• Anonym (?)

Kan man leva på spenatsoppa i en månad?

Jag undrar om det går att leva på spenatsoppa i en månad eller skulle man få näringsbrist då?
    Ska inte ha mjölk i, utan sojagrädde eller havregrädde. Plus ett ägg om dagen.

Går det?

• Svar på tråden Kan man leva på spenatsoppa i en månad?
  • Anonym (bröd)

Vet du vad???.....Kanske du skall ta dig hem och norpa lite kryddor och lite basvaror hemifrån så att du får ett anständigt liv, det har alla rätt till. Du med.

• Anonym (?)
    Anonym (bröd) skrev 2014-01-24 18:28:01 följande:
    Vet du vad???.....Kanske du skall ta dig hem och norpa lite kryddor och lite basvaror hemifrån så att du får ett anständigt liv, det har alla rätt till. Du med.
    Det är rätt långt hem. Men som sagt har jag handlat och jag kommer överleva till nästa månad!
  • Anonym (?)
    Monchichier skrev 2014-01-24 18:27:02 följande:
    Det känns som att man skulle bli rätt så gasig i magen av enbart spenat..
    Det har jag inte märkt och jag äter spenat rätt ofta Förvånad
  • Monchichier
    Anonym (bröd) skrev 2014-01-24 18:28:01 följande:
    Men å andra sidan kan det vara fruktansvärt skönt med den där känslan av att man faktisk klarar sig själv.
    Även fast det kanske är med nöd och näppe så klarar man det faktiskt.
    DEN känslan var för mig ovärderlig och åka hem för att få basvaror, nä det skulle jag se som ett nederlag faktiskt.
    Och utan kryddor är inte hela världen, det enda jag hade i skåpen de första fem åren var enbart grillkrydda. 
    Ja, jag hade salt också, men det använde jag mest till ansiktsskrub..
  • Monchichier
    Anonym (?) skrev 2014-01-24 18:34:38 följande:
    Det har jag inte märkt och jag äter spenat rätt ofta Förvånad
    Jag äter inte spenat alls ofta, men jag har erfarenhet av mycket lök och kål. DET blir man gasig av, tänkte att spenat skulle ge samma effekt när det nästan är samma sak liksom.
  • Petrol

Ett hett tips kan vara dumpsterdiving förövrigt, perfekt för den nyutflyttade fattige!

• Anonym (?)
    Monchichier skrev 2014-01-24 18:34:43 följande:
    Men å andra sidan kan det vara fruktansvärt skönt med den där känslan av att man faktisk klarar sig själv.
    Även fast det kanske är med nöd och näppe så klarar man det faktiskt.
    DEN känslan var för mig ovärderlig och åka hem för att få basvaror, nä det skulle jag se som ett nederlag faktiskt.
    Och utan kryddor är inte hela världen, det enda jag hade i skåpen de första fem åren var enbart grillkrydda. 
    Ja, jag hade salt också, men det använde jag mest till ansiktsskrub..
    Ja precis... Jag vill helst inte blanda in mina föräldrar heller...
    Får förhoppningsvis ta csn-lån snart så då kommer jag köpa en hel drös med basvaror... 
  • Anonym (?)
    Monchichier skrev 2014-01-24 18:36:14 följande:
    Jag äter inte spenat alls ofta, men jag har erfarenhet av mycket lök och kål. DET blir man gasig av, tänkte att spenat skulle ge samma effekt när det nästan är samma sak liksom.
    Så är det inte för mig iaf!
    Petrol skrev 2014-01-24 18:37:33 följande:
    Ett hett tips kan vara dumpsterdiving förövrigt, perfekt för den nyutflyttade fattige!
    Jag tänkte också på det men det finns bara två affärer i närheten och båda har staket...
  • Petrol
    Anonym (?) skrev 2014-01-24 18:39:54 följande:
    Så är det inte för mig iaf!

Jag tänkte också på det men det finns bara två affärer i närheten och båda har staket...
    Ingen cykel? Du vet ju förvisso bäst själv hur det ser ut förstås men har man en redig  ryggsäck kan det vara mkt värt att ta en tur i veckan, även om den blir lång så att  säga. Och i värsta fall har man ju iallafall moralen på sin sida om man  klättrar, bara man ser  till att inte sabba något givetvis:)

Du kan alltid kolla thrashwiki och se om det finns några spots upplagda i din närhet du inte har tänkt på.

Hoppas det reder sig för dig!
Svar på tråden Kan man leva på spenatsoppa i en månad?