• Anonym (Aaaaaaarg!!!!)

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Jag besökte min kille som jobbar på sitt café som HAN ÄGER!!! Jag satt där och han frågade om jag ville ha något. En kaffe och bulle, sa jag. HAN TOG BETALT!!!!!! Idiot! När jag träffar honom sen ska jag skrika på honom att han är en snål slisk!!!!

Usch. Det där var avtändande!!!!!

• Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!
  • Queenie70

Skulle ha varit spiken i kistan för den relationen,...

• MammaOchMatte

Äger en IT-konsultfirma och skulle inte komma på tanken att inte hjälpa mina nära och kära när de behöver hjälp med datorn, även om detta sker på arbetstid.

Att ständigt behöva hålla koll på sina pengar så att man aldrig går minus på någonting "av ren princip" låter oerhört jobbigt och låter lite som ett tvångsmässigt beteende.

• poirot

Jag hade förmodligen blivit lite förvånad om min kille tog betalt på sitt eget café men jag kan absolut förstå vissa orsaker att göra det. Till exempel om de har en policy att inte bjuda nära och kära på fika så efterlevs det förmodligen mycket bättre om ägaren själv följer den policyn.

Fast jag har ärligt talat svårt att tänka mig att jag efter två år tillsammans med en kille som har ett café, inte vet en sådan sak. Även om jag aldrig hade fikat på caféet tidigare så känns det som en typisk sak från jobbet som man pratar om hemma.

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • Ciliaja

fast min sambo jobbar som busschafför och jag behöver aldrig betala när jag åker buss med honom..

tycker faktiskt att det var lite snålt!

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Millicent

Om man vill ha betalt för fika så undrar jag varför man frågar någon man är ihop med om de vill ha något att fika? Ett litet försäljningsknep? Störigt.

En sån skulle jag aldrig flytta ihop med och skaffa barn med. Föreställer mig tjafs om vad barnbidraget ska räcka till, att blöjor inte ska betalas av honom eftersom det är en sak för mamman och barnbidraget. Föreställer mig tjafs om vem som druckit mer mjölk än den andra eller att hennes schampo är för dyrt så det får hon stå för själv. Och krav om att dela lika på alla kostnader oavsett om partnern råkat bli arbetslös eller tjänar mindre. 

• Millicent
    Ciliaja skrev 2014-01-13 17:57:28 följande:

fast min sambo jobbar som busschafför och jag behöver aldrig betala när jag åker buss med honom..

Och det vågar du skriva på FL? Herreguuuuuuud han förskingrar skattemedel!!! 

(skojar)
  • poirot
    Millicent skrev 2014-01-13 18:01:33 följande:
    Och det vågar du skriva på FL? Herreguuuuuuud han förskingrar skattemedel!!! 

(skojar)
    Det jag funderar mest på är väl vad som händer om det kommer en kontrollant.
    Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • neeext

Ja det är både snålt och fult. Har de vart tilsammans i 2 år så förväntar man sig lite mer än så. Han hade kunnat bjuda henne UR EGEN FICKA ..

Jag tål verkligen inte snåla människor.

• EnAnonumius
    Ciliaja skrev 2014-01-13 17:57:28 följande:

Jag skulle betala ialf..
    I synnerhet om det handlar om kommunaltrafik.
    För det kan betala sig surt i efterhand med att man åker på en tilläggsavgift på x-antal kr (beroende på var i landet man bor).  Så varför chansa i det läget bara för att "killen inte tycker man skall betala"?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • chokocookie

Men jisses...
    Visst nog var det snålt av honom speciellt om han äger stället men för det första, om han är din kille (förutsatt att ni är vuxna och mogna) så orde ni väll ha en mer avslappnad relation än att han stelt ska fråga dig så som en servitris gör, för det andra så skulle inte jag heller bjuda en tjej på fika om det lilla kan riva upp himmel och helvete...,
    Det är hans företag, han vill gå i vinst, hans företag kanske går dåligt? och ursäkta... Men jag märkte att vissa här menar att en sån karl inte är nått att ha, jag tycker han är principfast och ekonomisk.
    Och enligt min mening har man för mycket ilska och för lite göra om man retar upp sig så vansinnigt över en sån sak..

Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!