Gallstensanfall?
Hej, jag vet nog innerst inne att jag bör åka in till akuten, men jag är så less på sjukhusbesök efter ett år med konstanta läkarbesök, inlagd på sjukhus i månader osv., så därför vänder jag mig till er som haft gallstensanfall och kan råda mig till vad jag bör göra. Just nu har anfallet lugnat sig, eller jag verkar snarare ha en paus från kramperna och kan därför kika in här, för under de fruktansvärda kramper jag genomlidit de senaste 8 timmarna har jag haft en paus men inte orkat ens ta mig ur min fosterställning. Jag har haft så här till och från i något år, eller kanske till och med 2 år, men inte så uppenbart som det senaste 1,5 dygnet. Det började med att jag vid jullunchen igår inte lyckades få i mig mer än ett par ägg och några köttbullar innan det kändes som att jag var full i magen. Efter detta så blev jag mer och mer öm i magen, framåt kvällen mådde jag så fruktansvärt illa, men inte så jag ville kräkas, utan bara som om jag skulle ha ätit för mycket, trots att jag knappt ätit någonting. Behövde dock få i mig lite mer mat för jag var ju hungrig trots allt. Lyckades då få i mig två köttbullar och ett ägg innan det tog tvärstopp. Behövde då springa på toaletten och göra "nr2", och efter det har det krampat som sjutton, jag fick plötsligt feber, tog ett par Alvedon, kramperna och febern försvann. Idag har vi sovit nästan hela dagen då jag blev helt slut efter krampanfallet. Åkte iväg och köpte McDonalds-mat, vilket jag inte skulle ha gjort... Sedan ca kl.16 har det krampat så fruktansvärt, jag mår illa, får springa på toa konstant där det bara "rinner" ur mig, det strålar bak i ryggen och jag har svårt att andas. Nu känns det återigen som om febern är tillbaka och jag försöker bara härda ut "pausen" jag nu har, som fortfarande gör fruktansvärt ont men inte är i närheten av kramperna som kommer och går. Jag har återigen tagit två Alvedon samt en tablett som är inflammationshämmande och hoppas det hjälper snart, för det är ett sånt jäkla tryck över hela överdelen av magen, framförallt höger sida, det strålar bakåt och dessutom "sticker"... Jag kan ju knappt dricka vatten utan att trycket blir värre... Skulle ni ändå råda mig till att åka in akut eller ska jag vänta ut natten och se om det snart blir bättre? Och inga förmaningar från moraltanter tack.