• MotherLizzz

    Kosmetisk tatuering! Någon?

    Jag startade en tråd i skönhet men fick inte mycket respons där så testar här istället. Jag går i tankar om att göra en kosmetisk tatuering, i mitt fall ögonbryn. Någon som gjort och kan ge tips och råd om detta. Förstår att val av klinik är viktigt. Bor i Jönköping men vistas emellanåt i Göteborg så någonstans där vill jag göra.

    Snälla hjälp...


  • Svar på tråden Kosmetisk tatuering! Någon?
  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-13 21:17:45 följande:
    Hej,

    Jag jobbar med kosmetisk tatuering så fråga gärna på :)

    Håller till i Huskvarna och brukar erbjuda rådgivning först om man känner sig osäker. Då går man igenom och målar upp den önskade formen, val av färg och metod.



    Hej!

    Jag bor själv i Huskvarna så det är ju bra. Har du salong eller gör du hemma? Alltså jag har länge funderat på detta men tycker det är så svårt. Dels att hitta någon som gör det bra å finns relativt nära. Sett många bra resultat men lika många f
  • MotherLizzz

    [quote=72226936][quote-nick]MotherLizzz skrev 2014-01-13 22:14:33 följande:[/quote-nick]

    Hej!

    Jag bor själv i Huskvarna så det är ju bra. Har du salong eller gör du hemma? Alltså jag har länge funderat på detta men tycker det är så svårt. Dels att hitta någon som gör det bra å finns relativt nära. Sett många bra resultat men lika många dåliga så man vill ju vara säker på att den som gör det är bra. Synd å fråga om du är bra för det är klart du säger :)

    Har du hållit på länge med detta? Vad tar du för pris?

    Jag vill uppnå ett så naturligt resultat som möjligt. Har en del "fläckar" att fylla i samt förlänga dem då de är för korta.

    Har du några bilder på vad du gjort? :)

    Har tusen frågor men vet inte vart jag ska börja knappt :)

  • MotherLizzz

    Hej igen...

    Jag har kikat in på hemsidan nu å ni verkar vara en seriös studio å duktiga med. Bilderna du lagt upp ser ju jättefint ut. Jag har mest funderat på strå eller 3D. 3D är väl ändå mest likt ett naturligt resultat, eller? Är det samma pris på alla tekniker, 3000kr eller såg jag fel? Stod något om 50% men det var kanske innan jul?

    Jag är verkligen jättesugen på detta då jag totalt tröttnat på att måla dem, inte alltid få till dem som jag vill å det vore toppen att kunna bada å liknade å ändå ha brynen kvar :)

    En fråga bara, är det ok att använda mascara under läkningstiden? Använder inte det varje dag men om man skulle behöva piffa upp sej lite? :)

    Tack för att du besvarar alla mina frågor. Kanske får du hjälpa mej :)

  • MotherLizzz

    Var bilderna bara på fyllda bryn eller fanns någon med strå eller 3D? Läste om solning som såklart gäller alla tatueringar men om det ska vara ok till sommaren när ska man "senast" göra den då? Den läker väl snabbare än en vanlig tatto?

  • MotherLizzz

    Det såg bra ut :) såg faktiskt verkligt ut måste jag säga. Vad ser mest naturligt ut med strån å 3D då? Jag har inte riktigt sett skillnade på bild med strå å 3D.

  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-16 12:29:06 följande:
    Är man blond så är inte 3d att rekommendera men är man brunhårig och åt det mörkare hållet så är ju 3d mest naturligt. Sen kan ja tycka det beror på hur ens enga bryn växer med.



    Jag är mörk! Kanske ska avgöra metod vid ett möte. Du har ju mer kunskap inom detta å kan se med andra ögon :) 3D är glesare strån också eller?
  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-17 21:36:15 följande:
    Ja 3d är med glesare strån :)

    Du är alltid välkommen till studion för rådgivning!



    Jag tror det får bli så :) återkommer till dej snart. Såg att du var gravid i vecka 30? Kollade din profil, nyfiken som jag var. Inga planer på att gå snart så jag inte hinner med? ;)
  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-18 21:31:12 följande:
    Är i vecka 29 nu :) men jag kommer jobba på som vanligt och när bebisen har kommit så kommer jag ändå jobba några timmar i veckan så du behöver inte stressa med att bestämma dig :)



    Ok. Grattis till bebis. Ja, men jag är väldigt sugen på detta så återkommer nog snart :)
  • MotherLizzz

    Måste fråga dej en sak. Har du hört talas om taffy metoden när det gäller kosmetisk tatuering?

    Om du har det. Hur skulle du beskriva skillnaden taffy å stå samt 3D teknik? Alltså slutresultatet på brynen.

  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-23 11:25:53 följande:
    Är tyvärr inte insatt i taffy metoden men när jag valde vilken utbildning jag ville gå så tycker jag resultat och möjligheter är större när man tatuerar in färgen. 

    Tycker du ska kontakta någon som utövar taffy metoden och få svar på dem hur de går till väga om du har funderingar på den metoden :)



    Jag har redan gjort det å jag tycker inte jag fick mycket klarhet i skillnaden så därför frågade jag om du visste. Känns som mitt första val (så som du gör) ändå passar mej bäst.
  • MotherLizzz

    [quote=76176840][quote-nick]Malinska skrev 2016-01-01 14:44:44 följande:[/quote-nick]


    Vet att tråden är gammal, men gör ett försök att få kontakt med Bookwo­rm007 som tyvärr har dålig erfarenhet av Taffy-metoden. Jag har letat febrilt på nätet men hittar inga bilder på misslyckade resultat, men är övertygad om att det finns en hel del. Kan du möjligen bidra med en bild på ditt resultat, så att man kan förstå vad som kan gå snett?
    [/

    Jag gjorde taffy men jag blev väldigt nöjd. Tråden är som sagt gammal :)
Svar på tråden Kosmetisk tatuering! Någon?