• MrsMangrimm

Pergotime

Jag avslutade i fredags min (vår) första kur med Pergotime. Har kämpat sedan juni 2012 att komma så här långt. Man har bankat huvudet i väggen ganska många gånger.
    Det finns garanterat redan en eller flera trådar om detta, men jag orkade inte riktigt leta.
    Jag har förstått när jag har läst om Pergotime att det är väldigt vanligt att man får ont i magen och så vidare. Jag har så himla ont på höger sida av magen så jag mår illa. Jag har listat ut att det antagligen beror på att jag bildar äggblåsor. Men när jag inte klarar av att jobba... Mitt humör är en annan sak. Jag har mer eller mindre grinat i snart 3 veckor. Till saken hör att jag gråter väldigt sällan. Jag är en sån som blir arg. Men inte nu, jag bara gråter. Det börjar bli väldigt påfrestande.
    Någon annan som har upplevt liknande av dessa tabletter? Eller har nåt råd om hur jag ska bete mig?
    Jag är medveten om att denna text är väldigt rörig, men hela jag är rörig...

• Svar på tråden Pergotime
  • wassan

ååh jag har sån enorm smärta i magen (typ som vid kraftig äl)
    är rädd för att mensen kommer

• MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 12:21:42 följande:
    ååh jag har sån enorm smärta i magen (typ som vid kraftig äl) är rädd för att mensen kommer

Usch då! Önskar jag kunde säga nåt som verkligen tröstar. Men jag kommer tyvärr inte på nåt annat än att jag håller tummarna att den inte gör det! Kunde jag skulle jag skicka över en brownie åt dig.
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 18:00:38 följande:

Usch då! Önskar jag kunde säga nåt som verkligen tröstar. Men jag kommer tyvärr inte på nåt annat än att jag håller tummarna att den inte gör det! Kunde jag skulle jag skicka över en brownie åt dig.
    åååh tack<3 mm såå gott med brownie du får äta några extra bitar åt mig också. jag har bim imon så jag hoppas den inte kommer usch ;( 

hur mår du? 
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 18:08:35 följande:
    åååh tack<3 mm såå gott med brownie du får äta några extra bitar åt mig också. jag har bim imon så jag hoppas den inte kommer usch ;(  hur mår du? 

Ta en extra för dig kan kan absolut offra mig till att göra! Jag håller verkligen på att den inte kommer och att du får ett plus. Jo, men det är ganska okej. Fortfarande väldigt känslig och har då och då ont. Annars så har jag det ungefär som jag skrev om häromdagen. Hur mår du själv, förutom oron för imorgon?
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 18:15:27 följande:

Ta en extra för dig kan kan absolut offra mig till att göra! Jag håller verkligen på att den inte kommer och att du får ett plus. Jo, men det är ganska okej. Fortfarande väldigt känslig och har då och då ont. Annars så har jag det ungefär som jag skrev om häromdagen. Hur mår du själv, förutom oron för imorgon?
    ååh tack söta <3 
    väldigt glömsk men var är du i cykeln?? håller verkligen tummarna för oss..

jag känner metallsmak i munnen, illamående, trött, seg, ont i hela magen allt möjligt just nu ;( bläää 
    orkar inte bli besviken mer ;( 
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 18:55:14 följande:
    ååh tack söta <3  väldigt glömsk men var är du i cykeln?? håller verkligen tummarna för oss.. jag känner metallsmak i munnen, illamående, trött, seg, ont i hela magen allt möjligt just nu ;( bläää  orkar inte bli besviken mer ;( 

Klart du inte ska hålla koll på min cykel. Men jag har BIM på torsdag (tror jag). Jag kunde inte säga det bättre själv. Förutom metallsmaken så har vi ungefär samma. Nu är jag förvisso bara på första kuren, men jag känner precis som du. Är himla trött på att bli besviken. Jag vill så himla mycket att vi ska få plus på stickan. Nu är det allt vår tur!
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 19:06:31 följande:

Klart du inte ska hålla koll på min cykel. Men jag har BIM på torsdag (tror jag). Jag kunde inte säga det bättre själv. Förutom metallsmaken så har vi ungefär samma. Nu är jag förvisso bara på första kuren, men jag känner precis som du. Är himla trött på att bli besviken. Jag vill så himla mycket att vi ska få plus på stickan. Nu är det allt vår tur!
    åh håller tummarna stenhårt<3 har du sen 2012 försökt utan att veta att du inte släpper ägg? 

jag har haft "lätt" för att bli gravid (tycker jag) de låter konstigt men tror det är sen 2011 slutet typ december månad vi började 
    (man vill inte komma ihåg sånt) 
    jag har lyckats bli gravid 3-4 gånger men alla har jag förlorat i mf/ma  en väldigt tidigt visste inte att jag var gravid, 
    två vid vecka 11 men slutat växa i vecka 7 och en i vecka 15 ;( 

såå jag är väldigt trött sen hade vi uppehåll i 3 månader i somras..
    det är lite bakgrund. 
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 19:17:07 följande:
    åh håller tummarna stenhårt<3 har du sen 2012 försökt utan att veta att du inte släpper ägg?  jag har haft "lätt" för att bli gravid (tycker jag) de låter konstigt men tror det är sen 2011 slutet typ december månad vi började  (man vill inte komma ihåg sånt)  jag har lyckats bli gravid 3-4 gånger men alla har jag förlorat i mf/ma  en väldigt tidigt visste inte att jag var gravid,  två vid vecka 11 men slutat växa i vecka 7 och en i vecka 15 ;(  såå jag är väldigt trött sen hade vi uppehåll i 3 månader i somras.. det är lite bakgrund. 

Jag slutade med p-piller för ganska precis 3 år sedan. Februari 2011 (tror det var den femte). Jag åt Cerazette, så att det skulle ta tid innan saker och ting kom i gång räknade jag med. I juni 2012 var vi iväg till KK första gången. Men då fick jag mer eller mindre bara veta att jag var tjock, och om jag bara gick ner i vikt så skulle ALLT ordna sig. Sedan i november 2012 så gifte jag mig med Maken, och sedan tog jag tag i vikten. Till saken hör att jag har varit sjuk och mer eller mindre levt på mediciner som gjorde att jag gick upp i vikt... Men det örat ville man inte lyssna på. Nej, jag skulle ner 10 kg. Ja, jag gick ner 20. I juli 2013 var jag och spolade äggledarna (vidrigaste jag någonsin gjort), och jag fick en mens efter det. Sedan jag slutade med pillren så har jag haft mens på egen hand 3 gånger. I oktober ringde jag KK i ren förtvivlan. Då hade jag inte haft mens sedan augusti. Fick en telefontid med min läkare, i december... Hon satte fart på karusellen ordentligt, fick tabletter för mens, men ingen ÄL. Och här är vi nu. Det har varit så väldigt långa år så det är hemskt. Jag har velat ha barn sedan jag var 18. Nu är jag 30... Så ja, nu vill jag ha mitt plus!! Jag tycker verkligen vi ska få det nu! Jag ska verkligen göra allt jag kan för att vi ska få det. Det är allt en jäkla resa vi har gjort. Och det är så skönt att kunna "prata" med någon som gått igenom samma sak.
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 19:57:47 följande:
    ååh jag blir så ledsen av att läsa ;( jag tycker att de är lite lata och  tar inte tag i saker fort, när de uppstår komplikationer så väcks de till och börja säga ditt och datt, önskar jag kunde hjälpa alla med dessa problem för den känslan när man vet att det inte går är obeskrivlig
    månad efter månad tycker mensen upp ;( 

du har haft det väldigt tufft och jag hoppas det är sista kuren du behöver och sen får ni  er lilla mirakel, just nu har jag svårt att uttrycka mig är så besviken på att vissa har så svårt för att bli med barn..;( 
    men jag tror på att allt sker av en anledning så vi får vänta och se när den rätta tiden är inne.

jag hoppas innerligt verkligen väldigt mycket på att vår mens inte alls kommer tillbaka på minst 9 månade istället så ska de bakas bebis<3

kan förstå den enorma längtan, ;) 
    stor kram fina<3 
  • wassan

haha jag är väldigt vilse, jag är på äl+14 imon och då brukar jag ofta få spottings och veta att mensen kommer 
    så bim är inte förens 26 tror jag 

Svar på tråden Pergotime