• Försökerzzz

Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)

Hejsan allihopa.

Sitter här och är förvirrad. 

Jag hade ägglossning enligt beräkningar och med hjälp av ägglossningstest (som vart positivt) den 27/1. Dock så kände jag mig inte så "ägglossig". 

Jag har bara hållit reda på min ägglossning fyra månader men var gång har den kommit på dag 12-13 (även tagit progesteron prov som vart bra så jag vet att jag hade ägglossning den månaden det testades).

Nu till poängen:

Tog ett äl test igår för skojs skull som var starkt positivt. Nu tog jag ett idag också som också är positivt ( se bild nedan)

Men kanske så ägglossade jag inte utan kroppen försöker ägglossa nu?

Jag har inte testat med grav-test (har läst att det KAN visa att man är gravid om äl test blir positiva?) är så himla rädd för negativt och det känns ju ganska tidigt ändå med äl+10.

Hur ska jag göra ska jag köpa gravtest nu? Eller vänta? fortsätta testa med ältest? Vi hade sex igår bara säkerhetsskull om jag hade ägglossning nu...dock brukar jag inte ha starkt positivt på ägglossning mer än någon dag...nu ör det två dagar...Är det så att det kan visa graviditet?!

Tacksam för åsikter...

Det låter ju konstigt att ältest skulle visa graviditet men man kan ju inte låta bli att hoppas.... 
  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)
  • Sunshine81

Liliana:  Har du köpt testen på billigatester.se ? Isåfall Är det sån jag har provat och man kan bli lite förvirrad där när man ska läsa av den. Den visar 2 sträck även fast det inte är äl dax. Sträcken måste vara lika starka eller äl sträcket ännu starkare än test sträcket för att det ska vara positivt. Så är där 2 sträck fast det ena är svagare så är det negativt. Kolla i bruksanvisningen så ser du. Knäppt. Borde inte vara nått sträck alls när det är negativt tycker jag. 
    Lycka till 

• Försökerzzz
    Liliana skrev 2014-02-06 17:04:42 följande:
    Jag har en fundering, efter en underlig mens runt den 7:e jan började jag räkna på äl kalender o beställde hem ältest för att ha ordentlig koll, jag började testa dagligen med äl test i 10dagar innan beräknad äl i 10dagar var det positivt, lite olika starka men positiva never the less, jag tänkte att jag testar till äl och testade även dagligen i fem dagar efter äl och det var positivt även då?! Så jag tog ett gravtest som visade negativt äl+7 dagar, efter det slutade testen att visa positivt o jag har beräknad mens imorgon. För 2dagar sedan tog jag ett gravtest och det var negativt.... Nu har jag lite grav symtom men som även påminner om menskrämpor.... Hur kan mitt äl test vart positivt i 15dagar.... Ska det vara så???? Jag är sjukt förvirrad och känner att möjligheten att bli gravida är pytteliten för att jag inte har koll på det här...
    Som Sunshine sa så räknas det inte som positivt på äl-test om inte strecken är lika starka  eller det vänstra är starkareän kontrollstrecket..se mitt test i trådstarten...det är positivt.. klart man blir förvirrad dock...det hormonet LH som ältest mäter har man nästan alltid i viss mängd i kroppen så testen visar alltid något. Ska du ta nytt gravtest imorgon då?

anyways nu tog jag en ny bild på testet som jag tog i förmiddags....vet inte vad jag ska tycka...känns som det nu torkat in och syns därför? Vet inte...usch så jobbigt detta är. Känner mig också för feg för att köpa digitalt imorgon, är så himla rädd ska stå icke gravid...kanske bättre att vänta till helgen närmre bim....och tyda mer streck imorgon? Nu är ju inte hoppet ute iaf...man är ju patetisk haha

• Liliana

Jag köpte mina på testlagret.se
    Och på deras individförpackning står det klart å tydligt med bild och allt... 1streck ingen äl, två sträck äl... Men om dom ska vara lika då har jag inte haft Äl alls juh.,, för inget har varit den där vinröda färgen som kontrollstrecket har, dessutom står det inget om styrkan på streck nr 2 för att det ska vara någon skillnad.,.. :( jag är grymt förvirrad... :/

• Jacqueline
    Liliana skrev 2014-02-06 18:14:47 följande:

Och på deras individförpackning står det klart å tydligt med bild och allt... 1streck ingen äl, två sträck äl... Men om dom ska vara lika då har jag inte haft Äl alls juh.,, för inget har varit den där vinröda färgen som kontrollstrecket har, dessutom står det inget om styrkan på streck nr 2 för att det ska vara någon skillnad.,.. :( jag är grymt förvirrad... :/

Oavsett märke är det endast när båda streck är lika starka som det är positivt ,alternativt att teststrecket är starkare än kontrollstrecket som detta.
  • Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-06 18:12:35 följande:
    Som Sunshine sa så räknas det inte som positivt på äl-test om inte strecken är lika starka  eller det vänstra är starkareän kontrollstrecket..se mitt test i trådstarten...det är positivt.. klart man blir förvirrad dock...det hormonet LH som ältest mäter har man nästan alltid i viss mängd i kroppen så testen visar alltid något. Ska du ta nytt gravtest imorgon då?

anyways nu tog jag en ny bild på testet som jag tog i förmiddags....vet inte vad jag ska tycka...känns som det nu torkat in och syns därför? Vet inte...usch så jobbigt detta är. Känner mig också för feg för att köpa digitalt imorgon, är så himla rädd ska stå icke gravid...kanske bättre att vänta till helgen närmre bim....och tyda mer streck imorgon? Nu är ju inte hoppet ute iaf...man är ju patetisk haha

Vänta med det digitala till söndag/måndag iaf tycker jag...ser nåt på ditt test iaf och hoppas det är ett plus
  • Sally8585
    Liliana skrev 2014-02-06 18:14:47 följande:

Teststrecket skall vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare för att man ska ha ÄL - så stod det om mina tester från testlagret.se.
  • Liliana

Okej, då får jag kolla igen... Men vad skumt.... Men då har jag å min sambo sexat på helt olika dagar och inget av dom dagarna då har jag haft Äl..... Nu blev det ännu mer förvirrande.... Men jag får testa på nytt, för oddsen av vi prickat in rätt är jy helt plötsligt minimala och vi är nog inte gravida alls... :/

• Liliana

Då får jag lägga upp en bild för som jag kan läsa på testlagrets manual så var det några dagar då strecket vart markant tydlig och "lika stark" dock i min mening har dom aldrig varit lika starka eller starkare.... Men jag kan ta saker väldigt bokstavligt. Men bilden visar ett tydligt indikation på hur det ska tolkas...

• Sally8585
    Liliana skrev 2014-02-06 19:46:41 följande:

Då får jag lägga upp en bild för som jag kan läsa på testlagrets manual så var det några dagar då strecket vart markant tydlig och "lika stark" dock i min mening har dom aldrig varit lika starka eller starkare.... Men jag kan ta saker väldigt bokstavligt. Men bilden visar ett tydligt indikation på hur det ska tolkas...

Man ska väl aldrig helt lita på ett test. Du kan mycket väl haft ägglossning :) Jag hoppas det för din skull! Kram
  • Liliana

jo men vad är oddsen att vi prickat rätt då??? hmmmm jag är förvirrad och hoppas innerligt på ett plus... dock så tog jag ett gravtest nu ikväll bara för att och det var negativs som natten själv...

Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)