• Kerstin91

längtar efter ett +

Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.

• Svar på tråden längtar efter ett +
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 19:28:37 följande:

Okej. Ska skaffa ägglosningstest snart efter mensen ( som jag hoppas inte kommer)
    Låter bra de har ajg med men glömde osm vanligt i dag att testa men enligt min app ska jag ha äl om en vecka.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-05 19:31:47 följande:
    Låter bra de har ajg med men glömde osm vanligt i dag att testa men enligt min app ska jag ha äl om en vecka.

Hur ofta ska man testa?
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 19:56:04 följande:

Hur ofta ska man testa?
    Med ä test varje dag fram till man får helt utslag. 
    Ca 7-10dagar efter mensens första dag ska man börja testa med äl testerna. 
  • Thotis90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 17:57:58 följande:
    Blev lite nyfiken, varför slutade ni fertiltetutredningen? För att dom inte hittade några fel på er?
    Vi avslutade den inte på eget initiativ, utan det fanns helt enkelt inte mer att göra. Inga fel hittades (jag anser dock att de inte har gjort det de har kunnat. De tog t.ex. inte alla blodprover för att jag har regelbunden mens).
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Kerstin91
    Thotis90 skrev 2014-01-05 23:07:18 följande:
    Vi avslutade den inte på eget initiativ, utan det fanns helt enkelt inte mer att göra. Inga fel hittades (jag anser dock att de inte har gjort det de har kunnat. De tog t.ex. inte alla blodprover för att jag har regelbunden mens).

Men.. fick ni ingen fråga om ivf?
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-05 21:35:44 följande:
    Med ä test varje dag fram till man får helt utslag. 

Ca 7-10dagar efter mensens första dag ska man börja testa med äl testerna. 

Okej då vet jag.
  • Thotis90
    Kerstin91 skrev 2014-01-05 23:56:32 följande:

Men.. fick ni ingen fråga om ivf?
    Nej. De bara tog förgivet att vi ville göra IVF och skickade oss dit utan att fråga
  • MiaIa90
    Thotis90 skrev 2014-01-06 13:21:37 följande:
    Nej. De bara tog förgivet att vi ville göra IVF och skickade oss dit utan att fråga
    Men så kan dom inte göra utan att prata med er tycker man men läkare tror dom har lagen på sin sida att göra saker över huvudet på en. 
  • MiaIa90

Har känt någe konstigt i ryggen och magen i två dagar nu men äl ska inte vara förens nästa helg enligt min app. 
    Så vet inte vad de kan vara. 
    Men missar inte äl försöker ha sex varrannan dag.

• Thotis90
    MiaIa90 skrev 2014-01-06 13:52:38 följande:
    Men så kan dom inte göra utan att prata med er tycker man men läkare tror dom har lagen på sin sida att göra saker över huvudet på en. 
    Vi pratade med en kurator när vi började fertilitetsutredningen (standard här) och jag sade då att jag såg IVF som EN SISTA UTVÄG, att jag ville prova allt annat först... 
Svar på tråden längtar efter ett +