• MrsMangrimm

Pergotime

Jag avslutade i fredags min (vår) första kur med Pergotime. Har kämpat sedan juni 2012 att komma så här långt. Man har bankat huvudet i väggen ganska många gånger.
    Det finns garanterat redan en eller flera trådar om detta, men jag orkade inte riktigt leta.
    Jag har förstått när jag har läst om Pergotime att det är väldigt vanligt att man får ont i magen och så vidare. Jag har så himla ont på höger sida av magen så jag mår illa. Jag har listat ut att det antagligen beror på att jag bildar äggblåsor. Men när jag inte klarar av att jobba... Mitt humör är en annan sak. Jag har mer eller mindre grinat i snart 3 veckor. Till saken hör att jag gråter väldigt sällan. Jag är en sån som blir arg. Men inte nu, jag bara gråter. Det börjar bli väldigt påfrestande.
    Någon annan som har upplevt liknande av dessa tabletter? Eller har nåt råd om hur jag ska bete mig?
    Jag är medveten om att denna text är väldigt rörig, men hela jag är rörig...

• Svar på tråden Pergotime
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 20:14:07 följande:
    ååh jag blir så ledsen av att läsa ;( jag tycker att de är lite lata och  tar inte tag i saker fort, när de uppstår komplikationer så väcks de till och börja säga ditt och datt, önskar jag kunde hjälpa alla med dessa problem för den känslan när man vet att det inte går är obeskrivlig månad efter månad tycker mensen upp ;(  du har haft det väldigt tufft och jag hoppas det är sista kuren du behöver och sen får ni  er lilla mirakel, just nu har jag svårt att uttrycka mig är så besviken på att vissa har så svårt för att bli med barn..;(  men jag tror på att allt sker av en anledning så vi får vänta och se när den rätta tiden är inne. jag hoppas innerligt verkligen väldigt mycket på att vår mens inte alls kommer tillbaka på minst 9 månade istället så ska de bakas bebis<3 kan förstå den enorma längtan, ;)  stor kram fina<3 

Det var absolut inte meningen att du skulle bli ledsen. Jag har gråtit tillräckligt över detta med läkare. Nu försöker vi se framåt istället. Men visst är det orättvist att vissa ska ha det så svårt. Ibland så känns det som att vissa ploppar ungar på löpande band. Jag har tidigare skrivit att jag vände mig hit för att jag inte hade någon i min bekantskap som gått igenom detta. De flesta har redan barn, är gravida, är för unga eller vill inte ha. Men ingen som jag liksom kan prata om detta med. Det är ingen som helt förstår. Jag hängde inte riktigt med på ditt sista inlägg. Har du räknat fel och har BIM på onsdag? Då ligger vi ju himla lika i såna fall.
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 20:36:49 följande:
    jag förstår vad du menar men man blir lite ledsen när man hör att det inte går bra ;( 
    visst nu ska vi se framåt och tänka på att vi faktisk kommer lyckas.

jag vill att tiden ska gå så fort ;( ja jag har BIM den 26 det är väl på onsdag ;) 
    haha jag har så lätt för att glömma i skrivandes stund tänkte jag "när har hon då om vi ligger nära?" 
    fick skrolla upp och läsa igen ;) 

om jag testar så gör jag det antagligen på ons eller tors;) 

åh vad jag håller tummarna<3
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 20:44:54 följande:
    jag förstår vad du menar men man blir lite ledsen när man hör att det inte går bra ;(  visst nu ska vi se framåt och tänka på att vi faktisk kommer lyckas. jag vill att tiden ska gå så fort ;( ja jag har BIM den 26 det är väl på onsdag ;)  haha jag har så lätt för att glömma i skrivandes stund tänkte jag "när har hon då om vi ligger nära?"  fick skrolla upp och läsa igen ;)  om jag testar så gör jag det antagligen på ons eller tors;)  åh vad jag håller tummarna<3

Ja, jag har ju på torsdag jag. Åh vad jag verkligen hoppas vi lyckas! Vad gör du annars då? Jag ligger för tillfället i soffan. Är ensam hemma då Maken är iväg och spelar rollspel (är gift med en riktig nörd nämligen).
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 21:03:25 följande:

Ja, jag har ju på torsdag jag. Åh vad jag verkligen hoppas vi lyckas! Vad gör du annars då? Jag ligger för tillfället i soffan. Är ensam hemma då Maken är iväg och spelar rollspel (är gift med en riktig nörd nämligen).
    ååh ahhaha roligt ju
    vad skönt.
    ja ligger också å gubben min är ute med några vänner 
    haha han behöver komma ut från all min tjatt och gnäll..
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 21:07:41 följande:
    ååh ahhaha roligt ju vad skönt. ja ligger också å gubben min är ute med några vänner  haha han behöver komma ut från all min tjatt och gnäll..

Jag tror att min kan ha resonerat ungefär likadant... Tror även att han behövde komma iväg. Vara lite social. Jag däremot trivs bäst hemma. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. Jag är en sån som kan tänka mig vara hemma med barnen. Väldigt omodernt, jag vet. Men det är lite av en dröm att få bli hemmafru. Även om tvätt och städ kanske inte är mina favoritsysslor (är nog inte direkt jättebra på det heller), så älskar jag att vara hemma och pyssla och laga mat och baka. Så ja, det vore drömmen.
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 21:26:46 följande:

Jag tror att min kan ha resonerat ungefär likadant... Tror även att han behövde komma iväg. Vara lite social. Jag däremot trivs bäst hemma. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. Jag är en sån som kan tänka mig vara hemma med barnen. Väldigt omodernt, jag vet. Men det är lite av en dröm att få bli hemmafru. Även om tvätt och städ kanske inte är mina favoritsysslor (är nog inte direkt jättebra på det heller), så älskar jag att vara hemma och pyssla och laga mat och baka. Så ja, det vore drömmen.
    ååh jag håller helt klart med<3 
    har också drömt om de, som du säger låter omodernt men i mina ögon känns de väldigt modernt och något jag verkligen vill i framtiden.

ååh vilka drömmar har man råd och klara av allt så får mannen jobba Flört 
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-22 21:38:22 följande:
    ååh jag håller helt klart med<3  har också drömt om de, som du säger låter omodernt men i mina ögon känns de väldigt modernt och något jag verkligen vill i framtiden. ååh vilka drömmar har man råd och klara av allt så får mannen jobba  

Trevligt att det finns fler som resonerar likadant. Jag anser att det är att ge sina barn en trygghet. Och det vore väldigt skönt att ha den energin till barn, make och hem. Slippa stressa, slippa sitta på jobb med hemlängtan, ha energi att laga bra mat och kunna ge sina barn all uppmärksamhet/energi. Jag verkligen hoppas att vi ska kunna ha det så. Jag kan förvisso tänka mig att jobba hemifrån, kanske ca 50%. Bara jag får vara hemma!
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 22:06:42 följande:

Trevligt att det finns fler som resonerar likadant. Jag anser att det är att ge sina barn en trygghet. Och det vore väldigt skönt att ha den energin till barn, make och hem. Slippa stressa, slippa sitta på jobb med hemlängtan, ha energi att laga bra mat och kunna ge sina barn all uppmärksamhet/energi. Jag verkligen hoppas att vi ska kunna ha det så. Jag kan förvisso tänka mig att jobba hemifrån, kanske ca 50%. Bara jag får vara hemma!
    helt rätt håller helt klart med om det.
    livet blir mindre stressigt..
    och det är det så värd allt blir bara mycket bättre ...
  • wassan

jaja här är de kört ;( jag sa ju att på äl+14 så kommer de igång och nu kom de rosa ;(blää är så ledsen ;( 

• MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-23 14:21:50 följande:
    jaja här är de kört ;( jag sa ju att på äl+14 så kommer de igång och nu kom de rosa ;(blää är så ledsen ;( 

Usch och fy! Lider med dig ♡
Svar på tråden Pergotime