• Äldre 16 Jan 21:44
    2371 visningar
    3 svar
    3
    2371

    hårdare

    Hej. Jag är 30 år gammal och har en vikt på ca 52 och är 150cm. Jag vill bli av med överflödet o få fram dessa muskler som ligger under. Jag är stark o kör mycket styrka. Jag har nu påbörjat valla mellan att jogga/cykel en 1gg om dagen och sen funktionell träning med styrka. Jag äter protein shake till frukost med bär och kvarg. Vid lunch kyckling sallad lr bara fiskpudding utan potatis lr ris i. Tränar på kvällen o tar en shake efter igen och nå knäcke mackor med måltiderna. Ja reducerar kholisar men tar in dem via knäcke bröd. Min fråga är ! Gör jag rätt. Ja vill bli slank med mycket muskler.

  • Svar på tråden hårdare
  • Äldre 19 Jan 21:39
    #1

    Hej

    Tränar du styrketräning varje dag?

    Delar du upp kroppen? Tränar du tungt? Återhämtar du dig?

    Hur sover du?

    stressar du?

    Det är inte bara kosten och träningen som har betydelse.

    Vad är det i dina proteinshakes?

    Jag anser att du klarar dig på bra mat och kom ihåg att det är mängden kcal som har betydelse och de får man lätt i sig genom proteinshakes. Har du koll på hur mycket kcal du får i dig?

    /elmina


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Äldre 19 Jan 23:18
    #2

    Japp. Hård styrka varje dag. Exempelvis ska ja spinna 06:30 imorrn o köra styrka på kvällen bara triceps o bröst. Och tisdag blir det mage och biceps o rygg samt någon cardio träning. Sover ganska dåligt nu för tiden. Stress har berott mycket på studier o ett förållande jag precis kommit ut ur. Jag börjar må bra då jag gick in i den depression o matvägran gick ner till 47 men gått upp dem nu när jag börjat äta. Förlorade otroligt mycket muskler orkar knappt göra mer än 3-5 chins nu för tiden. Jag äter ca 1200- 1500 kcal om dagen. Samt så är det trippelprotein av dhalblad. Och nu har jag börjat med bcaa aminosyra.

  • Äldre 20 Jan 18:58
    #3

    Tänk på att det är under vilan du återhämtar dig och bygger muskler. Med sömnbrist tar det längre tid att få resultat vilket kan vara bra att ha i åtanke.

    Träna hellre 6 kvalitatitiva pass i veckan än två pass om dagen.

    Jag anser att bra mat räcker, visst kan du äta mycket protein men välj hellre fisk, kyckling och ägg. det tar tid att bygga muskler och musklerna behöver energi för att träna och bygga upp sig, jag rekommenderar alltid mina kunder åtminstone 1800 kcal så att de orkar ta ut sig på träning.

    Se förändringar på sikt så blir de mer hållbara.

    Lycka till!


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden hårdare