• Flickanx2

Botox och laserbehandling - går jag för långt?

Dagens fråga:
    Hur långt skulle du gå?

Tidningen var hemma hos mig och gjorde ett reporage. Läs och tyck till. Verkar vara en öm tå för många.

"Provocerar jag, går jag för långt eller river jag barriärer?"
    //Nilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-02 21:16
    Är det svårt att läsa så hittar ni artikeln på min blogg "ekdungen".

Sök på Google så kommer ni rätt// nilla
  • Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?
  • Haskel

Personligen skulle jag säga att du går för långt. När jag ser bilderna i tidningen skulle jag gissa att du var i 20-årsåldern. Samtidigt lyser din 45-åriga erfarenhet/mognad igenom dina ögon, vilket skär sig. Att se ung ut kan givetvis vara fint och attraktivt, låt säga att se 10-15 år yngre ut. Men när det blir för mycket, ser det konstlat och onaturligt ut. Det attraktiva sitter ofta inte i utseendet, utan i självkänslan. Din självkänsla är säkert "bättre" nu, men den är inte bra. Ålder och mognad ger ofta attraktiva drag.

Givetvis är det ditt val, och känner du att du mår bra av det så är det bra. Dock tror jag inte att du mår särskilt bra, egentligen är det något annat du behöver. Om detta verkligen var vad du mådde bäst av, tror jag inte du skulle fråga. Fundera lite över vad du verkligen saknar och behöver.

Mvh Haskel

• Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 12:09:32 följande:
    Känns det inte som om dina bekymmer är rätt futtiga egentligen?
    Jo, det är därför jag inser att jag egentligen borde ha dåligt samvete för att jag bryr mig om så ytliga saker. Lägger ned tid och pengar på sånt då det faktiskt är andra kvaliteter som verkligen betyder något.

Nu är jag en väldigt "snäll" och omtänksam person till min läggning (inget skryt utan bara hur andra beskriver mig). Är alltid så glad och lätt att vara med, utåt sett. Det är bara det att jag lider inom mig att ha den hemska bilden av mig själv. Som andra inte verkar se.. bara jag som fått för mig, det inser jag ju. Men varför kan inte den bilden försvinna bara? Det är det som är det kruxiga. Inser att jag inte borde bry mig nämnvärt men gör det ändå. Har väldigt höga krav på att själv se proper ut (så gott det nu går... smaken är ju som baken - delad). Men som jag ser det förbättra mitt yttre så gott det går.
  • Flickanx2
    puss skrev 2014-02-04 14:41:36 följande:
    Och vari ligger detta att det är en "öm tå"?
    Förklara det.
    Jo, jag har märkt att det faktiskt är många i min närhet som också gör små ingrepp här och där. Fast de säger inget förrän jag själv säger vad jag gjort. Oj, så många som skrivit till mig och tyckt det kändes skönt och befriande att kunna få "erkänna" att de också varit så fåfängda. Tror att det ligger i vår natur här i sverige att det är något fult med att vilja vara fåfängd.
  • Flickanx2
    La Lola skrev 2014-02-04 14:57:19 följande:
    Nä, men att få lite perspektiv skadar aldrig.
    Det kan få en att tänka efter om det man tycker är jobbigt verkligen är vettigt att klaga på.
    Ja, det är det jag kanske försöker göra med denna tråden. Få lite perspektiv på det hela. Tack. Hjärta
  • Flickanx2
    puss skrev 2014-02-04 15:12:25 följande:
    Kör på för fullt och botoxa allt du har för all del. Men var viss om två saker:
    Du ser inte yngre ut.
    Det är inte en "öm tå" för andra vad du gör med ditt fejs.
    Nä, det förstår jag. Den ömmande tån ligger nog i varför andra gör det och inte vågar prata om det.

Ja.. kör väl på så länge det behövs för mitt egna välbefinnande. Och ja, inser att det inte alla ggr gör att man ser yngre ut. Vad jag själv har märkt är dock att jag fått ett bättre utseende med åldern. Det är lite konstigt det där. Delad och splittrad över ingrepp det är jag nog.

Fast min egna gräns går vid att ta till kniven (såvida inte det behövs av någon anledning, typ olycka el så).
  • Hen

Jag tycker du är jättefin och det ser inte alls konstlat ut. Kommer själv botoxa mig och jag tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för det. Jag sitter inte och tänker på barnen i Afrika varje gång jag köper ett snyggt klädesplagg eller unnar mig fredagsmys, så varför blir det helt plötsligt en issue här, det fattar jag inte.

Du är jättefin

• Flickanx2
    Hen skrev 2014-02-06 14:30:04 följande:
    Jag tycker du är jättefin och det ser inte alls konstlat ut. Kommer själv botoxa mig och jag tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för det. Jag sitter inte och tänker på barnen i Afrika varje gång jag köper ett snyggt klädesplagg eller unnar mig fredagsmys, så varför blir det helt plötsligt en issue här, det fattar jag inte.

Du är jättefin
    {#emotions_dlg.flower} Åh tack, vad gulligt sagt. Och faktiskt väldigt sant! Jag sitter inte heller och tänker på att andra har det sämdre ställt med allt och inget när jag gör det. Det är helt på grund av att jag själv mår bra av att känna mig fin.

Vi har egentligen i alla tider försökt göra oss fina, vi människor om man tänker efter. Det ligger nog i vår "natur" liksom. Eller i mångas, i alla fall.

Min, till exempel. 
  • laztbil

Jag tycker inte alls det är nåt fel i detta, kör själv på fillers och Botox, har gjort i många år nu. Jag har inga problem med att åldras, men vill göra det på ett snyggare sätt. Att ställa en sådan fråga här på fl är likamed kamikaze, du blir nedhuggen direkt av tantmafiosos som inte riktigt kommit så långt än.

• Dragonball

Jag förstår inte ens varför de gör ett reportage om det? Det är väl inte så konstigt med lite botox. Flera vänner till mig har opererat brösten också av kosmetiska skäl. Jag har inte gjort något men skulle kunna om jag tyckte att jag behövde det en dag och hade pengar över.

Svar på tråden Botox och laserbehandling - går jag för långt?