Vi som väntar Septemberbebisar 2014
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Har inte heller fått bristningar ännu och är i vecka 28 nu med första. Däremot börjar jag bli lite torr nu så ska nog köpa mig nån lotion i morgon. Fler bra tips på hudsalvor som fungerar bra?
Jag har inte heller fått bristningar, men en riktig fet hy kom istället, känns som jag är tillbaka i tonåren med fet hy och finnar, någon med tips?
Körde med mandelolja och vanlig hudkräm vid förra graviditeten. Började tidigt typ runt vecka 16 med att smörja varje kväll. Jag ser ändå ut som en zebra med bristningar på brösten, enormt mycket på magen, låren och rumpan. Den här gången skiter jag i allt som heter "bra mot bristningar" för det funkar inte för mig iaf. Fick tidigt bristningar vid "kärleks handtagen" redan i tonåren när jag gick upp lite i vikt i samband med att brösten och mensen kom så det är nog meningen att min kropp ska vara full av bristningar.
Innan min första graviditet hade jag jätteproblem med finnar och fet hy i pannan men direkt jag blev gravid försvann det och kom inte tillbaka efter förlossningen heller. Skitglad var jag! Har inte fått fet hy eller något ny utan min hy är precis som innan kanske lite torrare men hoppas slippa finnar och fet hy även efter denna graviditet.
Någon annan än jag som känner mig stor som en flodhäst trots att jag bara är i vecka 26? Inga kläder passar som jag har. Vill köpa nytt men inget passar och allt tycker jag att jag ser ännu större ut med eller så passar inget. Hittade en snygg skjorta/ tunika i en affär idag (inte gravidmodell utan helt vanlig) men köpte den inte eftersom jag inte kunde bestämma mig ifall jag skulle ta en så stor storlek att den gick att stänga över magen också eller om jag skulle ta en mindre som jag kan ha sen efter förlossningen också.
Trodde jag skulle känna mig snygg som gravid den här gången ( minns inte alls att jag kände mig så ful och stor förra gången?) men jag känner mig ful och stor och skulle helst stanna hemma i mjukisbyxor och en stor topp för att slippa fundera på kläderna när man ska ut.
Har klassträff nästa helg och absolut inget att sätta på mig inte heller till konfirmationen vi ska på om nån vecka. Suck alltså!
Hade bestämt med mannen idag att vi tar en shoppingtur till grannstaden. Hann vara där i max 2 timmar och kolla lite kläder i H&M sen var han sur för att jag provat några klädesplagg i 15 minuter så då åkte vi hem i stället. Båda sura och jag med mina hormoner lipade hela vägen hem... till råga på allt är det min födelsedag idag och har inte fått en enda present förutom 3 blommor, två trisslotter och 500kr av min farmor.
Oj vad långt det blev och mycket klagande men idag är det bara en jävligt dålig dag.
Thefee. Väntade du en pojke förra gången? Jag hade perfekt hy och jättefint hår med min pojke, nu väntar jah en tjej och ser ut som kattastrof... Använde mig oxå av mamdelolja men fick bristningar...
Väntar fjärde grabben och har aldrig känt mig fin som gravid, så jag tror inte att könet på barnet spelar in på hur man känner sig under graviditeten ;)
Hej,
appropå klåda och vacker så har jag drabats av en klåda utöver det vanliga.
Kliar på armar och ben samt på mage. Min man kollade upp det o såg att det är ungefär en på 300 som drabbas av en sådan klåda. Har inte riktigt vågat smörja in mig heller med kortison då jag är nojig för barnet. Vet att det finns mildare salvor också men jag tänker att så länge jag kan sova på natten så ska jag försöka ändå. Är jag knäpp som tänker så? Kliat så mycket så jag har sår på både armar och ben. Så vackert är det inte :/