camus skrev 2014-02-17 19:37:28 följande:
Jag får gratulera dig till att ha en sådan stilig mormor! Faktum är att Frankrike är ganska konservativt och elegant. Det är mest norr om Köpenhamn vuxna, män och kvinnor, springer runt i Bolibompa-kläder långt upp i åldrarna. Agnes B är ett klassisk klädmärke där de flesta kunderna är 20-40 år. De är lite som Frankrikes Filippa K men elegantare, lekfullare och med kvalitet.
Att gå från ingen make till en lätt make är oerhört klädsamt för de flesta. Och använd din parfym så att den inte hinner bli dålig innan den tar slut (om du vill ha en fin doft till dina nyinförskaffade Agnes B-kläder när du är i Paris rekommenderas något från Terry de Gunzburg eller Annick Goutal). Slutligen en eller tre bild från Agnes B:s sommarkollektion 2014 - jag skulle rymma med vem som helst som bär det här i sommar:
De där plaggen såg ju lite vettigare ut, eller iaf den gröna kjolen, den hade jag kunnat leva med om den varit lite mer figursydd, men tyget var fint, samma med cardiganen/ koftan längst ner.
Klänningen längst upp ser ut som nån städuniform/ sjukhusplagg typ
Hahah skall hälsa mormor och de andra tanterna på PRO att det finns yngre män som uppskattar deras klädsel
Köper bara små flaskor med parfym, så de inte skall bli gamla. Gammal parfym luktar helt vidrigt

Har ju bara lätt make när jag sminkar mig, sjukt simpel är jag där, krämer puder och sånt lämnar jag till andra. Min hud är fin som den är, behöver inte som döljer den och eftersom jag inte skäms över mina fräknar längre och dessutom lärde mig att det är sjukt jobbigt att försöka sminka över dom, så la jag ner det projektet fort.
Parfym är svårt för min del, då jag sällan passar i de nyare moderna varianterna, som är citrus/ sportigt baserade. Sen är jag allergisk mot majoriteten av dem, får svårt att andas och måste ofta lämna butiker och sånt när folk öst på sig parfym ( varför gör folk det, har de ingen dusch hemma och vill dölja hur smutsiga de är? ) Samma om jag är inne i parfym butiker, måste vara snabba visiter där. Kan inte lukta eller prova för många. Ett tag körde jag bara på mysk och poisen, för jag visste att de funkade på min hud och för mig, men de blir ju lite tråkigt i längden, hittade nån vanilj som funkade och en röd/ orange salvador dali, som jag inte hittar någon jävla stans. Fick den av en vän som hade köpt den i grekland, spanien eller vart hon nu hade varit.
Hoppas du hittar nån tantig kvinna att rymma med