• Kerstin91

längtar efter ett +

Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.

• Svar på tråden längtar efter ett +
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-01 22:02:05 följande:
    Oja måste bli de. 

Kan inte förstå varför de ska vara så svårt att få bli gravid. 

Förstår inte varför vi inte kan bli gravida som alla andra? :( orätttvist är vad det är.
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-01 23:40:22 följande:

Förstår inte varför vi inte kan bli gravida som alla andra? :( orätttvist är vad det är.
    De är sjukt oretvist en del blir gravida bara av att se ett par kallingar och en del som inte ens vill ha barn blir gravida. sedan dom som får kämpa och kämpa:(.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-01 23:58:48 följande:
    De är sjukt oretvist en del blir gravida bara av att se ett par kallingar och en del som inte ens vill ha barn blir gravida. sedan dom som får kämpa och kämpa:(.

Ja precis.. så sjukt orättvist. Skulle göra vad som helst för att bli gravid. Skapa en familj tillsammans med min sambo är min största önskan här i livet. Skulle inte vilja ha någoting annat. Åh! :( nu kommer de hemska känslorna igen..
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-02 00:04:36 följande:

Ja precis.. så sjukt orättvist. Skulle göra vad som helst för att bli gravid. Skapa en familj tillsammans med min sambo är min största önskan här i livet. Skulle inte vilja ha någoting annat. Åh! :( nu kommer de hemska känslorna igen..
    Så är de för mig med de är de enda jag vill kunna få en liten bebis och kunna ge min sambo ett barn.
    Känns specielt jobbigt på fars dag och så där när sambon inte har barn och han är älst men att hans två bröder har barn. 
    Då känns de i mitt hjärta. 
    Sedan att de är mitt fel att de inte tar sig. 
    Var ju fel på mig men inte på sambon. 
    Man får ha ledsna tankar man får vara arg.
    Men man måste också försöka se frammåt. 
    Att de kommer bli ens egna tur någon gång också.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-02 00:23:13 följande:
    Så är de för mig med de är de enda jag vill kunna få en liten bebis och kunna ge min sambo ett barn.

Känns specielt jobbigt på fars dag och så där när sambon inte har barn och han är älst men att hans två bröder har barn. 

Då känns de i mitt hjärta. 

Sedan att de är mitt fel att de inte tar sig. 

Var ju fel på mig men inte på sambon. 

Man får ha ledsna tankar man får vara arg.

Men man måste också försöka se frammåt. 

Att de kommer bli ens egna tur någon gång också.

Vi ska vända på vår otur nu, 2014 är VÅRT år. Ska kämpa tills jag faller ihop. Nu är de vår tur. Vi måste tänka posetivt nu!
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-02 00:27:44 följande:

Vi ska vända på vår otur nu, 2014 är VÅRT år. Ska kämpa tills jag faller ihop. Nu är de vår tur. Vi måste tänka posetivt nu!
    Jo de måste vi göra ska bara gå detta jädra kropp nu ska du bli chockad haha. 
    + 2014:).
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-02 00:32:55 följande:
    Jo de måste vi göra ska bara gå detta jädra kropp nu ska du bli chockad haha. 

+ 2014:).

Ger vi inte upp så är vi gravida 2014! :)

Hoppas!!!!!
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-02 00:36:14 följande:

Ger vi inte upp så är vi gravida 2014! :)
    Hoppas!!!!!
    De ska vii inte göra bara köra på och ligga i haha
  • Lambda
    MiaIa90 skrev 2014-01-01 20:12:35 följande:
    Ne de kan inte stämma tror jag man brukar ju oftast ah den ca 10-14dagar efter mensen är slut. 

Ägglossning sker oftast 14 dagar från första mensdagen. Kan självfallet variera beroende på vilken cykel man har. Att få ägglossning tre dagar efter avslutad mens låter inte omöjligt. Bästa sättet att veta när man har ägglossning är just att använda ägglossningstester.

Har man inte en aning skulle jag börja testa redan 8-10 dagen efter att mensen börjat och fortsätta tills man får stegringen. Man ska även testa två gånger om dagen, typ kl 12 och 19 för att inte missa stegringen.

Kan även tempa för att hålla reda på ägglossningen. Googla, finns massor att läsa.

Vitaminer, kosttillskott, krämer osv som förhoppningsvis kan hjälpa att bli gravid.

Har försökt i 1,5 år utan lycka och läst massa men inte hunnit testa allt. Ägglossningstest använde jag för första gången nu i december t ex. Hoppas för alla er som kämpar för ett plus att 2014 blir ert år.
  • MiaIa90
    Lambda skrev 2014-01-02 01:26:06 följande:

Ägglossning sker oftast 14 dagar från första mensdagen. Kan självfallet variera beroende på vilken cykel man har. Att få ägglossning tre dagar efter avslutad mens låter inte omöjligt. Bästa sättet att veta när man har ägglossning är just att använda ägglossningstester.

Har man inte en aning skulle jag börja testa redan 8-10 dagen efter att mensen börjat och fortsätta tills man får stegringen. Man ska även testa två gånger om dagen, typ kl 12 och 19 för att inte missa stegringen.

Kan även tempa för att hålla reda på ägglossningen. Googla, finns massor att läsa.

Vitaminer, kosttillskott, krämer osv som förhoppningsvis kan hjälpa att bli gravid.

Har försökt i 1,5 år utan lycka och läst massa men inte hunnit testa allt. Ägglossningstest använde jag för första gången nu i december t ex. Hoppas för alla er som kämpar för ett plus att 2014 blir ert år.
    Jo de klart men olika på hur lång cykel man har.
    Ska testa äl testerna igen har testat de förut men inte fungerat då. 
    Kanske gör de nu.
    Vitaminer tar jag redan varje dag efter min gbp operation.
    Hoppas de snart tar sig för dig att de blir en bebis.
Svar på tråden längtar efter ett +