• Marques

Mjukisbyxor...

Sitter just nu osminkad i mina sköna svarta mjukisbyxor med ett svart linne till och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Så fick jag lite tankar nu när jag satt här i soffan. Den första var i stil med "Vilken tur att jag har en sambo som inte alls bryr sig om att jag sitter här i mjukisbyxor när han kommer hem. Han är precis lika glad att få se mig oavsett hur jag är klädd, bara det att jag är här när han kommer hem gör honom lycklig."

Den andra var en undran om varför mjukisbyxor anses vara så jävla osexigt. Jag själv tycker sambon är extremt sexig i sina mjukisbyxor (speciellt när han inte har någon tröja på sig) och jag tycker inte jag ser så tokig ut i mina heller. Visst finns det de byxor jag inte förstår mig på heller, till exempel såna som sitter riktigt tajt och det står något i stil med "sexy" över rumpan, sen gillar jag personligen inte heller velour set även om de ser sköna ut.

Om en människa går i mjukisbyxor dag ut och dag in förstår jag också att det blir osexigt i längden. Men att ha på sig dem hemma på kvällen när man bara myser kan ju inte vara så osexigt som så många verkar tycka?

Att springa ner till affären i sina mjukisbyxor lite snabbt tycker jag inte heller det är något fel på, även om jag aldrig skulle göra det själv. Men att välja mjukisbyxorna när man ska till skolan eller liknande, det förstår jag mig inte alls på.

Nu har jag skrivit ordet mjukisbyxor allt för många gånger känner jag ;) Men nu undrar jag vad er personliga åsikt är om just detta klädesplagg, det kan vara roligt att höra :)

• Svar på tråden Mjukisbyxor...
  • Harmagedon

Mjukisbyxor är för mig ett utpräglat hemma plagg. På mitt jobb ser folk ut som de känner för (lite beroende på arbetsuppgift) från kostym/dräkt till Foppatofflor och kilt. Nivån med mjukisbyxor har jag Dick aldrig stött på utanför gymmet.

• sch32

Älskar att klä upp mig, men hemma, om jag går till affären eller tvättstugan....då har jag alltid mjukisarna på.

• matildadl
    Aileen Allannah skrev 2014-02-02 19:34:56 följande:

Matildadl - nu blir jag jättenyfiken på vad du jobbar med. smile1.gif

Jag har snygga mjukisbyxor, men de har jag på mig hemma eller när jag bara ska köra bil, alltså inte kliva ur någonstans längs vägen. Fast häromdagen tankade jag bilen iförd världshistoriens fulaste långkalsonger, på en bemannad bensinstation, inte riktigt planerat. smile2.gif

Jag jobbar natt som personlig assistent :)

Alltså blir det rätt många stillasittande timmar, och då är det skönt med mjukisbyxor haha
  • Nape

Har inget emot mjukisbyxor men äger inga själv. När jag handlar kläder blir det oftast att jag tar sådant jag kan ha på jobbet.

Så, jag är ungefär likadant klädd privat som på jobbet. Just nu söndagsslappar jag i soffan iklädd svarta jeans, blus, finstickad kofta och scarf.

• NeedfulThings

Har alltid myskläder i hemmet, och aldrig myskläder utanför hemmet. Så fort jag kommer hem byter jag om, och så fort jag ska ut igen byter jag om igen =)

• Aileen Allannah
    matildadl skrev 2014-02-02 20:40:05 följande:
    Jag jobbar natt som personlig assistent :)
    Alltså blir det rätt många stillasittande timmar, och då är det skönt med mjukisbyxor haha
    Ah, det förklarar ju saken, då hade jag också haft mjukisbyxor på mig! Jag såg framför mig hur du satt på ett kontor i en fåtölj hela dagarna.
  • matildadl
    Aileen Allannah skrev 2014-02-02 22:00:27 följande:
    Ah, det förklarar ju saken, då hade jag också haft mjukisbyxor på mig! Jag såg framför mig hur du satt på ett kontor i en fåtölj hela dagarna. smile2.gif
    Haha nej! Hade jag jobbat dag och på ett sånt arbete hade jag aldrig gått i mysbyxor ;) nu däremot så behöver jag varken sminka mig eller klä upp mig speciellt, det är rätt skönt att få vara lite slapp och ledig även på jobbet :)
  • CarinaL26
    Anonym (Kille) skrev 2014-02-02 19:06:47 följande:
    En tjej med ordentlig rumpa kan vara ursexig i mjukisbyxor då man ofta kan se hur hennes skinkor rör sig fritt i mjukisbyxor, typ gungande osv.

Inte många killar som går igång på en tjej i mjukisbyxor!
  • Anonym (.)

Jepp, jag har också mjukisbyxor på jobbet. Skulle inte ha det om jag jobbade på kontor heller :P

• matildadl
    Anonym (.) skrev 2014-02-02 22:24:59 följande:

Jepp, jag har också mjukisbyxor på jobbet. Skulle inte ha det om jag jobbade på kontor heller :P

Visst är det skönt?! ;) nästan som att vara hemma fast man får betalt för det :D

Vad jobbar du med? :)
Svar på tråden Mjukisbyxor...