att riktigt förstå att det händer! Och om en vecka är det RUL, är lite nervös men det ska samtidigt bli så kul att få se den lilla krabaten igen.  

Jomila, har du haft ditt RUL eller ska du ha det snart?

• Augusti82

Hej igen tjejer!

Se... jag bättrar mig!!! ;) ;)

Jag är i v4+3 idag och har bf den 16e maj. Hade mens den 9 aug, var på gynkoll efter vad jag trodde min äl varit den 25 aug där vi fick se ägget som inte släppt så det var bara att sexa på den kvällen igen o 2 dgr senare kom symptomen som ett brev på posten!

Så nu tror jag det blir VUL 24 sept men det är inte säkert. ÅK senare om det. Kan vara så att jag inte är tillräckligt gången då.

Vad kul att få läsa om er andra! Agneta, Hoppas att du får må som en stjärna de sista veckorna nu! Ja ni andra med. Vad skönt att inte ha så mkt besvär! Hoppas att jag inte får det heller :) Men nog har jag mycket symptom som fortsätter. Ibland mer o ibland mindre. Brösten har nog växt 2 storlekar och väger dubbelt så mycket som innan....

Väldigt lite illamående än så länge. Bara molvärk o ryggvärk, humörsvängingar o ömma växande bröst :)

Kram på er! Nu måste jag krypa i säng!

• Nimah

Jag har mått illa i en vecka. Är hungrig men har ingen matlust alls. Är jättesvårt att äta. Men idag kom jag på att illamåendet säkert är en biverkning av heracillin, för jag påbörjade en penicillinkur föra torsdagen och började må illa på fredagen. Jag brukar inte må illa när jag är gravid. Hoppades ändå att det var ett positivt tecken att jag mådde dåligt och blev besviken nu när jag kom på det är en hemsk biverkning. I så fall har jag bara lätt ömma bröstvårtor som symptom. Det är säkert kört den här gången med.

• Augusti82
    Nimah skrev 2014-09-13 07:52:35 följande:

Jag har mått illa i en vecka. Är hungrig men har ingen matlust alls. Är jättesvårt att äta. Men idag kom jag på att illamåendet säkert är en biverkning av heracillin, för jag påbörjade en penicillinkur föra torsdagen och började må illa på fredagen. Jag brukar inte må illa när jag är gravid. Hoppades ändå att det var ett positivt tecken att jag mådde dåligt och blev besviken nu när jag kom på det är en hemsk biverkning. I så fall har jag bara lätt ömma bröstvårtor som symptom. Det är säkert kört den här gången med.

När är du beräknad till Nimah?
    Oroa dig inte! Klart det ska gå vägen! Har du gjort något VUL? HUr långt gången är du?

Jag får mitt VUL nästa onsdag och jag är så nervös! Min mage är så svullen att man kan tro att jag är i v 30.......

• Nimah
    Augusti82 skrev 2014-09-17 20:53:30 följande:

När är du beräknad till Nimah?
    Oroa dig inte! Klart det ska gå vägen! Har du gjort något VUL? HUr långt gången är du?

Jag får mitt VUL nästa onsdag och jag är så nervös! Min mage är så svullen att man kan tro att jag är i v 30.......

Jag har vul imorgon kl 8. Gjorde ett för två veckor sedan. Enligt äl är jag 8+0 idag, men det förra vulet mötte tre dagar mindre. Enligt min beräkning är bf 28 april.

I morse spydde jag i papperskorgen på mitt kontor. Om bebisen är död spelar min kropp mig det elakaste sprattet någonsin. Men symptomen brukar fortsätta så det är ingen garanti. Hoppas verkligen den lever i morgon. Jag orkar inte få ma igen. Räknar man ihop alla mina mf och ma har jag snart varit gravid över 30 veckor till ingen nytta.

Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Börjar om igen.