• Anonym (Eleven)

Olagligt att offentligöra otrohet?

Jag går sista året på gymnasiet, och jag vet att min klassföreståndare har en affär med en annan elevs mamma samtidigt som han är gift och har barn.
    Jag vet det av den anledningen att den andra eleven är min bästa vän... Hon har berättat för mig hur hon äcklas av detta och att klassföreståndaren och vännens mamma endast hävdar att de är vänner... Min väns mamma är singel skall tilläggas så hon bedrar inte någon.
    Nu har jag och min vän smygfotat klassföreståndaren när han badar i badtunnan med vännens mamma. De gjorde inget sexuellt men jag tror ändå inte att klassföreståndarens fru skulle uppskatta detta, speciellt inte som de var nakna.. Iallfall är det va jag kommer hävda till frun eftersom kompisens mamma var topless, att läraren hade badbyxor på sig syns inte på fotot {#emotions_dlg.djavulsk}
    Funderar lite på juridiken när det gäller att offentligöra detta. Min vän vågar inte av förklarliga skäl men vi har pratat om att jag kommer vara den som gör det. Detta kommer inte ske i utpressningssyfte, men givetvis så måste jag erkänna att jag njuter av att hämnas mina låga betyd som klassföreståndaren satt på mig.
    Frågan är om det är olagligt att skrämma honom lite innan vi offentligör deras affär för hans fru? Så att han får våndas ett tag. Jag kommer inte kräva någonting för att inte offentligöra det eftersom jag ändå kommer göra det, men vill att han skall lida ett tag innan.
    Inte gör jag väl fel här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-09 13:55
    Kommer snart ett avslöjande och outning i form av en uppdatering av denna tråden, skall jag göra det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-09 14:13
    Nu kommer avslöjandet! Denna kommentar kommer att bli min sista i denna tråd. Jag ber uppriktigt om ursäkt om jag förolämpat någon eller stött någon med mitt språk och kommentarer. Det var en del i experimentet.

Detta är en påhittad historia, dessutom är det jag som är läraren, dock heter jag inte Göran och jag har ingen affär heller.

Jag valde att skapa denna tråd för att på kort tid visa mina elever två saker,

1 Att saker kan på mycket kort tid få spridning på internet, oavsett om de är sanna eller ej. Att det inte spelar någon roll och att man måste vara försiktigt med vad man drar igång, vill det sig illa kan man öppna pandoras box när det gäller skvaller och rykten, jag tror att vissa av eleverna förstår detta.

2 Mer intressant: Hur man kan med lämplig (eller omogen beroende på hur man ser det) argumentationsteknik få en massa att ändra åsikt till ett i allmänhet felaktigt beteende, i detta fallet otrohet. Hade jag skrivit en snyfthistoria istället med en annan skapare och huvudperson så hade de flesta rått mig till att avslöja den som är otrogen. Här blev konsekvensen tvärtom.

Så jag avslutar denna tråd här, dessutom är arbetsdagen snart slut :)

• Svar på tråden Olagligt att offentligöra otrohet?
  • Anonym (Barn)

Alla som svarar i den här tråden: tror ni att ni kan övertala ett barn som tror sig ha rätt att göra något dumt?

TS är uppenbarligen för ung för att inse att hennes handlande kan få andra konsekvenser än de som avses så hon har nog ingen motivation att avstå från att bete sig illa. Har TS dessutom inte självinsikt att inse att hennes dåliga betyg är en reflektion av hennes insats i skolan så känns det ännu mer dödfött att försöka övertyga. Sen att ni inte gillar din kompis mammas förhållande är skitsamma eftersom det inte angår er. 

Hoppas han blir dumpad av sin fru och tillsammans med din väns mamma, det skulle vara underhållande.

• Anonym (Eleven)
    Anonym (Filippa) skrev 2014-01-09 13:30:39 följande:

Men din kompis mamma ser det kanske inte som om hon dejtar en otrogen skitstövel?! Nej, väx upp och skaffa dig egna intressen. Det låter miserabelt, ja rent av elakt att du vill ge hans fru och döttrar ett helvete.
    Men han förtjänar ju det!
    Hade du försvarat honom och hans aktiviteter om det inte varit så att du är irriterad på mig och säger att jag skall växa upp? HAr inte hans fru och döttrar rätt att få veta att deras man och pappa bedrar dem?
  • Anonym (Eleven)
    sstv skrev 2014-01-09 13:37:04 följande:
    Det är relaterat till ämnet på så sätt att motiv till ditt tänkta agerande är att hämnas på vad du uppfattar som felaktig behandling och jag påpekar att det troligtvis inte är frågan om felaktig behandling. Därmed faller hela grunden för ditt avslöjande. 
    Jag har flera andra motiv än betyget, det största är att han är en otrogen gris. Att jag har låga betyg i sammahanget gör att jag inte har något att förlora, det borde han kanske tänkt på haha!
  • Fool

TS , tycker personligen ni ska låta bli att "hänga ut honom" i skolan , däremot tycker absolut att ni ska meddela hans fru vad han pysslar med.

• Petite Chérie
    Anonym (Eleven) skrev 2014-01-09 13:37:06 följande:
    Det är din åsikt. Jag anser att jag vill förstöra deras vänsterprassel och förhoppningsvis även hans äktenskap.

Alltså, min kompis träffar den där jävla läraren som är en otrogen skitstövel nästan varje dag, skall hon behöva lida så pga att han är ett svin? Eller är otrohet helt plötsligt rätt nu?
    Hon försöker inte kontrollera sin mammas liv, hon bara vill att den otrogna grisen inte skall vara med hennes mamma mer.

Lider hon av det får hon flytta hemifrån. Hon är 18 år.

Otrohet är inte rätt, men det angår inte dig överhuvudtaget i det här fallet.

Men mamman vill vara med den otrogne grisen förstår du. Han kanske till och med flyttar in med dem när frugan slänger ut honom! Åh, så mysigt!

Snacka om att skjuta sig själv i fotenFörvånad*hoppas*

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Anonym (Eleven)
    Fool skrev 2014-01-09 13:38:23 följande:

Och vem är mamman att medverka i att förstöra någon annans liv ?
    Man behöver inte vara 3 år för att tycka att det han gör mot sin fru samt det mamman medverkar gladeligen i är fel och att hon har rätt tt få veta.

Mamman gör som hon vill med sina relationer ja , men hon får oxå vara beredd på att ta konsekvenserna för vad hon medvetet väljer att delta i , det är inte dottern som ser till att relationen avslutas , dottern och TS agerar budbärare , de gör den bedragna kvinnan varse om hur hennes verklighet ser ut , sen är det upp till dem att avgöra vad de ska göra av det... dont shoot the messenger.
    Helt rätt!
    En som fattar hur det ligger till.
    Jag fattar inte hur de flesta här kan tycka att vi inte skall lägga oss i och att hans otrohet inte är vår sak och att hans fru och döttrar inte skall få veta.
  • Tulpanen89

Okej alla moraltanter.. Ni hade förhoppningsvis inte gillat att eran män knullar andra bakom eran rygg.

Ja TS hans fru förtjänar att veta om hon nu redan inte vet om det.
    MEN du är fel person för att säga det.
    Att du bara vill hämnas är FEL! Utan ska du göra detta så ska det ske på ett bra sätt.
    Tänk på alla inblandade istället för din hämnd. Hade jag vart dig hade jag väl åtminstånde försökt få din vän eller hennes mamma att berätta det.

• Anonym (Eleven)
    ica skrev 2014-01-09 13:31:08 följande:

Kan inte även det som är sant vara förtal?
    Nej jag tror det måste vara lögn.
    Ex Lärare Göran är homosexuell pedofil, då är det lögn och förtal.
    Om jag säger den rena sanningen, Lärare Göran är en otrogen make så är det inte förtal om det är sant.
    Oj, nu sa jag ju hans namn.... hoppas ingen blir sårad nu Gråter
  • ica
    Anonym (Eleven) skrev 2014-01-09 13:43:54 följande:
    Helt rätt!
    En som fattar hur det ligger till.
    Jag fattar inte hur de flesta här kan tycka att vi inte skall lägga oss i och att hans otrohet inte är vår sak och att hans fru och döttrar inte skall få veta.

Det är väl bättre att ta ett enskils samtal med frun. Sen låta hon göra som hon vill. Det är väl värre om hon får veta det och att alla andra redan vet.
  • Anonym (Eleven)
    Anonym (Barn) skrev 2014-01-09 13:41:16 följande:
    Hoppas han blir dumpad av sin fru och tillsammans med din väns mamma, det skulle vara underhållande.
    Det är en risk som inte skall underskattas, men jag tror att den är liten. Hennes mamma har en annan man som gärna vill ha henne och som hennes dotter dessutom gillar. 
Svar på tråden Olagligt att offentligöra otrohet?