• Pedalen

    Tvillingar BF Augusti 2014

    Åh vad jag känner igen mig Nånting! Var även på Mvc idag, och svensk och kvinnlig som man är så skärper man ju ihop sig, så när min bm frågade hur jag mådde svarade jag så klart att det var helt ok. Då vänder hon sig till sambon och frågar hur han tycker att jag mår, och lägger sen till att männen brukar vara ärligare! Smart tant!
    Jag jobbar en vecka till, går in i v 31 imorgon. Har jäkligt ont i fogarna fram i blygdbenet plus att killarna trycker på bäckenbotten så det ilar, spänner och hugger så fort jag går eller står. Ser verkligen fram emot semester nu! Sova går dock helt ok fortfarande, kan till och med ligga på rygg kortare stunder. Har förstås kuddar som stöd mellan knäna och under magen när jag sover, men det kan jag leva med!
    Så klart ska vi vara tacksamma för våra barn, men var och en har ju sin referensram, och visst måste vi få klaga ibland även om vi valt graviditeten själva? Jag vet folk som klagar betydligt mer över betydligt mindre!

    Det är sant att det är först i v 32-33 man egentligen pratar förlossning, men min etta har legat i samma läge med huvudet neråt sen v 14, så jag hoppas verkligen inte han tänker flytta på sig nu!

  • Pedalen

    Usch hörni, det låter inget vidare för nån av er! Jag har blivit kollad för hepatos, men det var falsklarm som tur var. Kliade som tusan dock, men nu har det gett med sig.
    Det låter som sammandragningar Nånting, framför allt eftersom magen blir hård OCH gör ont. Är den stenhård om du sätter dig igen, eller bara när du står och går? Tycker min är stenhård när jag står, men det är tyngdlagens fel. Sätter jag mig med känns den mjukare eftersom barnen hamnar längre bak /in då. Har inte haft några onda sammandragningar än, men det är obehagligt när allting liksom knyter sig.

  • Pedalen

    Nej det är klart det är svårt att veta! Jag tycker sammandragningarna känns som att magen liksom drar ihop sig framåt, det drar i sidorna och blir lite svårare att andas. Bebisarna blir stilla ifall de är vakna. Jag frågade läkaren i torsdags ang just sammandragningar och hon sa att så länge de inte gör ont och inte är regelbundna så skulle jag inte oroa mig, men att de kan påverka tappen även om de är smärtfria. Så om jag får mer sammandragningar skulle jag höra av mig.
    Jag upplever också att det gör ont lite överallt när jag står och går, men det är på ett annat sätt, typ som att musklerna inte orkar med tyngden.
    Om jag vore du skulle jag nog ringa och be att de kollar ändå, det är ju lätt att ta en ctg-kurva och ett urinprov, så får du snabbt svar!

  • Pedalen

    Åh vad spännande Nånting! Och skönt att det inte var nån fara med uvi eller sammandragningar.
    Jag är inte klar med nåt, allra minst väskan! Tvättade lite bebisgrejer idag, that's it... Har semester med sonen nu, och all energi går åt att hänga med i hans tempo! Vi har ul nästa vecka, hoppas killarna har vuxit på sig lite då eftersom de varit lite små. Min förhoppning är att få gå till typ v 35, att det kommer igång självmant och att de föds vaginalt. Än så länge lutar allt åt vaginal förlossning, men man vet ju aldrig!

  • Pedalen

    Åh nej Tessan, jag beklagar verkligen. Finns inga ord som lindrar sorgen, men hoppas att ni har stöd omkring er. Kramar M

  • Pedalen

    Hej alla! Hur mår ni?
    Jag har jäkligt ont av fogarna, men annars ok. Börjar undra om det är nåt på gång, har börjat läcka mjölk, haft ett par flytningar som skulle kunna vara delar av slemproppen och magen har liksom flyttat ned en våning. Har även känt lite molvärk i ryggen idag, och ett par sammandragningar rätt tätt nu ikväll. Det känns lite för tidigt, särskilt eftersom killarna är lite små, även om gudarna ska veta att jag gärna vill att den här graviditeten ska vara över snart...

  • Pedalen

    Fertilitetsresa: Jag vet inte hur stora de är nu, men de låg på minus 8 och minus 16 procent för tre veckor sen. Ska på ul igen på torsdag, så vi får väl se om de har tagit sig nåt då, de bör ju väga över 2 kilo nu tycker man... Är i vecka 32+3. Vill som sagt inte att de kommer riktigt än, vecka 35 känns mer lagom! Men hade gärna sluppit foglossningen, ryggvärken, orörligheten och förvärkarna...

  • Pedalen

    Jag har lagt fram bebiskläder, ammningsinlägg, underkläder till mig, filtar till bebbarna, ammningsbh:ar och lite hygienartiklar, men inte packat ned nåt än. Svårt att veta hur mkt man ska packa med, vet ju inte hur länge man blir kvar... Min förhoppning är ju som sagt att de stannar till v 35/36 och att vi kan åka hem ganska snabbt. Med storebror låg vi bara en natt på bb, nu känns det som att det bästa vore en två, tre dagar kanske?!
    Idag har jag bara haft tre förvärkar, men desto fler sd. Men magkänslan säger ändå att de inte kommer att stanna hela vägen till vecka 38 och igångsättning!
    Jag försöker roa sonen så gott det går, så det blir lite små utflykter varje dag. Men hundra meter åt gången är lagom avstånd att förflytta mig, så han tycker nog att jag är mer än lovligt trist!

  • Pedalen

    Jag skulle nog säga att det var en sammandragning Nånting! Magen blir som en fotboll och det kan strama och spänna, eller kännas som mensvärk.
    Jag har kvar bh:ar sen förra vändan, köpte på Gekås som var jättebra! Tog en strl större i kupan och det funkade då, precis när mjölken rann till var de på gränsen men då sög sonen konstant så jag behövde knappt ha bh på mig... Denna gången kanske de inte passar, men då får jag köpa nya efter bebisarna kommit!

  • Pedalen

    Oj MrsCecilia! Då är det bara att börja förbereda dig mentalt nu då! Men då är du i bästa fall i vecka 34? Det är inte så illa!
    Idag mår jag skit, mår så illa och har kramp i magen, barnen rör på sig som tokar och jag önskar nästan att de ville födas...

Svar på tråden Tvillingar BF Augusti 2014