• zizuna

Alla mellan Vecka 34-40

Hur mår ni och vart i landet finns ni?

• Svar på tråden Alla mellan Vecka 34-40
  • selmismamma
    Emmdan skrev 2014-02-04 13:34:17 följande:
    Tack! Jag följer mönstret och har fått en liten Alice. . Usch då, då är det okej att vänta ett par dagar till.. vi hoppas på hemgång innan helgen, hade varit skönt. ..

Ja det är ju det... Men längtar så efter att hålla honom i min famn.. Åh Alice är ett väldigt fint namn!
  • Emmdan
    selmismamma skrev 2014-02-04 14:51:15 följande:
    Ja det är ju det... Men längtar så efter att hålla honom i min famn.. Åh Alice är ett väldigt fint namn!

Tack, jag var ju hundra på att det var en kille. . nu ska jag bara få amning att funka så blir det nog bra. Tufft att vara tidig och lite trött. . Zizuna, jag kan rekommendera att man får någon som bär hem en ny soffa och monterar den. Jag pekade, drack vatten och åt lite godis. Ett halvt dygn senare är hon född. .
  • zizuna

Vilken vecka kom hon?

Emmdan skrev 2014-02-04 19:19:06 följande:
    Tack, jag var ju hundra på att det var en kille. . nu ska jag bara få amning att funka så blir det nog bra. Tufft att vara tidig och lite trött. . Zizuna, jag kan rekommendera att man får någon som bär hem en ny soffa och monterar den. Jag pekade, drack vatten och åt lite godis. Ett halvt dygn senare är hon född. .

• selmismamma

För mig tog det också lite tid att få igång amningen med vår dotter... Men det va mest för att hon va så hång å min mjölk inte kom igång tillräckligt snabbt.. Man tror alltid att amningen ska vara så smidig men ofta är det ju inte det... Har varit dålig i magen i några veckor nu å ikväll hade ja värsta diarrén , total utrensning.., mår riktigt illa å har en del sammandragningar.. Tänk om det skall komma igång.. ???...

• Emmdan
    zizuna skrev 2014-02-04 19:43:57 följande:
    Vilken vecka kom hon?

Jag hade lite förvärkar v 35+2 och lite tryck neråt hela tiden. . Sov dåligt och var trött dagtid. Gjorde typ allt som vanligt, fast långsamt. 36+1 var sambon på Ikea och vännerna kom och fikade och monterade. Dom gick vid halv tolv och tre på natten började molverken och proppen gick. Fick en liten blödning, ringde fl, fick komma in, öppen men hinnorna intakta. Första barnet. . "Det tar tid. Åk hem, ät, , promenera..." hem, åt frukost med kraftigare värkar. 11 gick vattnet, 12 var vi på fl igen och 13.52 är hon född, 36+3.
  • Emmdan

Selmismamma. Vi håller tummarna. tyvärr har jag varit lite smärtpåverkad, så första dagarna är hon koppmatad.. har massa mjölk, men hon är trött och sover mycket. Vi får prova oss fram. .

• zizuna

Idag har jag haft mer än vanligt väldigt mycke tryck mot blybenen och en rejäl sammandragning men det va bara den sen inget mer. Det har molnat väldans idag känner av hela tiden nedre delen av magen något som maler och maler. Hoppas verkligen att han tittar ut snart håller på bli galen av längtan och dö av tristessen:(

Emmdan skrev 2014-02-04 20:05:11 följande:
    Jag hade lite förvärkar v 35+2 och lite tryck neråt hela tiden. . Sov dåligt och var trött dagtid. Gjorde typ allt som vanligt, fast långsamt. 36+1 var sambon på Ikea och vännerna kom och fikade och monterade. Dom gick vid halv tolv och tre på natten började molverken och proppen gick. Fick en liten blödning, ringde fl, fick komma in, öppen men hinnorna intakta. Första barnet. . "Det tar tid. Åk hem, ät, , promenera..." hem, åt frukost med kraftigare värkar. 11 gick vattnet, 12 var vi på fl igen och 13.52 är hon född, 36+3.

• Emmdan
    zizuna skrev 2014-02-04 21:10:25 följande:
    Idag har jag haft mer än vanligt väldigt mycke tryck mot blybenen och en rejäl sammandragning men det va bara den sen inget mer. Det har molnat väldans idag känner av hela tiden nedre delen av magen något som maler och maler. Hoppas verkligen att han tittar ut snart håller på bli galen av längtan och dö av tristessen:(

Hur går det för dig? Jag hoppas verkligen att ni slipper vänta... Selmismamma . Plötsligt händer det. . Nu tror jag att det ska ordna sig. ..nu är hon mycket piggare!
Svar på tråden Alla mellan Vecka 34-40