• Anonym (Aaaaaaarg!!!!)

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Jag besökte min kille som jobbar på sitt café som HAN ÄGER!!! Jag satt där och han frågade om jag ville ha något. En kaffe och bulle, sa jag. HAN TOG BETALT!!!!!! Idiot! När jag träffar honom sen ska jag skrika på honom att han är en snål slisk!!!!

Usch. Det där var avtändande!!!!!

• Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Aaaaaaarg!!!!) skrev 2014-01-12 19:31:44 följande:
    Herre Gud vad ni är konstiga. Jag och han har varit tillsammans i 2 år! De bakar sina bullar själva på cafét. Det handlar inte om att jag inte kan betala, men att han tar betalt från mig kändes väldigt främmande. Jag och han ska flytta ihop och så småningom skaffa familj, och att ta betalt för en bulle och en kaffe för 40 kr var lite väl. Okej om det var kläder eller smycken,,,men en kaffe?????
    Jag håller verkligen med, hur kan han ta betalt för en kaffe och en bulle?!?

Om det var en stor räkmacka, en dyr bakelse eller nåt kan jag möjligen förstå men en kaffe och bulle... *suck*

Du kan ju be honom langa upp ett par tusen nästa gång han ville komma till med penis... ;)

• sajka

1. Det är viktigt att skilja på sin privata och företagets ekonomi, det är absolut inte samma sak. Ur den synpunkten gjorde killen helt rätt som tog betalt.

2. Han skulle kunna ha bjudit TS på fika och betala ur egen ficka, men är det så tycker jag nog att TS är lite sniken som förväntar sig att bli bjuden. Jag brukar aldrig förvänta mig att bli bjuden på något, här brukar vi komma överens om vem som ska betala.

Sedan vet vi ju inte så mycket om hur denna kille är i vanliga fall, jag tycker nog att det är lite förhastat att döma ut honom så som vissa i tråden gör.

• chokocookie
    sajka skrev 2014-01-13 22:21:47 följande:
    1. Det är viktigt att skilja på sin privata och företagets ekonomi, det är absolut inte samma sak. Ur den synpunkten gjorde killen helt rätt som tog betalt.
    2. Han skulle kunna ha bjudit TS på fika och betala ur egen ficka, men är det så tycker jag nog att TS är lite sniken som förväntar sig att bli bjuden. Jag brukar aldrig förvänta mig att bli bjuden på något, här brukar vi komma överens om vem som ska betala.
    Sedan vet vi ju inte så mycket om hur denna kille är i vanliga fall, jag tycker nog att det är lite förhastat att döma ut honom så som vissa i tråden gör.

många tummar upp!
  • Millicent
    sajka skrev 2014-01-13 22:21:47 följande:
    Förväntar sig? Det var ju inte som att hon tog kaffe och bulle och trodde att hon inte skulle behöva betala? Eller? Jag läser det som att hon var där och han frågade om hon ville ha något. Om min kille sedan två år frågade mig om jag ville ha något när vi var på ett café skulle jag inte tro att han frågade om jag ville köpa fika till mig själv utan att han tänkte fixa något åt mig ifall jag vill ha.
  • sajka
    Millicent skrev 2014-01-13 22:26:41 följande:
    Förväntar sig? Det var ju inte som att hon tog kaffe och bulle och trodde att hon inte skulle behöva betala? Eller? Jag läser det som att hon var där och han frågade om hon ville ha något. Om min kille sedan två år frågade mig om jag ville ha något när vi var på ett café skulle jag inte tro att han frågade om jag ville köpa fika till mig själv utan att han tänkte fixa något åt mig ifall jag vill ha.

Om jag går till ett cafe och någon som jobbar där ställer frågan "vad vill du ha?" så vet jag naturligtvis att jag måste betala. Är det min killes cafe gäller precis samma sak, antingen betalar jag eller så betalar han för mig. Jag antar inte automatiskt att han betalar, vi kommer överens om detta. Någon måste ju betala, det förstår ni väl. Det går ju inte att driva ett företag annars.
  • Fanny b
    sajka skrev 2014-01-13 22:36:55 följande:

Om jag går till ett cafe och någon som jobbar där ställer frågan "vad vill du ha?" så vet jag naturligtvis att jag måste betala. Är det min killes cafe gäller precis samma sak, antingen betalar jag eller så betalar han för mig. Jag antar inte automatiskt att han betalar, vi kommer överens om detta. Någon måste ju betala, det förstår ni väl. Det går ju inte att driva ett företag annars.
  • Anonym (Förbli ensam då)

Fan jag hade mått dåligt om min pojkvän sedan två år tog betalt från mig för lite kaffe PÅ HANS EGET STÄLLE, fy fan.

• Anonym (Irriterad)
    Anonym (håller med) skrev 2014-01-13 21:54:58 följande:
    Jag håller verkligen med, hur kan han ta betalt för en kaffe och en bulle?!?

Om det var en stor räkmacka, en dyr bakelse eller nåt kan jag möjligen förstå men en kaffe och bulle... *suck*

Du kan ju be honom langa upp ett par tusen nästa gång han ville komma till med penis... ;)

Sämsta argumentet idag! 
    Det är väl viss skillnad på att ta betalt på sitt jobb mot att ta betalt för sex (om det nu inte är ditt jobb)?
    Jag blir mörkrädd när jag läser alla inlägg och "snåla män" och "han ska bjuda" hit och dit.
    Har läst så många kommentarer med underliggande mening att mannen bör betala för kvinnan. Kom ut ur bubblan och inse att vi lever på 2000 talet där kvinnan inte längre sköter hemmet medan mannen drar in pengarna. 

Finns det dessutom inte en viss chans att han t ex haft en stressig dag på jobbet, kassan strulade eller liknande och han helt enkelt inte tänkte på vad han sa/gjorde och tog betalt av gammal vana? 
    Fattar inte vad det är att hetsa upp sig över? Är det värt att bli så fly förbannad och skälla ut sin man över en sådan trivial sak så finns det nog betydligt fler underliggande saker i TS's förhållande.
  • Anonym (Me)

Varför ska hon behandlas annorlunda bara för att hon är hans flickvän? Inget är gratis.  Klart att kunderna skulle tyckt de va konstigt om hon kom dit å sen inte betala för sig. Hade vart annorlunda om hon kommit för ett för utbestämt möte å fika bakom disken bakom en annan dörr då självklart tycker ja att han skulle  ge henne gratis men inte när hon sitter inne i cafét. Fattar väl vem som helst att inget e gratis.

• januari33
    Anonym (Me) skrev 2014-01-13 23:03:55 följande:
    Varför ska hon behandlas annorlunda bara för att hon är hans flickvän? Inget är gratis.  Klart att kunderna skulle tyckt de va konstigt om hon kom dit å sen inte betala för sig. Hade vart annorlunda om hon kommit för ett för utbestämt möte å fika bakom disken bakom en annan dörr då självklart tycker ja att han skulle  ge henne gratis men inte när hon sitter inne i cafét. Fattar väl vem som helst att inget e gratis.
Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!