Inlägg från: FlamingRed |Visa alla inlägg
  • FlamingRed

Cannabisrökande man!

Anonym (-) skrev 2013-12-30 15:51:58 följande:

Givetvis är det inte andra aktörer som tar in droger i landet, dom materialiseras framför ungar för försäljning.

Alltså, vad betyder ens detta?
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:02:04 följande:

Antningen är du beroende eller inte.

Detta kallas för svart/vitt-tänkande, och verkligheten är inte så enkel.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:04:01 följande:

Du gav intrycket att droger bara materialiserar sig framför den som vill ha droger.

För du skrev såhär ".....Men det var via Black Cobra menar ni?"

Jag menar att om man behöver kontakta Black Cobra för att få tag på droger, så är inte tillgången "obegränsad". För ganska stor majoritet av 15-åringar har noll kontakt med Black Cobra.
  • FlamingRed
    Digestive skrev 2013-12-30 16:08:02 följande:
    Det leder inte vidare långt att bara hetsläsa inlägg och svara på dem med fjanterier.

Miljön för 15-åringar som ska införskaffa legala X respektive illegala Y stod på tal.
    Jo jag förstod det.

Och om man trots allt måste kontakta organiserad brottslighet för att få tag i illegala Y, så är den inte så tillgänglig som vissa här försöker ge sken av.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:12:12 följande:

Nä, inte på enskild person så är det inte svart eller vitt.

Beroende är ett bra ord, antingen är du beroende eller inte.

Nej, det är ett dåligt ord, eftersom det fysiska beroende skapas av varje enskilt intag av den beroendeframkallande substansen. Och det börjar skapas vid det första intaget.

Att använda ordet som du gör skapar en illusion av att man kan bruka en sådan substans helt utan att bli påverkad i beroendesynpunkt, och det kan man inte.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:13:47 följande:

Och en del områden så är de, de enda som säljer droger i vissa områden.

I vissa områden har Black Cobra monopel, i andra områden driver 13-åringar "fullskaliga verksamheter".

Eller 13-åringarna kanske är Black Cobra-medlemmar också?

Tänk att alla 13-åriga Black Cobra-medlemmar bara skulle försvinna om rökat blev legalt. Briljant.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:15:15 följande:

jaså?
    Vad är det som säger tillgången inte är obegränsad bara för en kriminellt nätverk sköter handeln?

Tror du dom stänger butiken för dagen vid 1800 och säger nä nu går jag hem.

Nej, just det, tillgången på alkohol minskas ju när systemet är stängt. Tänkte inte på det.
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:17:27 följande:
    Blir du inte beroende så blir du inte beroende, oavsett hur stor beroende potential en substans har.
    Fast så fungerar det helt enkelt inte. Det finns tex inte en magisk gräns morfin där du pang plötslig blir beroende.

• FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:19:09 följande:

Jag betvivlar inte för en sekund att såna som black cobra "anställer" folk, tror du att det är på annat sätt?

Att ordföranden tex går och säljer cannabis på gatan, är du verkligen såpass naiv?

Nej, jag tycker det låter hemskt att våra ungdomar har obegränsad tillgång till alla droger via Black Cobra-anställda 13-åringar.

Tänk om det bara fanns något sätt att fixa detta?
  • FlamingRed
    frappa skrev 2013-12-30 16:21:44 följande:
    Sen vittnar ungdomar att det är såå mycket lättare att få tag i droger än det är få tag i alkohol.
    Gör dom?
Svar på tråden Cannabisrökande man!