Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Cannabisrökande man!

Digestive skrev 2013-12-30 15:21:26 följande:
    Menar vad som står och som det går att se så står det ingenting om 15-åringar.
    Du skrev,

"Så länge det hör till sanningen så kan allt annat som florerar kring cannabis, när det då inte fås odla i en kruka i hemmet, ses som en effekt utav förbudet."

Och jag bara antog att minderårigas brukande är en del av "allt annat". Sorry om jag missförstod dig.
  • FlamingRed
    Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:39:58 följande:

Och obegränsad tillgång stillar ditt oro?

Jaså det tycker du? Skulle droger vara legala skulle minderåriga INTE deala, innan detta orarta helt så vist kunde man via kompisar fixa ett och annat, det jag ser på gator nu är inte att eventuellt förse kompis om man har, det är en fullskalig verksamhet.

15-åringar driver fullskaliga verksamheter säger du, med obegränsad tillgång.

Snart säger du väl också att detta är alla 15-åringars vardag?
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:41:38 följande:
    För delar av det du säger stämmer inte.
    Upplys mig, vad har jag sagt som inte stämmer?
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:40:58 följande:

Såklart man antingen är beroende eller inte.

Återigen så förklarar detta mycket av det du säger.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:40:58 följande:

Såklart man antingen är beroende eller inte.

Detta är givetvis inte sant, och det tyder på att du dras med något som brukar kallas svart/vitt-tänkande.
  • FlamingRed
    Digestive skrev 2013-12-30 15:44:53 följande:
    Ja, för miljöerna kring 15-åringarna, när de ska införskaffa alkohol respektive narkotika - påminner säkert jättemycket om varandra.

En viss skillnad med att stå och tigga utanför systembolaget eller på att tjata sönder sin farbror och på att kanske komma i kontakt med Black Cobra, Bandidos eller X-team.

Tycker att även cannabis kan få ligga på en nivå där det tiggs i det offentliga och tjatas på nära, för 15-åringar - snarare än att det tisslas och tasslas helt och hållet under radarn på nära och i det offentliga.
    Jaha, trodde 15-åringar hade "obegränsad tillgång" till alla droger. Men det var via Black Cobra menar ni?
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:46:45 följande:

Idag är cannabisen helt fri utan annans inblandning och än vilken ålder du har.

Så är det bara gå köpa sig cannabis, alkohol lär du få ansträng dig bra mer.

Tack vare  en reglering, hade man inte en så insane alkoholskatt, så hade vi sluppit alla hobbysmugglare.

Då hade alkohol varit mycket svårt för en minderårig att införskaffa.

Ja, inte ens polisen blandar sig i...?

• FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:49:07 följande:
    Men såg lite ovanför att du vill ha det till svart och vitt, men det kommer inte vara 100%.

Idag är det 100% för den minderårig som vill ha cannabis.
    Plockar vi bara bort en enda minderårig att börja röka cannabis som ung, så är det en vinst.

"Idag är det 100% för den minderårig som vill ha cannabis."

Vad betyder detta?

• FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:49:07 följande:

Plockar vi bara bort en enda minderårig att börja röka cannabis som ung, så är det en vinst.

Precis, och en reglering skulle troligen öka antalet unga som provar på, ty det blir en accepterad del av vuxenlivet.

Och alla unga vill vara del av vuxenlivet, precis på samma sätt som unga idag börjar dricka alkohol.

• FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 15:52:22 följande:

Inte per definition, du kan inte vara beroende men ändå inte.

Du kan inte vara icke beroende och beroende samtidigt.

Om vi hade pratat om en stor grupp, så hade det funkat med svart och vitt och att det inte är så.

Finns det olika nivåer av beroende? Eller är det bara som en stor av/på-knapp?

Svar på tråden Cannabisrökande man!