Mjukisbyxor...
Sitter just nu osminkad i mina sköna svarta mjukisbyxor med ett svart linne till och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Så fick jag lite tankar nu när jag satt här i soffan. Den första var i stil med "Vilken tur att jag har en sambo som inte alls bryr sig om att jag sitter här i mjukisbyxor när han kommer hem. Han är precis lika glad att få se mig oavsett hur jag är klädd, bara det att jag är här när han kommer hem gör honom lycklig."
Den andra var en undran om varför mjukisbyxor anses vara så jävla osexigt. Jag själv tycker sambon är extremt sexig i sina mjukisbyxor (speciellt när han inte har någon tröja på sig) och jag tycker inte jag ser så tokig ut i mina heller. Visst finns det de byxor jag inte förstår mig på heller, till exempel såna som sitter riktigt tajt och det står något i stil med "sexy" över rumpan, sen gillar jag personligen inte heller velour set även om de ser sköna ut.
Om en människa går i mjukisbyxor dag ut och dag in förstår jag också att det blir osexigt i längden. Men att ha på sig dem hemma på kvällen när man bara myser kan ju inte vara så osexigt som så många verkar tycka?
Att springa ner till affären i sina mjukisbyxor lite snabbt tycker jag inte heller det är något fel på, även om jag aldrig skulle göra det själv. Men att välja mjukisbyxorna när man ska till skolan eller liknande, det förstår jag mig inte alls på.
Nu har jag skrivit ordet mjukisbyxor allt för många gånger känner jag ;) Men nu undrar jag vad er personliga åsikt är om just detta klädesplagg, det kan vara roligt att höra :)
. De gamla pösiga urtvättade med målarfärg och hål i grenen åkte ut. Samma med min man, han fick ett par nya uppdaterade av mig så nu är vi riktigt heta hemma, haha!