• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Katta1

Hej, någon som kan berätta om vad man brukar tala om/ göra i samband med möte hos barnmorskan kring vecka 24?

• E2012smamma
    Katta1 skrev 2014-05-09 13:37:51 följande:

Hej, någon som kan berätta om vad man brukar tala om/ göra i samband med möte hos barnmorskan kring vecka 24?

E de första besöket?

Efter rul i v 20+0 så lyssnade hon på hjärtat på bebisen. Tog blodtryck och hb samt kollade protein i urinen ...
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-05-09 14:14:19 följande:
    E de första besöket?
    Efter rul i v 20+0 så lyssnade hon på hjärtat på bebisen. Tog blodtryck och hb samt kollade protein i urinen ...
  • Firran

Jag va igår 24+0

Började mäta magen, tog blodtryck, vikt, blodvärde, urinprov.. Lyssnade hjärtljud och fick moderskaps intyg..

Katta1 skrev 2014-05-09 13:37:51 följande:

• sannasnyaliv

Hej det verkar som många får reda på könet på bebisen på rul. i mitt län så tittar de snett på en o säger att" sånt lägger vi minsann ingen tid på att leta upp till dig det får bli vad det blir" var på rul för ca 2 veckor sen allt såg bra ut iallafall så nu är de bara att vänta bf 16 sept så blev framflyttad en hel dag haha!

• Steph91
    sannasnyaliv skrev 2014-05-11 14:24:15 följande:
    Hej det verkar som många får reda på könet på bebisen på rul. i mitt län så tittar de snett på en o säger att" sånt lägger vi minsann ingen tid på att leta upp till dig det får bli vad det blir" var på rul för ca 2 veckor sen allt såg bra ut iallafall så nu är de bara att vänta bf 16 sept så blev framflyttad en hel dag haha!

Vart bor du? Jag hade hört att de inte ville säga här heller men vi fick veta att vi förmodligen väntar en dotter och bm var super trevlig och gullig. Tror det beror mycket på vem man träffar :/ skönt att inte bli flyttad mycket!
  • Neithotep
    sannasnyaliv skrev 2014-05-11 14:24:15 följande:
    I Umeå så var det så tidigare, med mina två första så sa det direkt jag kom in i princip att vi är inte här för att kolla kön utan se så att allt är bra. Men den här gången och gången dessförinnan (2008) så hade de ändrat och säger kön (kollar lite lätt efter det) om man vill det. 
  • September14

Någon som vet någon klinik i Göteborg som utför 3D ultraljud? Emmaultraljudskliniken är ju borta, där gjorde vi ultraljud sist gång och de utförde 3D men finns det någon mer? :)

• FrökenKaka

Igår kände både jag och sambon de första sparkarna utanpå magen!:D Har i flera veckors tid känt lite sprattel eller som att någon "knackar" där inne, men det här var något helt annorlunda.

• Firran

Här fick man inte reda på men det tog de bort för tre år sen så nu berättar det.. Tycker de kan kolla om man vill..

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014