Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

MeEmmA skrev 2014-05-23 09:27:33 följande:
    Jag var nästan hela min första graviditet utomlands i värmen och man känner själv när det har blivit för mycket sol. Jag som egentligen älskade solen satt en hel del under stora träd o parasoll :) fostervattnet är det nog ingen fara med, men i och med hormonförändringarna i kroppen är det lättare att få pigmentfläckar. Dessutom så är det viktigt att dricka en hel del, men det är ju sunt förnuft :) hoppas du får en rolig o trevlig resa!
    Åh tack! Känns lite som att de där med att fostervattnet ska bli för varmt är att överdriva, då måste ju hela jag koka haha! Ja jo de är väl sunt förnuft, dricka mkt ska man ju oavsett så de är bara att ösa på, blir mkt poolhäng ä! Tack så jätte mycket
  • mitthemligajag

Set är väl egentligen inte från och med nu men de är väl för att de nu börjar bli så pass mycket av mammans mat som övergår till bebisen och socker kan ge grav diabetes :)

• mitthemligajag

Inatt höll bebis på att sparka sig ur magen trodde jag! Höll på att bliiii galen!!!!!! Hela magen åkte upp och ner och de va så obehagligt efter att de hållt på i några timmar!! Kanske betyder att hon är trött på Spanien sol nu! Idag blir de vila

• mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-05-28 13:35:26 följande:

Idag har vi varit på ultraljud och fått reda på att vi väntar en liten tjej :)

Grattis!! Vi väntar också en flicka :) sååå mysigt
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-06-01 08:07:43 följande:

Åh jag vet inte hur jag ska göra! Från i måndags har jag varit ledig från jobbet en dag. Jag har sån smärta i fogarna, benen känns som bly och vi ska inte tala om åderbråcken. Jag känner själv att jag helst skulle behöva sjukskriva mig ikväll och imorgon för att få nån chans att återhämta mig, då den möjlighet inte finns på mitt jobb förutom dom 30 minuterna jag har lunch. Men det som tar emot är pengarna jag förlorar.. Karens dagen som blir ikväll och den 80% lön som blir imorgon, och de arbetskamrater som blir drabbade av min frånvaro. Men ska jag verkligen riskera mig själv pga. Pengarna och kollegorna? Fattar inte att jag ens överväger att jobba. Samtidigt är jag rädd att om jag börjar sjukskriva mig nu kommer det bara bli värre.

Åh vad jag förstår din ångest, har alltid dom få ggr jag varit sjukriven under åren haft sån sjuk ångest över mina stackars kollegor som blir drabbade... Pengarna är ju som de är, dom blir mindre när du är hemma och de är ju så, men tänk på att det är för din skull, du är ju inte sjuk för att du vill utan för att du är ont, och du är gravid så de är är ju faktiskt inte konstigt någonstans! Stanna hemma och vila dig om du behöver, tar du ut dig mer blir foglossningen värre, du behöver vila! Kram
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-06-05 18:22:42 följande:

Hejsan brudar! Inte varit här på evigheter!! Min graviditet har kommit till v 23 nu o väntar tvillingkillar, har gått upp 13 kg...:( är sjukskriven o har fått lite komplikationer med för mkt fostervatten. Så de ska tappa ut lite i helgen ...hur mår ni?

Tänkte på dig för ngn dag sen! Visst var de du som mådde så illa i början och vi diskuterade tabletter, har de gått över? 13 kg var mkt men du har ju dubbelt upp också så de väl kanske inte så konstigt, hoppas allt går bra med att tappa ut vatten, lycka till! Här mås de bra, ont i fogar och rygg bara... Men fått ackupunktur idag hoppas de hjälper! :) snart vecka 24, herre Gud va fort tiden går egentligen
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-06-05 19:56:56 följande:

Roligt med tvillingar, hoppas allt går bra med ingreppet. Hur mår du då? Har du barn sen innan? Själv är jag i v.22 nu och mår bra, äter som en häst ibland smile5.gif känns som jag behöver mycket energi eftersom jag gör av med en del också. Hehe. har börjat få mycket hårda sparkar från bebisen och ilningar i bäcken. Men är inte säker på vad ilningar beror på? Bebisen som borrar ner sig eller fogarna??
    BF 15 oktober
    Känner precis samma som du, de ilar i benet och trycker neråt! Fick bekräftat idag av bm när jag var där att de precis de som är foglossning så de är säker samma för dig :)
  • mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-06-05 21:16:18 följande:

Å cazza, det låter jobbig! Styrkekramar till dig!

Jag mår riktigt bra nu. Men tjejer, en högst personlig fråga, hur är sexlivet? Är det fler som har fått ett uppsving? Har sjukt bra sex och oftare än på länge!

Just nu på botten men tack och lov är de absolut inget problem för mannen i huset, han ställer upp och är så förstående med det! Har bara fått himla ont sista gångerna vi haft sex, de har svidit och gjort så sjukt ont i flera dagar efteråt, i början var sexlivet verkligen på topp men runt vecka 18 så började jag bara få ont istället plus att jag får obehagliga sammandragningar hela tiden :p så nej sexliv i botten just nu!
  • mitthemligajag
    aellinor skrev 2014-06-06 13:56:29 följande:

Hej på er. Har inte varit aktiv i denna tråd på några månader. Undrar dock om där är fler som fått avvikelser på ultraljud? Vår bebis hade vätska runt lungan :( Vi har gjort fostervattensprov och får besked på tisdag förhoppningsvis, därefter blir det Lund för att bedöma ytterligare hur gå till väga med allt.

Hoppas allt går bra för er!! Håller tummarna <3
Svar på tråden BF Oktober 2014