Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk MP?

Kung Markatta skrev 2016-12-01 17:40:58 följande:
    MP har i år granskats på ett normalt sätt i medierna, bl.a. i samband med Kaplanaffären. Det är inget som man kan beskriva som något som "drabbat" MP. Deras egna dumheter med att envisas med att sätta in personer som rör sig i islamistkretsar på ledande positioner i partiet är ingen annans fel.

Det finns partier i riksdagen  vars företrädare inte har granskats lika hårt som MP företrädare.  Jag tänker exempelvis på moderaten Abdirizak Waberi som satt i Riksdagen för moderaterna under perioden 2010-2014. Abdirizak är av många beskylld för att vara islamist och vägrar exempelvis att ta kvinnor i hand eller på  Kent Ekeroth  som vid flera tillfällen medverkat i Vladimir Putins propagandakanal Russia Today (RT) utan att han eller SD har drabbats av ett mediadrev pga. detta.

Men oavsett detta så tycker jag inte att MPs siffror är speciellt dåliga sett till den negativa publicitet kring MP som vi har sett tidigare i år (KD har ju t.ex. procentuellt tappat nästan lika många väljare som MP och detta helt utan mediadrev).

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-12-16 11:41:22 följande:
    Rataxes skrev 2016-12-12 18:43:23 följande:
    Vad i Miljöpartiet är det som är så lockande för dessa islamister som gång efter annan dyker upp i denna parodi på politiskt parti?

Rague Ali Yussuf är talesperson på Al-Rashideen-moskén i Gävle. Idag avslöjades det att han står på Säpos lista över terrorfinansiärer. Tidigare sa han så här om Islamiska statens flagga: "Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan". Här ser vi honom med statsministern Stefan Löfven i oktober 2015 på ett Refugees Welcome-event.

Nu visar det sig att Rague Ali Youssouf är styrelseledamot i Ungdom Mot Rasism och nämndeman i tingsrätten för MP. Han har alltså varit involverad i det svenska rättsystemet också. Oerhört allvarligt med islamister i rättsväsendet.
    Mycket märkligt, speciellt med tanke på statsministerns ofta återkommande varningar om mörka krafter.

Han är väl knappast nämndeman i tingsrätten för MP.

Åtmiinstone verkade det inte så när jag gjorde en snabb koll, man får aldrig bortse från att skrikhögern inte precis utmärker sig för att ha förmåga att kontrollera faktauppgifter.Skrattande
    Jag kollade också och han finns inte med i nämdemannaregistret för Gävle. gavle.tromanpublik.se/viewOrganization.jsf

Hoppas att Rataxes åtekommer med relevant fakta som ger besked om var den aktuella personen är eller ska ha varit nämdeman.
  • KillBill

Ogiltig länk.

Artikeln i Nyheter har jag läst. 
    Jag tycker att det ser ut som att Rague Ali Youssouf var påtänkt som nämndeman men att han blev stoppad innan han tillträdde någon gång i januari/februari i år. Är det  inte konstigt att påstå att någon är nämndeman nästan ett år senare? Personen verkar aldrig ha suttit som nämndeman.

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-12-16 13:30:37 följande:
    Från samma (?) sida:

troint.gavle.se/troint/historik_person.asp

Det finns också ett sammanträdesprotokoll från samma datum:

www.gavle.se/PageFiles/222237/Protokoll%20KF%202016-02-22.pdf

Där läser man:

§9 Avsägelser samt fyllnadsval

Kommunfullmäktige beslutar att bifalla valberedningens förslag på avsägelser och fyllnadsval och utse

Ann-Katrine Myles (MP) till Nämndeman i Gävle Tingsrätt efter Yussuf Rague (MP)

------------------

Lite oklart vad som hänt men skulle kunna vara så att denne islamist som MP tyckte var lämplig som nämndeman i en svensk domstol inte godkändes och att MP därför var tvungna att ta fram ett nytt namn.

Enligt din uppgift har han varit utsedd som nämndeman i en dag. Redan när artikeln i Nyheter publicerades i slutet av februari i år så var han utbytt. Den anteckning som du refererar till verkar mest ha varit av administrativ karaktär.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-16 14:35:52 följande:
    3,6% i Sentio och 3,5% i Inizio.

MP cementerar sin position som ett bottenparti under spärren.

Väl förtjänt.

Det mest intressanta i Sentio är annars Moderaternas katastrofsiffra på 18 procent. Det är en siffra som indikerar att Moderaterna snart har tappat hälften av väljarna sedan valet 2010 och samtidigt har KD har cementerat sig under riksdagsspärren..

Det kan bli ett intressant valår 2018.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-17 09:30:06 följande:
    Vilket också säger något om miljöpartiet. De har alltså inte ens koll på vilka de väljer som sina representanter i diverse organ. Om de ens är valbara

Han valdes som nämndeman i tingrätten för MP men fick snart avgå pga någon kollade upp och han inte var svensk medborgare.

.
    MP såg bara en ung muslim, engagerad i diverse muslimska organisationer och valde att pusha honom i sin drive för muslimska röster. Strunt samam med bakgrundkollen.
    I jämförelse med hur SD väljer representanter måste dock MP betraktas som proffs.

Hur många SD politiker, SD nämndemän etc har egentligen tvingats avgå? Bara de senaste åren har ett flertal SD nämndemän tvingats avgå pga att de visat sig vara mycket olämpliga. Lägger man därtill SD politiker som blivit utsedda att sitta i olika nämnder och utskott så är listan över SD representanter som visat sig vara opassande oändligt mycket längre än än motsvarande lista från MP.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-17 10:28:28 följande:
    MP:s medvetna drive mot islamistiska organisationer för att vinna muslimska röster i valen har satt dem i en situation där de till och med väljer aktiva terror-finansiärer som företrädare.

Jag får snarare bilden av ett parti som drabbats av hybris och tror att de kan komma undan med vad som helst än ett parti av "proffs".

Och det är givetvis så att medias okritiska hyllande av MP under så lång tid (fram till Kaplan mm) bidragit till den bristen på självinsikt hos miljöpartisterna.

Tycker du att det är fel att muslimer är representerade i riksdagen? MP är ju inte ensamt om att försöka attrahera muslimska väljare. Det gör de flesta politiska partier (exempelvis moderaterna).

?Nyheten? om Rague är snart ett år gammal och MP har efter detta (och efter turerna med Mehmet Kaplan och Yasri Khan) lagt en handlingplan för att motverka medlemmar som inte delar MPs värderingar och förhindra medlemmar med extremistiska åsikter.

Ett parti som SD har idag ett mycket större behov att slipa på sin handlingsplan för att förhindra extremistiska åsikter än vad MP har.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-17 11:21:34 följande:
    Nyheten om att han efterbeskattas som terror-finansiär är ny. Allt det andra om IS och så vidare visste vi redan.

elet ligger i att vända sig till islmaistiska organisationer oc hpersoner för att få muslimernas stöd. Att ge dessa krafter en plattform att verka från.

Sedan kan man till MP:s försvar säga att just att infiltrera redan existerande partier är en medveten taktik som Muslimska Brödraskapet gått ut med att islamister ska ägna sig åt. Men någonstans borde det ju finnas en kontroll-station i det parti som håller på att infiltreras kan man tycka.

Nyheten om att Rague inte fick börja som nämndeman för Miljöpartiet är från februari i år och jag kan inte finna att han på något annat sätt är eller har varit kopplad till MP. Det är m.a.o. idag en ganska svag koppling mellan den aktuella nyheten om att Rague finns med på en lista med misstänkta terror-finansiärer och MP. Det är inte som när tjänstemannen på riksdagskansliet för ett känt rasistiskt parti bedömdes vara en Svensk säkerhetsrisk. Där var kopplingen stark mellan den utpekade och det aktuella partiet. 

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-12-17 13:07:07 följande:
    Om det inte finns någon annan koppling har ju Miljöpartiet tagit in en obehörig islamist från gatan och nominerat honom till att sitta med och döma i en svensk domstol.

Jag det verkar ha funnits likheter mellan MP och SD när det kommer till att utse politiska representanter. Låt oss hoppas att MPs handlingsplan för att motverka medlemmar som inte delar MPs värderingar och förhindra medlemmar med extremistiska åsikter får bättre resultat än SD policy om nolltolerans mot rasism. Den har tyvärr inte fungerat alls.

• KillBill
    FDFMGA skrev 2016-12-17 21:08:03 följande:
    Du gjorde ju också en koll på den här personen.

Jag kunde inte hitta något som tydde på att han är aktiv MP-politiker.

Kunde du?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Nej det kunde jag inte. Han verkar bara ha dykt upp i MP när det gällde det nämndemannauppdrag som han i slutändan aldrig fick.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?