Kan man leva på spenatsoppa i en månad?
Jag undrar om det går att leva på spenatsoppa i en månad eller skulle man få näringsbrist då?
Ska inte ha mjölk i, utan sojagrädde eller havregrädde. Plus ett ägg om dagen.
Går det?
Jag undrar om det går att leva på spenatsoppa i en månad eller skulle man få näringsbrist då?
Ska inte ha mjölk i, utan sojagrädde eller havregrädde. Plus ett ägg om dagen.
Går det?
Förresten, om du misstänker glutenintolerans så skall man ta prover innan man äter glutenfri kost. Annars för att få diagnos måste du äta kost med gluten i tre (?) månader igen. Begär blodprov för celiaki på vårdcentralen och är värdet tillräckligt högt så skippar läkarna ibland numer att göra tarmprovet (gastroskopi). Kan vara värt att få en diagnos för att få ut pengar om du har en sjukförsäkring.
Om du har ont om pengar är prio ett att få i i dig tillräcklig med kalorier för att du ska fungera som männsika, dvs kunna jobba, plugga, ta hand om familjen och dig själv.
Billiga kalorier är t ex havregryn, ris, potatis. Om du sen kompleterar med lite ägg, havremjölk så kommer du klara dig fint en månad. Spenat är bara bortkastade pengar, ger lite vitaminen mm men ingen energi som är prio ett.
Annat billigt är att köpa torkade bönor, ätort, kikärtor i lösvikt och koka
Tror du kan bli förgiftad ärligt talat. Soenat innehåller mycket av vissa
Salter
Tack för alla svar igen!
Jag ska gå till Willy's strax. Jag har 190 kr att röra mig med så jag ska köpa:
en påse spenat och en påse grönkål
två kilo potatis
ett paket havregryn
ett paket havregrädde
ett paket linser
en påse morötter
tre burkar passerade tomater
ägg
salt
Det borde räcka
Ja jag kan bara säga att menyn låter väl lätt ensidig.
Jag hade nog handlat andra grejer förvisso, men rent krasst så har jag svårt att se att en normal frisk vuxen inte hade fixat det utan att dra på sig några permanenta problem, även om det skulle va lite jobbigt och kostat på orken en hel del.
Jag har bara 4 timmars plugg varje dag och jag går inte ut så mycket på vintern så ett liiitet underskott av kalorier gör inget. Som sagt är det bara en månad