• Försökerzzz

Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)

Hejsan allihopa.

Sitter här och är förvirrad. 

Jag hade ägglossning enligt beräkningar och med hjälp av ägglossningstest (som vart positivt) den 27/1. Dock så kände jag mig inte så "ägglossig". 

Jag har bara hållit reda på min ägglossning fyra månader men var gång har den kommit på dag 12-13 (även tagit progesteron prov som vart bra så jag vet att jag hade ägglossning den månaden det testades).

Nu till poängen:

Tog ett äl test igår för skojs skull som var starkt positivt. Nu tog jag ett idag också som också är positivt ( se bild nedan)

Men kanske så ägglossade jag inte utan kroppen försöker ägglossa nu?

Jag har inte testat med grav-test (har läst att det KAN visa att man är gravid om äl test blir positiva?) är så himla rädd för negativt och det känns ju ganska tidigt ändå med äl+10.

Hur ska jag göra ska jag köpa gravtest nu? Eller vänta? fortsätta testa med ältest? Vi hade sex igår bara säkerhetsskull om jag hade ägglossning nu...dock brukar jag inte ha starkt positivt på ägglossning mer än någon dag...nu ör det två dagar...Är det så att det kan visa graviditet?!

Tacksam för åsikter...

Det låter ju konstigt att ältest skulle visa graviditet men man kan ju inte låta bli att hoppas.... 
  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)
  • marol
    Liliana skrev 2014-02-06 20:27:04 följande:
    jo men vad är oddsen att vi prickat rätt då??? hmmmm jag är förvirrad och hoppas innerligt på ett plus... dock så tog jag ett gravtest nu ikväll bara för att och det var negativs som natten själv...
    Men om ni sexat dagarna runt den dag du trodde du hade ägglossning så finns ju chansen att ni prickat rätt ändå :) Spermierna lever ju kvar
  • Liliana
    marol skrev 2014-02-06 20:34:06 följande:
    Men om ni sexat dagarna runt den dag du trodde du hade ägglossning så finns ju chansen att ni prickat rätt ändå :) Spermierna lever ju kvar
    jo, det gjorde vi förvisso... men jag funderar lite på när Äl i sådana fall skulle ha ägt rum... vi sexade hela den veckan som ÄL var... så man tycker ju att det borde ha någon effekt, vi sexade både innan och dagen efter...
    idag smakade godiset jag köpte för ett par dagar sedan äntligen som det skulle :P har smakat äckel innan knappt rört det, men nu satt smakerna som dom borde :P

jag lägger upp en bild två olika test tillfällen så kanske ni kan hjälpa mig å titta :)
  • Försökerzzz

Testade igen i morse men nu var det blankt... Känns ledsamt.

Tycker det är skit rent ut sagt att de kan viaa något fast man inte är gravid...

Är mer och mer övertygad att hade ägglossning sent av nån anledning denna månad. Någon som vet om det är möjligt? Plötsligt tio dagar senare än vanligt.. Känns lite jobbigt för vi har inte direkt haft sex utom nån enstaka gång...

Så himla ledsen idag..

• Jacqueline

Det kan också vara så att du testat för tidigt bara ,eller att ett befruktat ägg bara precis touchat och inte lyckats fästa....

Inte ge upp ännu!!!

• Försökerzzz

Du är go som uppmuntrar mig... Tack !

Dock tror jag det är kört... Borde ju blivit starkare varför skulle det bli svagare nu...

Jacqueline har du hört om det är vanligt eller något att ägglossningen flyttar sig eller försenas tio dagar?

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-07 12:22:51 följande:

Du är go som uppmuntrar mig... Tack !

Dock tror jag det är kört... Borde ju blivit starkare varför skulle det bli svagare nu...

Jacqueline har du hört om det är vanligt eller något att ägglossningen flyttar sig eller försenas tio dagar?

Asså har man oregelbunden cykel så kan ÄL flytta sig lite hur som helst men det enda som består är luthealfasen dvs antalet dagar som går mellan ÄL och mens!

Min cykel blev oregelbunden under 2013 och skippade hela månader och då hamnade ägglossningen plötsligt 1,5-2v senare än normalt.

Min cykel började på 29 dagars ÄL på dag 14-15 och sen plötsligt blev det 45-47 dagar mes ÄL på dag 30-32 :-/ men för min del visade det sig vara sköldkörteln som flippat ur och det satt som sagt i hela året och inte bara en enstaka cykel....jag tror bara testerna visar på annat än LH
  • Försökerzzz
    Jacqueline skrev 2014-02-07 12:33:29 följande:
    Asså har man oregelbunden cykel så kan ÄL flytta sig lite hur som helst men det enda som består är luthealfasen dvs antalet dagar som går mellan ÄL och mens!

Min cykel blev oregelbunden under 2013 och skippade hela månader och då hamnade ägglossningen plötsligt 1,5-2v senare än normalt.

Min cykel började på 29 dagars ÄL på dag 14-15 och sen plötsligt blev det 45-47 dagar mes ÄL på dag 30-32 :-/ men för min del visade det sig vara sköldkörteln som flippat ur och det satt som sagt i hela året och inte bara en enstaka cykel....jag tror bara testerna visar på annat än LH

Ah ok... Man blir arg på sig själv att man inte varit mer noggrann med att följa sin cykel innan man ville ha barn... Jag har ätit p-piller i tre år och slutade med dem ett halvår sen... Sedan dess har jag varit helt regelbunden med 26 dagar cykel utom första månaden efter p-piller som var 32... Så det känns konstigt att den flyttade sig nu med 10dagar.. Åh andra sidan kan jag inte förneka att jag hade uppenbara tecken på ägglossning denna veckan; ältesten som var jättepositiva, var mer "in the mood" så att säga hehe, Hade slemmiga flytningar och ont i ländryggen vilket jag fortfarande har .. Det är bara att jag övertalade mig själv att allt det ju kunde bero på graviditet!

Det där med sköldkörteln är intressant.. Du sa det blev fel på din och därför blev cykeln knäpp.. Alla kvinnor i min släkt nästan äter levaxin så jag bara väntar på den dagen jag också får fel på min..detta kan ju vara början på fel på den.

Men du blev ju ändå gravid så då ordnade det sig ändå med sköldkörteln ?

Nu har jag iaf överfallit min man hahaha så har jag fortfarande på något sätt ägglossning så kanske det finns en chans... Även om det nog är sent.
  • Jacqueline

Jag blev gravid med hjälp av munkpeppar och först efter plusset valde vården att sätta in levaxin trots att mina värden låg högt (gränsvärde om man frågar vården dock) och trots att jag påtalade att vi försökte bli gravida...så nu går jag på levaxin och går på provtagning var 4e vecka

• Försökerzzz

Konstigt att de inte brydde sig mer om det än så... Men skönt att det ordnade sig och de håller koll på dig nu. Märkte du av att du hade fel på ditt värde? Eller var det bara provsvaren som sa dig att det var nåt fel.

Jag blir mer och mer orolig över hur min cykel ändrade sig denna månaden. Inte säker hur jag ska gå vidare.. Brukar försöka fixa så mannen inte jobbar hela tiden under äl men nu vet jag ju inte hur det kommer bli framåt..

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-08 10:51:33 följande:

Konstigt att de inte brydde sig mer om det än så... Men skönt att det ordnade sig och de håller koll på dig nu. Märkte du av att du hade fel på ditt värde? Eller var det bara provsvaren som sa dig att det var nåt fel.

Jag blir mer och mer orolig över hur min cykel ändrade sig denna månaden. Inte säker hur jag ska gå vidare.. Brukar försöka fixa så mannen inte jobbar hela tiden under äl men nu vet jag ju inte hur det kommer bli framåt..

Nä jag sökte till VC för jag hade svimmat och varit enormt trött en längre period ,tappade mycket hår med och var allmänt låg.

Då låg jag på 4.0 och dom tyckte att eftersom jag låg på gränsvärdet kunde jag avvakta 3-4 månader och sen ta nya prover och se om det ökat eller ej.

Mitt "må bra värde" är 2,5.
  • marol
    Jacqueline skrev 2014-02-10 14:46:35 följande:
    Hur har det gått för dig TS?
    Pingar för tråden då jag också undrar hur det går för dig Försökerzzz?
  • Försökerzzz

Ville uppdatera lite; var ej gravid utan fick mens som vanligt efter 14dagar. Kan ju dock varit någon slags kemisk graviditet kanske ??

I vilket fall ledde det till att jag aldrig mer använde vanliga gravtest med streck igen utan endast digitala. Det var en väldigt jobbig tid de dagarna där man tyckte sig se streck och då hoppas man av hela sitt hjärta för att sedan bli så fruktansvärt besviken!

Dock så är jag nu gravid ! Precis gått in i v 8 !

Så lycklig!

Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)