• Marques

Mjukisbyxor...

Sitter just nu osminkad i mina sköna svarta mjukisbyxor med ett svart linne till och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Så fick jag lite tankar nu när jag satt här i soffan. Den första var i stil med "Vilken tur att jag har en sambo som inte alls bryr sig om att jag sitter här i mjukisbyxor när han kommer hem. Han är precis lika glad att få se mig oavsett hur jag är klädd, bara det att jag är här när han kommer hem gör honom lycklig."

Den andra var en undran om varför mjukisbyxor anses vara så jävla osexigt. Jag själv tycker sambon är extremt sexig i sina mjukisbyxor (speciellt när han inte har någon tröja på sig) och jag tycker inte jag ser så tokig ut i mina heller. Visst finns det de byxor jag inte förstår mig på heller, till exempel såna som sitter riktigt tajt och det står något i stil med "sexy" över rumpan, sen gillar jag personligen inte heller velour set även om de ser sköna ut.

Om en människa går i mjukisbyxor dag ut och dag in förstår jag också att det blir osexigt i längden. Men att ha på sig dem hemma på kvällen när man bara myser kan ju inte vara så osexigt som så många verkar tycka?

Att springa ner till affären i sina mjukisbyxor lite snabbt tycker jag inte heller det är något fel på, även om jag aldrig skulle göra det själv. Men att välja mjukisbyxorna när man ska till skolan eller liknande, det förstår jag mig inte alls på.

Nu har jag skrivit ordet mjukisbyxor allt för många gånger känner jag ;) Men nu undrar jag vad er personliga åsikt är om just detta klädesplagg, det kan vara roligt att höra :)

• Svar på tråden Mjukisbyxor...
  • Marques
    Luminorbase skrev 2014-02-02 19:02:16 följande:
    Det skulle aldrig falla mig in att bära det, inte ens i hemmet.

Varför inte? Jätte skönt att ha på sig ju. Speciellt på en söndag när man bara är hemma och slappar.

Sen förstår jag om man inte byter om till mjukisbyxor. Jag gör faktiskt sällan det när jag kommer hem, brukar för det mesta ha mina jeans på mig. Men ibland är det så skönt att slänga av sig dem och ta på mjukisbyxorna. Speciellt om det har regnat eller varit väldigt kallt ute. :D

• Fjärilslarv

Jag har mjukisar när jag känner för det.
    hemma dock nästan jämt mjukisar eller pyjamasbyxor.

• Anonym (Alltid)

Vi har båda alltid mjukisbyxor på hemma. Mycket bekvämare! Hårda,strama vanliga byxor när man bara är hemma,sitter i soffan eller vad man nu gör...icke! Däremot finns det inte en susning jag har såna på mig offentligt,till affären eller så,lika lite som jag visar mig osminkad bland folk. Mitt mål är aldrig nånsin att se sexig ut,men maken tycker jag gör det ändå. Göra ett gott intryck efter 10 år tillsammans behövs liksom inte,vi har sett varann i alla varianter med och utan kläder som finns.

• Fjärilslarv
    Anonym (Alltid) skrev 2014-02-02 19:32:48 följande:
    Vi har båda alltid mjukisbyxor på hemma. Mycket bekvämare! Hårda,strama vanliga byxor när man bara är hemma,sitter i soffan eller vad man nu gör...icke! Däremot finns det inte en susning jag har såna på mig offentligt,till affären eller så,lika lite som jag visar mig osminkad bland folk. Mitt mål är aldrig nånsin att se sexig ut,men maken tycker jag gör det ändå. Göra ett gott intryck efter 10 år tillsammans behövs liksom inte,vi har sett varann i alla varianter med och utan kläder som finns.
    oj aldrig osminkad bland folk.
  • Aileen Allannah

Matildadl - nu blir jag jättenyfiken på vad du jobbar med.

Jag har snygga mjukisbyxor, men de har jag på mig hemma eller när jag bara ska köra bil, alltså inte kliva ur någonstans längs vägen. Fast häromdagen tankade jag bilen iförd världshistoriens fulaste långkalsonger, på en bemannad bensinstation, inte riktigt planerat.

• Anonym (Kvinna)

Jag ser absolut inget fel i att ha mjukisbyxor på sig hemma. Jag själv byter alltid om till mjukisar när jag kommer hem, oavsett om det är regnigt, kallt, varmt eller torrt. Jag skulle aldrig få för mig att sitta hemma i jeans, för mig är det mycket konstigare Tungan ute

Men att gå ut i mjukisbyxor har jag dubbla åsikter om. Jag kan göra det på en söndag när jag går till affären, men aldrig på en vardag eller om jag skall träffa någon.

Så till dig TS, du behöver inte känna dig dum det minsta för att du har mjukisbyxor på dig hemma med din sambo. Jag tror att du är fin! Glad

• Anonym (Alltid)
    Fjärilslarv skrev 2014-02-02 19:34:52 följande:
    oj aldrig osminkad bland folk.
    Nej,jag ser verkligen fruktanvärd ut utan smink,folk skulle svimma om de såg mig sån som brukar se mig sminkad!! Har ingen färg på ögonfransarna,ingen färg på munnen,knappt färg på ögonbrynen som dessutom växer enbart neråt... Ser tyvärr ut som ett skämt.   Alla ser bättre ut med lite smink,fatttar faktiskt inte hur vissa tjejer får killar så asfula som de är...
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Kille) skrev 2014-02-02 19:06:47 följande:
    En tjej med ordentlig rumpa kan vara ursexig i mjukisbyxor då man ofta kan se hur hennes skinkor rör sig fritt i mjukisbyxor, typ gungande osv.
    Haha, då skulle du se min rumpa i mjukisbyxor. Det skulle antagligen gå för dig på en gång!
  • Fjärilslarv
    Anonym (Alltid) skrev 2014-02-02 19:38:36 följande:
    Nej,jag ser verkligen fruktanvärd ut utan smink,folk skulle svimma om de såg mig sån som brukar se mig sminkad!! Har ingen färg på ögonfransarna,ingen färg på munnen,knappt färg på ögonbrynen som dessutom växer enbart neråt... Ser tyvärr ut som ett skämt.   Alla ser bättre ut med lite smink,fatttar faktiskt inte hur vissa tjejer får killar så asfula som de är...
    hm verkar jobbigt med smink på gymmet, själv är det mer undantag än regel att jag är sminkad.
Svar på tråden Mjukisbyxor...