• zizuna

Alla mellan Vecka 34-40

Hur mår ni och vart i landet finns ni?

• Svar på tråden Alla mellan Vecka 34-40
  • bf2014

Nu är vi på väg till förlossningen för ytterligare en ktr. Bf+12 idag, får se om det blir igångsättning, hinnsvepning igen eller till att avvakta eget värkarbete. Fy nervöst!!

• mammatessie

Får jag hoppa in här och vänta tillsammans med er? :)

Är i v 36+5 idag. Har tid för igångsättning nästa torsdag, alltså på dag 38+0. Lever just nu med foglossning och förvärkar som gör att jag lider hela dagarna och kan inte sova på nätterna. Även om det är bara 9 dagar kvar så kan jag inte låta bli att hoppas på att det ska köra igång tidigare. Alla dessa fövärkar tar kål på mig. Man blir lurad att nåt kan va på gång och så sover jag asdåligt.

Jag fick igångsättning förra grav. pga onda förvärkar som inte gjorde någon nytta. Var öppen 2-3 cm i v 38+0 då de till sist lät mig va kvar på förlossningen och tog då hål på hinnorna. Även denna gången får jag igångsättning pga av humanitäraskäl. Så visst går det att få innan man gått två veckor över tiden men kan tänka mig att de är olika hårda från kommun till kommun och att det krävs mer än att man "har lite ont och tröttnat på att va gravid".

Blivande trebarnsmamma
  • selmismamma

Bf 2014: åh hoppas det sätter igång snart för dig, så tröttsamt att vänta länge! Hade lite känningar igår å nu idag med men inte tillräckligt för att ja ska våga hoppas att det är igång 😞 Mammatessie: ja visst kan man säkert bli igångsatt innan om man verkligen mår dåligt, men i mitt fall så ska det sättas igång nästa vecka om inget händer då ja ändå mår bra..

• bf2014

Selmismsmma: hoppas det kommer igång för dig snart.. Nu har jag gjort ett ctg, väntar på läkaren som ska göra us.

• bf2014

Gjordes ytterligare en svepning. Har sen kl tio haft oregelbundna värkar. Ibland kommer de var 4:e var 6:e minut ovh håller i sig 1-2 min, för att sen vara lugnt en halvtimme osv. Störigt! Har i vilket fall som helst tid för igångsättning i mon bitti. Så imon hoppas vi på bebis.

• mammatessie
    bf2014 skrev 2014-02-18 14:38:00 följande:
    Gjordes ytterligare en svepning. Har sen kl tio haft oregelbundna värkar. Ibland kommer de var 4:e var 6:e minut ovh håller i sig 1-2 min, för att sen vara lugnt en halvtimme osv. Störigt! Har i vilket fall som helst tid för igångsättning i mon bitti. Så imon hoppas vi på bebis.
    Va skönt att du fått en tid. En sista tid! Vet att det är svårt då jag varit i samma sits, men försök att njuta av kvällen. Nu vet du att det är sista kvällen. Ät nåt gott o se en film... försök att inte tänka så mycket på värkarna som kommer och går. Önskar dig all lycka imorgon!
    Blivande trebarnsmamma
  • selmismamma

Bf2014, åh lycka till med allt i morgon! Håller med mammatessie , försök att koppla av denna kväll!

• mammatessie

Var till mvc på koll idag och fick en undersökning där hon kunde känna att jag var öppen 2,5 cm, inre modermunnen 1 cm och förkortad livmordertapp. Behöver inte betyda något då jag är omföderska men man hooooppas ju! Har massa "mensvärk" idag i magen och sammandragningar som kommer o går men inga onda (tyvärr). Hur går det för er andra?

Blivande trebarnsmamma
Svar på tråden Alla mellan Vecka 34-40