• Försökerzzz

Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)

Hejsan allihopa.

Sitter här och är förvirrad. 

Jag hade ägglossning enligt beräkningar och med hjälp av ägglossningstest (som vart positivt) den 27/1. Dock så kände jag mig inte så "ägglossig". 

Jag har bara hållit reda på min ägglossning fyra månader men var gång har den kommit på dag 12-13 (även tagit progesteron prov som vart bra så jag vet att jag hade ägglossning den månaden det testades).

Nu till poängen:

Tog ett äl test igår för skojs skull som var starkt positivt. Nu tog jag ett idag också som också är positivt ( se bild nedan)

Men kanske så ägglossade jag inte utan kroppen försöker ägglossa nu?

Jag har inte testat med grav-test (har läst att det KAN visa att man är gravid om äl test blir positiva?) är så himla rädd för negativt och det känns ju ganska tidigt ändå med äl+10.

Hur ska jag göra ska jag köpa gravtest nu? Eller vänta? fortsätta testa med ältest? Vi hade sex igår bara säkerhetsskull om jag hade ägglossning nu...dock brukar jag inte ha starkt positivt på ägglossning mer än någon dag...nu ör det två dagar...Är det så att det kan visa graviditet?!

Tacksam för åsikter...

Det låter ju konstigt att ältest skulle visa graviditet men man kan ju inte låta bli att hoppas.... 
  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)
  • Försökerzzz

Vad skönt att höra för nu är det ett tydligt streck när man tittar  på det...däremot hör man ju mycket om spökstreck,,,,ska ej läsa av det senare...men vad gör man haha

Ja det tänkte jag göra men jag måste alltid kissa på natten så det får bli med ca 4-5 timmar morgonurin.....hoppas det duger vad tror du? Kommer såklart uppdatera så fort jag testat imorgon...försöker också tänka att även om det blir neg imorgon så är det ju inte för sent....

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 20:24:39 följande:

Vad skönt att höra för nu är det ett tydligt streck när man tittar  på det...däremot hör man ju mycket om spökstreck,,,,ska ej läsa av det senare...men vad gör man haha

Ja det tänkte jag göra men jag måste alltid kissa på natten så det får bli med ca 4-5 timmar morgonurin.....hoppas det duger vad tror du? Kommer såklart uppdatera så fort jag testat imorgon...försöker också tänka att även om det blir neg imorgon så är det ju inte för sent....

Ja men drick inte nåt nu ikväll då så du får så koncentrerat som möjligt då väntar med spänning :D iiiiiih va roooligt!!!
  • Försökerzzz

Hej ! Jo vaknade nio men försökte hålla mig så länge jag kunde då jag kissade vid 5.

Tyvärr är det ingen bättre idag tyckte det ser negativt ut  nästan helt blankt...men ändå kan jag inte låta bli att se ...var svårt att få bilder men tog två som ni kan få kika på...tror tyvärr negativt känns deppigt idag...

vad tror ni....
  • Försökerzzz

Åh Jacqueline va gullig du är! Tack fördin hjälp/stöd! Jag ser också något på dina bilder...

Kan tillägga att både jag och mannen ser en linje från en halvmeter bort nu när det gått ett tag ca 50min...är alla test sådana??? Jag blir tokig....

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-06 12:08:13 följande:

Åh Jacqueline va gullig du är! Tack fördin hjälp/stöd! Jag ser också något på dina bilder...

Kan tillägga att både jag och mannen ser en linje från en halvmeter bort nu när det gått ett tag ca 50min...är alla test sådana??? Jag blir tokig....

Som sagt CB är dryga och vissa har inte fått nåt synligt förrän en bra stund efter att testtiden gått ut :-S

Skulle nog ta ett digitalt på söndag-måndag morgon kan du lägga in bild på hur testet ser ut nu när det gått en stund?
  • Försökerzzz

Jaså är de så dryga?? Ja isåfall så såg vi bägge absolut något...Jag har gått hemifrån nu och sitter på bussen kände jag var tvungen att hitta på något för jag bara stirrade som en galning på det gamla testet hela igår kväll och nu detta haha... Så jag kan inte posta nån bild från nu men ska göra det så fort jag kommer hem!

Jag tänkte köpa två digitala och ta ett imorgon bitti och ett nästa dag... Borde det visa något? Är de lika känsliga som detta cb plus? Vet du det?

Har bim på lördag eller söndag...

Kram!

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-06 12:36:02 följande:

Jaså är de så dryga?? Ja isåfall så såg vi bägge absolut något...Jag har gått hemifrån nu och sitter på bussen kände jag var tvungen att hitta på något för jag bara stirrade som en galning på det gamla testet hela igår kväll och nu detta haha... Så jag kan inte posta nån bild från nu men ska göra det så fort jag kommer hem!

Jag tänkte köpa två digitala och ta ett imorgon bitti och ett nästa dag... Borde det visa något? Är de lika känsliga som detta cb plus? Vet du det?

Har bim på lördag eller söndag...

Kram!

Ja dom mäter från 25 bägge två men med det digitala slipper man analysera streck hihi

Du får väl slänga in en bild senare då när du inte sitter på bussen hehe
  • Liliana

Jag har en fundering, efter en underlig mens runt den 7:e jan började jag räkna på äl kalender o beställde hem ältest för att ha ordentlig koll, jag började testa dagligen med äl test i 10dagar innan beräknad äl i 10dagar var det positivt, lite olika starka men positiva never the less, jag tänkte att jag testar till äl och testade även dagligen i fem dagar efter äl och det var positivt även då?! Så jag tog ett gravtest som visade negativt äl+7 dagar, efter det slutade testen att visa positivt o jag har beräknad mens imorgon. För 2dagar sedan tog jag ett gravtest och det var negativt.... Nu har jag lite grav symtom men som även påminner om menskrämpor.... Hur kan mitt äl test vart positivt i 15dagar.... Ska det vara så???? Jag är sjukt förvirrad och känner att möjligheten att bli gravida är pytteliten för att jag inte har koll på det här...

Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)