• Kerstin91

längtar efter ett +

Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.

• Svar på tråden längtar efter ett +
  • Lambda
    MiaIa90 skrev 2014-01-02 12:06:56 följande:
    Jo de klart men olika på hur lång cykel man har.
    Ska testa äl testerna igen har testat de förut men inte fungerat då. 
    Kanske gör de nu.
    Vitaminer tar jag redan varje dag efter min gbp operation.
    Hoppas de snart tar sig för dig att de blir en bebis.
    Hoppas det går bra och att ni lyckas. Själv har jag börjat ge upp. Kommer nog inte att gå för en annan utan hjälp. Nu verkar jag ha ställt till det och har inte fått mensen som borde kommit för flera dagar sedan. :/
  • Kerstin91
    Lambda skrev 2014-01-02 12:39:36 följande:
    Hoppas det går bra och att ni lyckas. Själv har jag börjat ge upp. Kommer nog inte att gå för en annan utan hjälp. Nu verkar jag ha ställt till det och har inte fått mensen som borde kommit för flera dagar sedan. :/

Ge aldrig upp! Vi kommer bli mamma! :)
  • MiaIa90
    Lambda skrev 2014-01-02 12:39:36 följande:
    Nej så ska  du inte tänka de kommer gå kommer få bli mamma,detta ska vara vårat år.
    Har du testat dig?
  • Lambda

Jodå har testat och fått flera negativa test. Idag är det dag 36 sedan senaste mensen, aldrig gått längre än Max 29 dagar innan. Brukar ha 25-28 dagar och ibland kortare. Förstår inget alls? Tog även ägglossningstest nu och det ser ut att vara positivt?? Blir helt snurrig på det här :/ Kan inte haft mens utan att ha märkt det. Och stickor visade att jag hade ägglossning i december så då kan jag inte ha det igen utan mens. Nä, blir inte klok alls på det här.

• Pommac
    Lambda skrev 2014-01-05 01:16:19 följande:
    Jodå har testat och fått flera negativa test. Idag är det dag 36 sedan senaste mensen, aldrig gått längre än Max 29 dagar innan. Brukar ha 25-28 dagar och ibland kortare. Förstår inget alls? Tog även ägglossningstest nu och det ser ut att vara positivt?? Blir helt snurrig på det här :/ Kan inte haft mens utan att ha märkt det. Och stickor visade att jag hade ägglossning i december så då kan jag inte ha det igen utan mens. Nä, blir inte klok alls på det här.

Har du inget gravtest att ta? Eller har jag missat något? Det låter ju som att man får utslag på ÄL test om man är gravid.
  • Thotis90

Vi har försökt i 2 år (BIM imorgon. Går då in på 25:e försöket om mensen kommer) och avslutade vår fertilitetsutredning i somras. Det har inte hittats några fel på varken mig eller sambon. Jag känner dock att någonting är fel då jag -08 blev gravid på andra försöket (med en annan man). Den graviditeten slutade i en sen abort och jag har inte blivit gravid efter den. Har försökt i totalt 3 år (med sambon och ett ex)... Man går inte från att bli gravid snabbt till att inte bli gravid alls om allt är som det skall. Punkt slut!

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Kerstin91
    Thotis90 skrev 2014-01-05 11:38:25 följande:
    Vi har försökt i 2 år (BIM imorgon. Går då in på 25:e försöket om mensen kommer) och avslutade vår fertilitetsutredning i somras. Det har inte hittats några fel på varken mig eller sambon. Jag känner dock att någonting är fel då jag -08 blev gravid på andra försöket (med en annan man). Den graviditeten slutade i en sen abort och jag har inte blivit gravid efter den. Har försökt i totalt 3 år (med sambon och ett ex)... Man går inte från att bli gravid snabbt till att inte bli gravid alls om allt är som det skall. Punkt slut!

Blev lite nyfiken, varför slutade ni fertiltetutredningen? För att dom inte hittade några fel på er?
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-02 00:32:55 följande:
    Jo de måste vi göra ska bara gå detta jädra kropp nu ska du bli chockad haha. 

+ 2014:).

Försöker ni varje vecka?
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 17:59:22 följande:

Försöker ni varje vecka?
    Jo varje vecka nu ska testa de med en bara runt äl. 
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-05 19:12:55 följande:
    Jo varje vecka nu ska testa de med en bara runt äl. 

Okej. Ska skaffa ägglosningstest snart efter mensen ( som jag hoppas inte kommer)
Svar på tråden längtar efter ett +