• Marques

Mjukisbyxor...

Sitter just nu osminkad i mina sköna svarta mjukisbyxor med ett svart linne till och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Så fick jag lite tankar nu när jag satt här i soffan. Den första var i stil med "Vilken tur att jag har en sambo som inte alls bryr sig om att jag sitter här i mjukisbyxor när han kommer hem. Han är precis lika glad att få se mig oavsett hur jag är klädd, bara det att jag är här när han kommer hem gör honom lycklig."

Den andra var en undran om varför mjukisbyxor anses vara så jävla osexigt. Jag själv tycker sambon är extremt sexig i sina mjukisbyxor (speciellt när han inte har någon tröja på sig) och jag tycker inte jag ser så tokig ut i mina heller. Visst finns det de byxor jag inte förstår mig på heller, till exempel såna som sitter riktigt tajt och det står något i stil med "sexy" över rumpan, sen gillar jag personligen inte heller velour set även om de ser sköna ut.

Om en människa går i mjukisbyxor dag ut och dag in förstår jag också att det blir osexigt i längden. Men att ha på sig dem hemma på kvällen när man bara myser kan ju inte vara så osexigt som så många verkar tycka?

Att springa ner till affären i sina mjukisbyxor lite snabbt tycker jag inte heller det är något fel på, även om jag aldrig skulle göra det själv. Men att välja mjukisbyxorna när man ska till skolan eller liknande, det förstår jag mig inte alls på.

Nu har jag skrivit ordet mjukisbyxor allt för många gånger känner jag ;) Men nu undrar jag vad er personliga åsikt är om just detta klädesplagg, det kan vara roligt att höra :)

• Svar på tråden Mjukisbyxor...
  • Anonym (tja)

De bör användas  hemma eller på ett gym,annars inte.

• Anonym (y)

Klart det kan vara sexigt, nästan alla sorter kläder kan vara sexiga. Snygga är en annan sak,men sexigt kan det mesta vara.

• elyse

Jag tycker att mjukisbyxor är ett slags pyjamasbyxor - inget man går utomhus med. 

• Anonym (Oli)

Jag byter om till mjukisbyxor så fort jag kommer hem ifall jag inte ska någon annan stans. Inget fel på mjukisbyxor, men jag har dem bara när jag är hemma :) Kanske pga att mina mjukisbyxor är gamla och slitna.

Ser inget fel med att andra har på sig sådana utomhus, jag förstår ju varför, de är riktigt sköna!

• Anonym (y)

Sen tänker jag,  är verkligen osexigt synonymt med något man bara bär hemma?
    Och sexigt något man har utomhus?
    Jag har jättesexiga klänningar men inte går jag ut med dessa, de är enbart lämpliga hemma tycker jag.

• IsDimma

I min värld finns det inget annat plagg en man kan se så sexig ut som i ett par svarta mjukisbyxor

• Luminorbase

Det skulle aldrig falla mig in att bära det, inte ens i hemmet.

• matildadl

Mjukisbyxor har man hemma eller om man snabbt ska gå till affären precis innan stängning. Jag har även dessa rätt ofta på mitt jobb då jag sitter mestadels i en fåtölj och är dessutom ensam, det blir fruktansvärt obekvämt med jeans efter ett par timmar. Skulle aldrig få för mig att ha på mig mysbyxor när jag går på stan eller om jag hade ett arbete där jag träffade människor :)

• Anonym (Kille)

En tjej med ordentlig rumpa kan vara ursexig i mjukisbyxor då man ofta kan se hur hennes skinkor rör sig fritt i mjukisbyxor, typ gungande osv.

• Marques
    Anonym (y) skrev 2014-02-02 18:48:01 följande:
    Sen tänker jag,  är verkligen osexigt synonymt med något man bara bär hemma?
    Och sexigt något man har utomhus?
    Jag har jättesexiga klänningar men inte går jag ut med dessa, de är enbart lämpliga hemma tycker jag.

Det är det absolut inte. Det beror helt på vem man frågar och vilken smak personen har. För många är en negligé eller en babydoll det sexigaste en kvinna kan ha på sig, och det går man ju inte ut med. Andra tycker att en kroppsstrumpa är sexigast och det går man, förhoppningsvis, inte heller ut med. Och sen finns det de som tycker att ett par tajta jeans, linne och högklackat är sexigast på en kvinna, och det går man ju ut med ;)

Svar på tråden Mjukisbyxor...