• Försökerzzz

Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)

Hejsan allihopa.

Sitter här och är förvirrad. 

Jag hade ägglossning enligt beräkningar och med hjälp av ägglossningstest (som vart positivt) den 27/1. Dock så kände jag mig inte så "ägglossig". 

Jag har bara hållit reda på min ägglossning fyra månader men var gång har den kommit på dag 12-13 (även tagit progesteron prov som vart bra så jag vet att jag hade ägglossning den månaden det testades).

Nu till poängen:

Tog ett äl test igår för skojs skull som var starkt positivt. Nu tog jag ett idag också som också är positivt ( se bild nedan)

Men kanske så ägglossade jag inte utan kroppen försöker ägglossa nu?

Jag har inte testat med grav-test (har läst att det KAN visa att man är gravid om äl test blir positiva?) är så himla rädd för negativt och det känns ju ganska tidigt ändå med äl+10.

Hur ska jag göra ska jag köpa gravtest nu? Eller vänta? fortsätta testa med ältest? Vi hade sex igår bara säkerhetsskull om jag hade ägglossning nu...dock brukar jag inte ha starkt positivt på ägglossning mer än någon dag...nu ör det två dagar...Är det så att det kan visa graviditet?!

Tacksam för åsikter...

Det låter ju konstigt att ältest skulle visa graviditet men man kan ju inte låta bli att hoppas.... 
  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)
  • marol
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 15:34:30 följande:
    Tack tjejen...måste väl slappna av och släppa detta nu...men testar nog imorgon bitti igen...! Kommer inte kunna hålla mig...eller ska jag tvinga mig att vänta två dagar? Gör det stor skillnad ?

Kram
    Jag läste någonstans att HcG-halten ökas var tredje dag, så frågan är om den ökat till imorgon eller om du ska vänta... Det kan ju vara "den tredje dagen" imorgon liksom och att det ökat då :P Eller så ger det utslag trots att det inte är den dagen det ökar på, om du fattar vad jag babblar om =)
  • Försökerzzz
    marol skrev 2014-02-05 15:36:55 följande:
    Jag läste någonstans att HcG-halten ökas var tredje dag, så frågan är om den ökat till imorgon eller om du ska vänta... Det kan ju vara "den tredje dagen" imorgon liksom och att det ökat då :P Eller så ger det utslag trots att det inte är den dagen det ökar på, om du fattar vad jag babblar om =)
    Tack för ditt svar! Ser du något på bilderna alls?,... Intressant med HCG jag trodde den ökade snabbare än så, så här tidigt...Ok var tredje dag...det blir dock svårt att håålla mig så länge... detta är verkligen ett mysterium..!

Det är konstigt med ältestet det är sant...kanske jag har ÄL så här sent denna månaden? Är det vanligt att det blir tio dagar senare? Någon som vet? Brukar vara regelbunden...
  • Jacqueline

Varannan till var tredje dag fördubblas hcg mängden men det går givetvis i etapper och gradvis och inte "pang 48h senare" hehe ^^

• Blubban82
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 15:32:27 följande:
    Tack Blubban82, tycker du att du ser något? Tycker själv ser rätt vitt ut...är det normalt att de bleknar lite? Eller vad....usch önskar jag aldrig tittat på det där första äl testet... hur ska man nu kunna vänta till imorgon!?

Någon annan som haft det så här...?
    Åh, jag vet hur jobbig den där väntan är! Men rätt vad det är så händer det! Spännande att se hur det går för dig denna gången! Jag håller tummarna!! :)
  • Försökerzzz

Stirrar på de där bilderna. Kan inte övertyga mig själv att de är helt blanka...har ju fått blanka förut och då var man ju säker. Och så googlar man på very faint line pregnancy test och så skriver alla a line is a line is a line...så blir man glad! Ingen annan som tycker nåt om bilderna? Är skönt att diskutera.... 

• marol
    Jacqueline skrev 2014-02-05 14:36:54 följande:
    Nåt är där ju...iaf i mina ögon.
    När togs bilden i förhållande till när testet gjordes?
    På bilden som Jacqueline fixademd ser jag absolut antydan till strecket! Och även om man ändra kontraster osv. sådär på bilder så kan det väl inte uppstå en linje som egentligen inte finns där liksom?! Så detta kommer förhoppningsvis bli starkare på nästa test! :)
  • Försökerzzz
    marol skrev 2014-02-05 18:19:54 följande:
    På bilden som Jacqueline fixademd ser jag absolut antydan till strecket! Och även om man ändra kontraster osv. sådär på bilder så kan det väl inte uppstå en linje som egentligen inte finns där liksom?! Så detta kommer förhoppningsvis bli starkare på nästa test! :)
    Marol!

Neeej man tycker ju inte det då hade man ju alltid kunnat trixa fram positivt??? Det kan man väl inte?? Så börjar jag tänka att det kanske man kan....testen är ju gjorda för att få ett sträck där?
  • Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 18:38:42 följande:
    Marol!

Neeej man tycker ju inte det då hade man ju alltid kunnat trixa fram positivt??? Det kan man väl inte?? Så börjar jag tänka att det kanske man kan....testen är ju gjorda för att få ett sträck där?
    Fast när jag var på ÄL+10 så tog jag ett likadant test som blev helt vitt ,inte ens en skugga!!

Jag gav upp hoppet och fick istället hem nya billigare tester några dagar senare och plussade på ÄL+14
  • Försökerzzz
    Jacqueline skrev 2014-02-05 19:20:12 följande:
    Fast när jag var på ÄL+10 så tog jag ett likadant test som blev helt vitt ,inte ens en skugga!!
    Jag gav upp hoppet och fick istället hem nya billigare tester några dagar senare och plussade på ÄL+14
    Ja det är ju inte kört iallafall...när du testade helt blankt på äl10 kude du trixa fram en linje då?

nu när det har gått många timmar ser jag ett klart streck på g testet....
  • Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 19:57:34 följande:
    Ja det är ju inte kört iallafall...när du testade helt blankt på äl10 kude du trixa fram en linje då?

nu när det har gått många timmar ser jag ett klart streck på g testet....
    Nej det var helt vitt som sagt ,inte ens en skugga ^^

Testar du med morgonurin imorgon?
Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)