• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Katta1

Firran skrev 2014-05-09 20:50:25 följande:
    Jag va igår 24+0
    Började mäta magen, tog blodtryck, vikt, blodvärde, urinprov.. Lyssnade hjärtljud och fick moderskaps intyg..

Okej, då vet jag, tack.
  • Katta1
    E2012smamma skrev 2014-05-09 14:14:19 följande:
    E de första besöket?
    Efter rul i v 20+0 så lyssnade hon på hjärtat på bebisen. Tog blodtryck och hb samt kollade protein i urinen ...

Okej, tack.
    Första besöket efter rul blir det ja.
  • Katta1
    FrökenKaka skrev 2014-05-11 22:35:23 följande:
    Igår kände både jag och sambon de första sparkarna utanpå magen!:D Har i flera veckors tid känt lite sprattel eller som att någon "knackar" där inne, men det här var något helt annorlunda.

Kul!
    Jag hajar fortfarande till när jag känner riktiga sparkar. Så häftigt.
    Men min man har fortfarande inte känt något. Nu är jag i vecka 21+0 så jag har stora förväntningar på denna vecka då det står på många ställen att den här veckan är det helt säkert att även partnern ska kunna känna något.
  • Paris9

Hos oss Ystad säger BM att man bara gör Ul i v 18-20 & har tagit bort ul v 30. Samma hos er? Tycker det e jätte tråkigt. Ska oxå ha barn i september så nu får man ju inga fler ul så man vet att bebisen växer som den ska osv..

• E2012smamma
    Paris9 skrev 2014-05-12 13:21:41 följande:

Hos oss Ystad säger BM att man bara gör Ul i v 18-20 & har tagit bort ul v 30. Samma hos er? Tycker det e jätte tråkigt. Ska oxå ha barn i september så nu får man ju inga fler ul så man vet att bebisen växer som den ska osv..

Har aldrig hört att man skulle ha ett i v 30?

Dom mäter ju magen och skulle det minska eller öka drastiskt mot vad tabellen säger så får man tillväxtultraljud.

Men man kan säkert tjata sig till ett om

Man är orolig :)
  • thefee

Här har vi UL i vecka 12, 20 och ifall man vill kan man få ett extra i vecka 36 i samband med sista läkarbesöket. Det får man iof betala själv för men kånns helt klart värt det så man får veta att bebisen växer som den ska :)

• Neithotep
    thefee skrev 2014-05-12 17:36:10 följande:
    Här har vi UL i vecka 12, 20 och ifall man vill kan man få ett extra i vecka 36 i samband med sista läkarbesöket. Det får man iof betala själv för men kånns helt klart värt det så man får veta att bebisen växer som den ska :)
    Oj vilken skillnad det är i landet.. vi har ett ultraljud här, i v.17-21. Har dock aldrig bara gått på ett ultraljud under någon graviditet av olika anledningar varje gång, så de kollar ju så klart upp saker ändå om något inte verkar normalt :)
  • E2012smamma

Nytt sen årskiftet är att dom kollar v 41 här. Så att man har tillräckligt m fostervatten bl.a.

• thefee
    E2012smamma skrev 2014-05-12 18:48:14 följande:
    Nytt sen årskiftet är att dom kollar v 41 här. Så att man har tillräckligt m fostervatten bl.a.
    När jag gick över när jag väntade sonen så fick jag ett UL 10 dagar efter BF och ett 12 dagar efter BF men då låg bebise redan så lågt ner på det första att han inte ens såg hela huvudet ;) Dom valde dock att sätta igång mig efter 12 dagar över eftersom moderkakan hade börjat bli förkalkad(?) och det var bättre för bebisen att komma ut. Skönt det för det var nog dom längsta 12 dagarna i mitt liv ;)
  • Neithotep

Jag fick göra ett ul bf+15 med andra grabben för att kolla läget och då var det tomt på fostervatten.. troro det är två veckor efter beräknad man får fara på överburenhetskontroll här, men nu var det ju fem år sedan sist så jag ska väl inte uttala mig hur det ligger till i dagsläget!

På onsdag ska jag på ul igen och kolla tappen, det lät som att de skulle göra ett tul också, jag håller tummarna, tycker det är så spännande!

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014