Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

Aftonstjärna skrev 2014-07-24 08:39:52 följande:

Jag äter inte alls järntillskott, fast jag gjort det under tidigare graviditeter, mitt hb hade stigit lite sist jag var hos bm. Jag har ätit massor med grönsaker och frukt och bm sade att hon tror att det hjälper, hon hade märkt att mammorna ofta har bättre värden under sommaren. Kan också vara bra att ta Blutsaft från hälsokost, den gör inte magen uppochned som järntabletterna!

bf 23 oktober
    Min barnmorska sa att blutsaft är rena bluffen, jag dricker någon annan flytande variant, hon sa att just blutsaft är mest utspätt och jag skulle få häva i mig om jag skulle komma upp i samma mängd som i den andra från hälsokost jag dricker
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2014-07-24 20:32:17 följande:
    Vad konstigt, min bm sa till mig att öka på dosen järn ordentligt och att blutsaften+mat med mycket järn är ett bra komplement till järntabletterna om de vänder helt upp o ner på magen. Men enbart blutsaften motsvarar ett normalt intag för järn i normala fall när man inte är gravid, så bluff är det ju inte.
    Hon sa att den va utspädd med massa skräp typ :)
  • mitthemligajag

Och jag är så himla lycklig att jag typ handlat klart det mesta, ush vad jobbigt de är i denna värme, och kroppen blir bara tröttare och tröttare :p

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-27 22:44:45 följande:
    Ja och jag tror dom förstår på jobbet också. Bättre att vara sjukskriven räntor att komma och låte dom göra mitt jobb också :/ sammandragningarna blir så jobbiga när dom kommer pga ansträngning tycker jag :/
    Nu har jag också sjukanmält mig resten av veckan fast pga av värmen och jag sväller så sjukt... Har sån jädrans ångest och känner mig som en riktig vekling :p
  • mitthemligajag

Kanske en jätte konstig fråga de här men, mina vänninor säger hela tiden för minsta lilla grej att jag måste ringa min bm och fråga, gör ni det? Ringer ni fota till bm om ni har frågor? Jag har aldrig gjort och undrar om det typ är konstigt att man aldrig gör det :p likaså känner jag jag att alla pratat om sona barnmorskor som att som verkligen gillar dom, man träffar ju dom så sällan och snabbt så jag hinner ju inte ens bilda mig en uppfattning typ... Eller är de jag som är dålig på att ställa frågor och sånt så de går fort bara haha

• mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-29 09:15:55 följande:
    Jag väntar andra barnet, har aldrig ringt min bm tror jag..? Jag frågade henne förra grav om jag var konstig som aldrig undrade något eller ens var fundersam över förlossningen, utan bara tog allt som det kom. Hon tyckte det lät sunt, att jag hade en komplikationsfri grav samt att jag var trygg i mej själv. Så du kanske oxå är en sund person? ;)

Sen om man undrar saker idag är det ju så himla enkelt att googla eller fråga någon tex här. Det finns ju alltid någon som varit med om samma saker :)
    Jo men de är nog så, jag känner liksom att jag tar allt som de kommer och ingen ide att oroa sig, sen har man ju sin bästa vän Google haha!
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-29 12:02:59 följande:
    Fick du även en massa åderbråck som följd? Jag blev hänvisad att ringa läkarn som får fastställa vad det är men högst troligt är det ett ljumskbråck eller ett rejält åderbråck, det gör sjukt ont iaf :( men farligt tror jag ju inte det är :) bara otrevligt, fult och ont! Åderbråcken på mitt högra ben hör till den där bulan iaf så långt visste vi haha! :P syns så dåligt på bild men se va ful högerben är :( plus hela underlivet fullt med åderbråck, gör så jävla ont! phpqzSeIS15904.jpg
    Men Gud att de kan bli sådär!! Försvinner de sen? Åh stackare :(
  • mitthemligajag

Jag har också skickat in ansökan förra veckan om grav penning, dock alldeles försent då det början gälla nu i veckan om jag blir godkänd :p men är de ngn som vet om man kan se om dom öppnat ärende om man loggar in på mina sidor? För jag ser ingenting, undrar om dom ens tittat på mina papper :p

Svar på tråden BF Oktober 2014