Inlägg från: Anonym (IA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (IA)

Anonyma viktklubben

Tack! Påsklovet kanske är en bra tidsram. Gissar att det kommer att gå lite trögare nu framöver, men under 70 ska jag fixa till dess. Jag hamnar ytterst sällan på bild, men fick syn på en helkroppsbild på mig när jag vägde 93, och jag kan inte riktigt tro att det är jag! Jag tycker att spegeln alltid visar samma fläskfia, oavsett vad jag väger, men att se mig 20 kilo tyngre än idag fick mig att inse att det faktiskt hänt en del!

• Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-02-21 21:20:36 följande:
    Tack. Det svåraste har varit allt det extra onda som jag känt/känner. Att sluta med godis,pasta,potatis,bröd o ris har gått rätta bra. Men värken i rygg o ben har blivit värre. allt gör ondare nu än innan, men det går väl över eller iaf minskar längre fram hoppas jag. Den största skillnaden jag känner är att det inte är lika knöligt att ta mig upp ur soffan. Annars så är det mesta som vanligt.  När man är så stor som jag så krävs det lite större viktminskning för att det ska kännas/märkas på kroppen. Eller jo, jag har lite lättare att ta djupa andetag. Hade väldigt svårt att ta såna innan. Något jag inte räknade med innan jag äntligen lyckades börja min viktminskning, var/är den stressen jag känner. Matplaneringen o all tid det tar att laga allt från grunden. O att inte äta medan jag lagar maten. Jag ska hinna med min träning o orka ta hand om hem o barn. Men jag kämpar på för jag vägrar tillbringa ännu en sommar inomhus.

Vill först säga att jag är grymt imponerad av dig! Min viktnedgång känns som en fjärt i rymden i jämförelse, och knappt nödvändig. För dig kommer det att göra en radikal skillnad i livet! Jag vet förstås inte säkert, men om smärtan blivit värre kanske det beror på att kroppen förändrats i och med viktnedgången? Den belastas på ett annat sätt än den är van vid tänker jag.
  • Anonym (IA)

Tisdagsvägning: 72,8 kg. -7,3 på 7 veckor, och min tanke om att viktminskningen får börja ta lite mer tid verkar funka. Det viktiga nu är att det går neråt, och inte vänder åt fel håll.

• Anonym (IA)

Jag tycker att jag har känt mig smårisig rätt länge nu, och kom plötsligt att tänka på att det nog var ungefär likadant sist jag gick ner i vikt. Då tappade jag femton kilo under ett sommarlov. Dvs en hel del. Och jag funderar om det kan ha att göra med att fettämne är något av en lagringsplats för sådant man fått i sig tidigare? Att man liksom får lida lite för gamla synder när man "städar ur förråden"? Dock minns jag ju också hur mycket bättre jag mådde efteråt, när jag hade gått ner, och fortsatte att äta bra. Men just under själva viktnedgången mådde jag rätt tjyvtjockt. Nån annan som upplevt nåt liknande?

• Anonym (IA)

Fettvävnaden ska det förstås stå, inte fettämne. Dumma rättstavningsprogram!

• Anonym (IA)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-26 12:18:16 följande:
    Förresten, vet ni vad jag ska prova när jag kommer hem? Jag ska väga upp 8 kg på vågen och sen känna på hur tungt 8 kg känns (min viktnedgång hittills är) för att på riktigt känna hur mycket jag gått ner. Och tänk sen när man kan göra det med 20 k?! Lägg en 20 kg skivstång på axlarna, det är rätt mycket extra vikt att kånka runt med varje dag!

Jag ligger ganska precis 20 kilo mindre än för två år sen, och visst är det skillnad! Speciellt för fötterna. Jag går väldigt mycket i jobbet, och 20 kilo tyngre var det ibland svårt att orka hela dagar. Jag var ofta tvungen att ligga med fötterna i högläge innan jag orkade laga mat. Nu tänker jag ibland på det, när jag bär tunga matkassar och sånt, att det gick jag omkring med hela dagarna förut!
  • Anonym (IA)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-26 12:15:40 följande:
    Det kan nog ligga något i det. Man hör ju ofta att ammande kvinnor inte ska banta för att viktnedgången frisätter gifter bundna i fettet som går över i mjölken. Det är nog inte bara fett i fettvävnaden.

Det amningsrådet minns jag inte. Tänk vad man glömmer! Men då är det nog inte så konstigt att man mår lite tjyvigt. Har ju tappat lite drygt ett kilo i veckan. Får se om jag piggar på mig om jag går ner resten i lite långsammare tempo! Jag ska försöka vara uppmärksam på måendet så jag har nåt att jämföra med!
  • Anonym (IA)

72,1 i morse. Bra gissar jag, med tanke på att humöret är i obalans, och mensen borde vara på gång. Har aldrig förut haft PMS, men det vore nästan befriande att ha något att skylla helgens humörsvängningar på.

• Anonym (IA)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-03 08:25:47 följande:
    Har gått upp typ 1,5kg nu... Börjar vackla känner jag :/ Behöver pepp!

Trist när det känns motigt. Men kanske fundera ett slag över när det vände. Hände det nåt speciellt då? Nåt som fått dig att inte orka, eller nån direkt förändring i kost/motion? Även små tillsynes obetydliga detaljer kan spela in. Tänk på hur du gjort när det gått bra. Hur har du ätit/tränat, och hur har du resonerat? Hur känns det i dagsläget? Att det känns motigt skrev du. Men ger du den känslan för mycket uppmärksamhet? Det är lätt hänt, och det brukar vara ett effektivt sätt att förstora upp det där lilla motiga så det blir jättemotigt. Så fokusera på den känslan en kort stund bara. Känn att den finns, och att det är okej att den finns. Men det är också okej, och fullt möjligt att gå emot den känslan. Bara för att den finns, och det är okej att den finns behöver vi inte ge den makten att bestämma!
  • Anonym (IA)

Tisdagsmorgonvikt: 71,4. -0,8 senaste veckan. -8,7 sen jag startade.

Svar på tråden Anonyma viktklubben