• MrsMangrimm

Pergotime

Jag avslutade i fredags min (vår) första kur med Pergotime. Har kämpat sedan juni 2012 att komma så här långt. Man har bankat huvudet i väggen ganska många gånger.
    Det finns garanterat redan en eller flera trådar om detta, men jag orkade inte riktigt leta.
    Jag har förstått när jag har läst om Pergotime att det är väldigt vanligt att man får ont i magen och så vidare. Jag har så himla ont på höger sida av magen så jag mår illa. Jag har listat ut att det antagligen beror på att jag bildar äggblåsor. Men när jag inte klarar av att jobba... Mitt humör är en annan sak. Jag har mer eller mindre grinat i snart 3 veckor. Till saken hör att jag gråter väldigt sällan. Jag är en sån som blir arg. Men inte nu, jag bara gråter. Det börjar bli väldigt påfrestande.
    Någon annan som har upplevt liknande av dessa tabletter? Eller har nåt råd om hur jag ska bete mig?
    Jag är medveten om att denna text är väldigt rörig, men hela jag är rörig...

• Svar på tråden Pergotime
  • MrsMangrimm
    wassan skrev 2014-02-18 22:47:51 följande:
    ååh håller tummarna! hoppas det har tagit sig, när ska du testa? det är ju svårt att skilja mellan de riktiga symtomen eller ifall de är tabletterna som fortfarande spökar ;( 

Jag ska iväg imorgon och ta prover för att se om jag har haft ägglossning. Om allt har fungerat som det ska, så ska jag ha mens nästa vecka. Känns inte som någon större idé att kolla innan jag vet om jag haft ÄL. Då blir jag nog bara besviken och ledsen. Igen... Så just nu går jag bara och väntar på att tiden ska gå. Känner dock att jag inte riktigt är närvarande. Tankarna är på andra ställen. Vilket framför allt märks på jobbet... Men men, det kan det vara värt om det funkar som det ska!
  • Demajbebis

Ska börja på min andra Prego-kur om nån dag, sen är det inbokat ultraljud på dag 14, den 3 mars. Visar d äggblåsor så ska jag ta ovitrelle-sprutan igen o så får vi hoppas det tar sig denna gång! Håller tummarna för oss alla! Kram

• wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-19 07:32:07 följande:

Jag ska iväg imorgon och ta prover för att se om jag har haft ägglossning. Om allt har fungerat som det ska, så ska jag ha mens nästa vecka. Känns inte som någon större idé att kolla innan jag vet om jag haft ÄL. Då blir jag nog bara besviken och ledsen. Igen... Så just nu går jag bara och väntar på att tiden ska gå. Känner dock att jag inte riktigt är närvarande. Tankarna är på andra ställen. Vilket framför allt märks på jobbet... Men men, det kan det vara värt om det funkar som det ska!
    ååh håller tummarna hoppas det går bra<3 
    det är inte lätt att fokuserar på  annat så jag förstår dig 
  • wassan
    Demajbebis skrev 2014-02-19 18:49:54 följande:
    Ska börja på min andra Prego-kur om nån dag, sen är det inbokat ultraljud på dag 14, den 3 mars. Visar d äggblåsor så ska jag ta ovitrelle-sprutan igen o så får vi hoppas det tar sig denna gång! Håller tummarna för oss alla! Kram
    ååh håller tummarna<3
  • Fiiaa

Hej! Kan man hoppa in här?

Börjar med 7e kuren imorgon fredag :/

• MrsMangrimm
    Fiiaa skrev 2014-02-20 23:07:16 följande:
    Hej! Kan man hoppa in här? Börjar med 7e kuren imorgon fredag :/

7e kuren? Oj... Då håller vi en extra tumme för dig! Och jag håller den extra hårt. Jag fick totalt 4 uttag utskrivet. Var och tog prover igår för att se om jag haft ÄL. Vilket, med tanke på hur jag har mått och hur ont jag har haft, jag skulle bli väldigt förvånad över om det visar sig att jag inte haft. (Känns som att just den meningen blev väldigt rörig...)
  • MrsMangrimm

Får jag ställa en fråga till er? Idag, så är det 14 dagar sedan jag tog min sista tablett. Är inne på dag 23 i cykeln. Den här veckan har jag observerat några märkliga saker: 1. Jag är så sjukt förvirrad. Känns som att hjärnan går på sparlåga. Jag kan börja prata om något, göra en liten paus, och då glömma bort vad jag pratade om. Väldigt frustrerande. 2. Jag har fått ont i brösten. Framför allt bröstvårtorna. 3. (Nu kan det bli lätt äckligt) Jag upptäckte igår att jag har fått väldigt konstiga flytningar. De är vita, påminner om typ handkräm. Har aldrig haft liknande förut... 4. Jag sover jättekonstigt. Drömmer som bara den, rör på mig väldigt mycket och allmänt inte beter mig som jag brukar när jag sover. Jag vaknar på tvären i sängen (stackars Maken har fått det väldigt trångt), jag kastar mig av och an i sömnen och känner mig helt disorigenterad när jag vaknar. 5. Kaffet smakar...konstigt. 6. Har fått springa på toaletten två gånger denna vecka efter att jag har ätit, för det har bara vänt i magen (är Gastric Bypas-opererad, så jag ska egentligen inte kunna kräkas). 7. Kan inte direkt säga att jag mått illa på morgonen, men det är det närmaste jag kommer det obehag jag känner. Vi kan kalla det i brist på bättre beskrivning. Som sagt, inte direkt mått illa, men ändå gjort det. Är ni med på hur jag menar? Vad säger ni tjejer? Jag har BIM nästa torsdag enligt min fina app. Ja, även enligt kalendern, eftersom jag varit väldigt noga med att "bokföra" ALLT! Tror jag hade ÄL i torsdags. Men snälla, berätta för mig vad ni tror!

• Fiiaa
    MrsMangrimm skrev 2014-02-21 05:34:54 följande:

Får jag ställa en fråga till er? Idag, så är det 14 dagar sedan jag tog min sista tablett. Är inne på dag 23 i cykeln. Den här veckan har jag observerat några märkliga saker: 1. Jag är så sjukt förvirrad. Känns som att hjärnan går på sparlåga. Jag kan börja prata om något, göra en liten paus, och då glömma bort vad jag pratade om. Väldigt frustrerande. 2. Jag har fått ont i brösten. Framför allt bröstvårtorna. 3. (Nu kan det bli lätt äckligt) Jag upptäckte igår att jag har fått väldigt konstiga flytningar. De är vita, påminner om typ handkräm. Har aldrig haft liknande förut... 4. Jag sover jättekonstigt. Drömmer som bara den, rör på mig väldigt mycket och allmänt inte beter mig som jag brukar när jag sover. Jag vaknar på tvären i sängen (stackars Maken har fått det väldigt trångt), jag kastar mig av och an i sömnen och känner mig helt disorigenterad när jag vaknar. 5. Kaffet smakar...konstigt. 6. Har fått springa på toaletten två gånger denna vecka efter att jag har ätit, för det har bara vänt i magen (är Gastric Bypas-opererad, så jag ska egentligen inte kunna kräkas). 7. Kan inte direkt säga att jag mått illa på morgonen, men det är det närmaste jag kommer det obehag jag känner. Vi kan kalla det i brist på bättre beskrivning. Som sagt, inte direkt mått illa, men ändå gjort det. Är ni med på hur jag menar? Vad säger ni tjejer? Jag har BIM nästa torsdag enligt min fina app. Ja, även enligt kalendern, eftersom jag varit väldigt noga med att "bokföra" ALLT! Tror jag hade ÄL i torsdags. Men snälla, berätta för mig vad ni tror!

Mycket av de du skriver är tyvärr massa små biverkningar, jag känner igen mig på de flesta, har extremt mycket flytningar efter kuren, kissar mer, å bröstvårtorna är väldigt ömma fram till mens.

Är svårt å känna grav symptom när man äter hormoner dom kan ju ge lite falska hopp!

Men hoppas de blir pluss.

Jag plussade i aug -13 men fick MA i oct-13 å då hade jag inte ett enda symptom. Å va tom en paus månad utan tabletter.

Första tabletten idag så äl nästa helg!!
  • jemo2014

Hejsan hallå,
    nu hoppar jag in i denna tråd. Jag har pcos och fick diagnosen i december, vi har haft oskyddat samlag i ca 1 år.
    Jag åt min första Pergotimekur (enkeldos) för några veckor sedan men tyvärr blidde det ingen ägglossning. Jag mådde inte bra under dagarna jag åt Pergotim, hade väldigt ont i magen och var så svullen att jag inte kunde ha byxor på mig. Var till och med hemma tre dagar från jobbet pga magsmärtor. 
    När jag var på vul dag 12 visade det en blåsa på 10 mm och vul 5 dagar senare visade den samma storlek. Väldigt tråkigt såklart i och med att jag kommer behöva en dubbeldos vid nästa försök. Vill inte.
    Nu har jag i alla fall fått Metformin utskrivet av min läkare, det ska tydligen funka mycket bra tillsammans med Pergotime. Jag har mått helt ok av Metformin (många beskriver det ju som döden själv), har varit lite risig i kistan och kräkts två gånger, men ändå ok. Jag har nu trappat upp till 2 tabletter om dagen, nästa vecka blir det 3 tabletter. Någon mer här som äter Metformin?

Jag och min man har precis startat en riktig fertilitetsutredning, få r se vad den visar. Vi står i kö till ivf då min läkare bedömer mina chanser till att bli gravid som små. Men OM vi går vidare med ivf så kommer jag att vilja vänta tills i höst i alla fall. Vi får se.

• wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-21 05:34:54 följande:
    ååh jag med känner exakt som dig och jag har bim nu på söndag, ifall jag inte plussar då lär jag bli väldigt besviken för jag mår skit ;(  jag har själv äl 

det är så svårt håller med fia, man vet inte vad tabletterna gör och inte gör det är förvirrande.

jag har inte lämnat prov men hur långt tid tar de innan du får svar ? 
Svar på tråden Pergotime