• Flickanx2

Botox och laserbehandling - går jag för långt?

Dagens fråga:
    Hur långt skulle du gå?

Tidningen var hemma hos mig och gjorde ett reporage. Läs och tyck till. Verkar vara en öm tå för många.

"Provocerar jag, går jag för långt eller river jag barriärer?"
    //Nilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-02 21:16
    Är det svårt att läsa så hittar ni artikeln på min blogg "ekdungen".

Sök på Google så kommer ni rätt// nilla
  • Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 12:03:16 följande:
    Hur känner du när du tex ser brännskadade människor? Vad tänker du? Får du inte känslan "jag ska inte länge beklaga mig över hur jag ser ut"? Eller ser ett inslag på nyheterna om fattiga människor i tex Afrika. Tänker du inte "livet ska inte gå ut på detta som jag håller på med."?
    Jo, ofta faktiskt. Jag är väldigt neutral när det kommer till hur andra ser ut. Tittar knappt alls på det. Tycker självklart synd om det är någon som råkat ut för att bli brännskadad och så. Fast vad jag vill säga är att jag tittar inte så mycket på hur andra ser ut. Dömer absolut inte dem lika hårt som jag gör mot mig själv. Är väldigt fördömande mot mig men inte alls mot andra.

När jag ser hur andra har det, i fattigare länder och så känner jag nog som de allra flesta. Skulle vilja kunna åka ned och hjälpa dem. Typ ta hem dem hit och ge dem mat och kläder:) 
  • Krascha
    Flickanx2 skrev 2014-02-04 11:58:54 följande:
    Vill att folk ska "tycka till" om det därför att jag tror att det är många som har detta "problem" eller vad du nu vill kalla det. Synd att du tycker det är fult... hur kan du säga det om du inte vet hur det såg ut innan? 

Behöver jag veta hur der såg ut innan för att berömma om det är fult?
  • La Lola
    Flickanx2 skrev 2014-02-04 12:07:53 följande:
    Jo, ofta faktiskt. Jag är väldigt neutral när det kommer till hur andra ser ut. Tittar knappt alls på det. Tycker självklart synd om det är någon som råkat ut för att bli brännskadad och så. Fast vad jag vill säga är att jag tittar inte så mycket på hur andra ser ut. Dömer absolut inte dem lika hårt som jag gör mot mig själv. Är väldigt fördömande mot mig men inte alls mot andra.

När jag ser hur andra har det, i fattigare länder och så känner jag nog som de allra flesta. Skulle vilja kunna åka ned och hjälpa dem. Typ ta hem dem hit och ge dem mat och kläder:) 
    Känns det inte som om dina bekymmer är rätt futtiga egentligen?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • U never saw me
    Frida i det fria skrev 2014-02-04 11:42:19 följande:

Kanske men de blir ju verkligen granskade också när de trycker upp stora närbilder! Tror egentligen att de som inte "visar upp sig" kan vara mer tillfreds med sitt utseende.
    Så tror jag också att det är. Jag har ganska dåligt självförtroende och då blir det lätt att man gömmer sig bakom sitt utseende. Jag lever på att jag anses vara snygg, men i själva verket är jag absolut inte snygg. Inte om man ser mig osminkad. Men om jag får vara snygg bakom en fasad av smink så är jag nöjd. Men det räcker tyvärr inte när man börjar bli äldre.
  • U never saw me
    La Lola skrev 2014-02-04 12:09:32 följande:
    Känns det inte som om dina bekymmer är rätt futtiga egentligen?
    Att andra har det svårare gör ju inte att ens eget lidande blir mindre.
  • puss

Fast man behåller inte sitt ungdomliga utseende.

Man ser gammal och preparerad ut.

• puss

Och vari ligger detta att det är en "öm tå"?

Förklara det.

• La Lola
    U never saw me skrev 2014-02-04 14:38:44 följande:
    Att andra har det svårare gör ju inte att ens eget lidande blir mindre.
    Nä, men att få lite perspektiv skadar aldrig.
    Det kan få en att tänka efter om det man tycker är jobbigt verkligen är vettigt att klaga på.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • puss

Kör på för fullt och botoxa allt du har för all del. Men var viss om två saker:

Du ser inte yngre ut.

Det är inte en "öm tå" för andra vad du gör med ditt fejs.

• SolOchSnö

Jag blir faktiskt ledsen när jag läser reportaget - ledsen för att du inte är nöjd med dig själv. Jag brukar inte tänka så om människor som fixar sitt utseende så det är inte bara en slentrianreaktion.

Jag tycker att du kan väl fortsätta fixa utseendet om du mår bättre av det, men jag hoppas att du samtidigt kan hitta sätt att bli lyckligare. Jag vet inte hur det ska gå till och tydligen fungerar inte terapi något vidare för dig. En sak som jag funderar på är om du har testat att helt sunka ner dig i en vecka och se hur det känns. Du skulle kunna ta det som terapi och du behöver inte vara ute bland folk; åk på fjällvandring och bo i stugor utan rinnande vatten och lämna sminket hemma. Vem vet, kanske känns det helt fantastiskt.

Sedan måste jag vara ärlig och säga att från fotona på din blogg ser det ut som att du har övat in vissa ansiktsuttryck med spegel och kanske kamera. Det ser tyvärr ganska tillgjort ut.

Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?